گزارش وضعیت بازار سهام (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) | بورس سبز پوش ماند تشدید نظارت‌ها بر عرضه و ذبح دام‌ها در کربلا و نجف زمان واریز یارانه نقدی مرداد ۱۴۰۳ اعلام شد (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) مدیرعامل شرکت برق خراسان: سیاست‌گذاری اعمال محدودیت در توزیع برق بر عهده استان‌ها نیست نرخ طلا و سکه در بازار امروز مشهد (چهاشنبه، ۳۱ مرداد ۱۴۰۳) افزایش نظارت بر فروشگاه‌های اینترنتی شهروند خبرنگار | هر لحظه امکان انفجار در این جایگاه سوخت مشهد وجود دارد! (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) + ویدئو بیش از هزار تن عسل در سال ۱۴۰۲ صادر شد قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (چهارشنبه، ۳۱ مرداد ۱۴۰۳) غارت آب در دل دشت خشک مشهد | تشدید بحران آب با کاشت هندوانه مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی: کنترل قاچاق، رونق و جهش تولید را به همراه دارد + ویدئو مشکلات ارزی، بانکی و ناترازی انرژی، ۳ چالش مهم واحد‌های تولیدی صنعتی در خراسان رضوی کشف یک بمب ۵۰۰ پوندی در محل احداث پروژه ریلی شلمچه_بصره قیمت ارز اربعین ۱۴۰۳ در مرکز مبادله و بازار آزاد امروز (۳۰ مرداد ۱۴۰۳) خراسان‌رضوی رتبه دوم کشور را در شمار بازنشستگان صندوق بیمه کشاورزان دارد افزایش ۳۸ درصدی خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در خراسان‌رضوی واردات لوازم خانگی از شش سال پیش ممنوع شده است | فروش لوازم خانگی ساخت داخل با نشان خارجی گزارش وضعیت بازار سهام (۳۰ مرداد ۱۴۰۳) | شاخص‌های بورسی پس از سه روز منفی شدند قیمت بلیت پروازهای مشهد به شهرهای نجف، اهواز و بندرعباس (۳۰ مرداد ۱۴۰۳) | مشهد-نجف ۷۸ میلیون تومان منابع دولتی بخش مسکن باید به اقشار ضعیف اختصاص یابد | تا سال ۱۴۱۰ باید ۱۲ میلیون واحد مسکونی جدید بسازیم منطقه آزاد دوغارون فرصت رشد برای تجار خراسانی است | ظرفیت بالای خراسان‌رضوی در فراوری معادن و صادرات دانش فنی‌مهندسی قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه‌شنبه، ۳۰ مرداد ۱۴۰۳) ایجاد اشتغال در پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی بیشتر از کارخانه فولاد خسارت ۲۱هزار‌ میلیارد تومانی حوادث غیرمترقبه به کشاورزان خراسان رضوی از ابتدای سال ۱۴۰۳ مصوبه منع ساخت استخر در مجتمع‌ها، نیازمند بررسی بیشتر است
سرخط خبرها

مدیرعامل شرکت برق خراسان: سیاست‌گذاری اعمال محدودیت در توزیع برق بر عهده استان‌ها نیست

  • کد خبر: ۲۴۶۵۶۲
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
مدیرعامل شرکت برق خراسان: سیاست‌گذاری اعمال محدودیت در توزیع برق بر عهده استان‌ها نیست
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: نباید این فشار و هجمه روی صنعت برق باشد که برق محلی یا صنایع را محدود کردند. سیاست‌گذاری در این حوزه، در سطح استان‌ها انجام نمی‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین محمودی در نشست با اصحاب رسانه گفت: شرایطی که در آن هستیم، اوج بار تابستان است. همگی با مسائلی که در حوزه تأمین برق پیش می‌آید، آشنا هستند. سال به سال مصرف برق در کشور رو به افزایش است. امسال در بعضی اوقات رشد بیش از ۹ درصد مصرف برق نسبت به سال گذشته را هم داشتیم.

