صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

حضور تیمی از بازیکنان خوب مشهدی لیگ ایران در تورنمنت گرگان خبرساز شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، بسکتبال خراسان‌رضوی در بهت و حیرت هر روز چشم‌به‌راه خبری است که خروجی‌اش تیم‌داری در لیگ‌برتر فصل پیش‌رو باشد، اما تا امروز از این خبر خبری نیست. گویی تیم‌داری مشهد در این رشته ورزشی گره کوری خورده است و قرار نیست این گره به این سادگی باز شود. کنارکشیدن آویژه‌صنعت پارسا از تیم‌داری در لیگ‌برتر همچون آب سردی بود که بر پیکره بسکتبال‌دوستان استان ریخته شد و حالا پس از آویژه هیچ‌کس نیست که پا جلو بگذارد و بسکتبال این شهر را از خاموشی و رخوت نجات دهد. با این همه، دیروز خبری مبنی بر حضور تیمی از مشهد در تورنمنت چهارجانبه گرگان منتشر شد که در ناخودآگاه هواداران بسکتبال موجی از امید را زنده کرد. هیئت‌بسکتبال گرگان تورنمنت چهارجانبه‌ای با نام «جام ۱۰۰ میلیونی» برگزار کرده و تیمی از مشهد نیز در آن حاضر است و حالا همین موضوع بهانه‌ای برای امیدوارشدن جامعه بسکتبال مشهد برای تیم‌داری دوباره در ویترین بسکتبال کشور شده است.

ماجرای تورنمنت چهارجانبه

تورنمنت گرگان