وی افزود: این نیازمند رشد تولید و انتقال و توزیع است. یک ناترازی هم از سال‌های قبل داشتیم. در ابتدای دولت شهید جمهور صحبت از ناترازی ۱۴ هزار تا ۱۱ هزار مگاوات داشتیم. اینکه ناترازی چرا اتفاق افتاده جایش اینجا نیست، اما خلاصه این است که سرمایه‌گذاری در حوزه برق از رشد مصرف عقب مانده است. به دولت خاصی هم ربطی ندارد و طی سال‌ها رخ داده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان تصریح کرد: شاهد این مدعا این است که در رنکینگ تولید برق در دنیا، در رده چهاردهم بودیم و به دوازدهم رسیدیم. این نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری شده، اما رشد مصرف بیشتر بوده است.

محمودی افزود: رشد مصرف ناشی از رشد صنایع بوده و بخشی هم درباره تغییر سبک زندگی است. اکنون ساختمان‌هایی ساخته می‌شود که کولر آبی در آن پیش‌بینی نشده و فقط کولر گازی دارد. در حالی که در خیلی از اقلیم‌های ایران، کولر آبی پاسخ‌گوی نیاز سرمایشی است.

وی ادامه داد: دو مسیر بیشتر وجود ندارد؛ راه اول، رفع ناترازی است که در کوتاه‌مدت امکان ندارد و راه دوم این است که الگوی مصرف را اصلاح کنیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: همیشه از اصلاح الگوی مصرف خانگی صحبت می‌کنیم و باید انجام شود، اما مصرف انرژی نسبت به میانگین دنیا، شدت بیشتری دارد؛ یعنی به ازای هر مگاوات‌ساعت برق در دنیا، سیمان یا آهن بیشتری تولید می‌شود. یعنی لازم است یک بازنگری در تکنولوژی صنایع انجام شود.

محمودی تصریح کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری در سه سال گذشته ظرفیت‌های خوبی ایجاد شد. اما در سه سال گذشته هر چقدر به ظرفیت اضافه شد، همان‌قدر رشد مصرف داشتیم و از این رو می‌توان گفت ناترازی همچنان پابرجاست.

وی ادامه داد: نکته مهم این است که سیاست‌گذاری در حوزه ایجاد محدودیت در توزیع برق برعهده ما نیست. وقتی برق یک منطقه یا یک محل یا صنعت قطع می‌شود، ما هم ناراحت می‌شویم. ما وظیفه‌مان تولید برق است، ما باید با منبع حاصل از فروش انرژی هزینه‌های جاری و سرمایه‌ای خود را تأمین کنیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان ادامه داد: این فشار و‌ هجمه روی صنعت برق نباید باشد که برق محلی یا صنایع را محدود کردند.

محمودی ادامه داد: برقی که به صنایع می‌فروشیم گران‌تر هم هست و ما دوست داریم برق غیرقابل‌ذخیره را بفروشیم. گاهی در رسانه‌ها این سؤال مطرح می‌شود که خراسان‌رضوی با نیروگاه‌های جدیدش چرا دچار محدودیت است؟ برق در زمان تولید مصرف می‌شود، چون شبکه برق یکپارچه است. جهت انرژی نیز تابع مصرف است یعنی در نیروگاه توسط برق تولید می‌شود و مرز استانی ندارد و ممکن است در بندرعباس مصرف شود. برق در همان لحظه‌ تولید مصرف می‌شود.

وی تصریح کرد: لذا محدودیت‌ها را باید با مدیریت بار کنترل کنیم. اگر مشترکان صنعتی، کشاورزی یا خانگی با ما همکاری نکنند، در کل شبکه برق کشور ممکن است مشکل به وجود بیاید. با این حال به دنبال این هستیم که در خراسان رضوی، شمالی و جنوبی بیشترین تلاش را برای حمایت از صنایع انجام دهیم. ممکن است که صنایع از ما راضی نباشند، اما ما تمام تلاشمان را انجام دادیم. با این حال صنایع و کشاورزان با درک شرایط با ما همکاری کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->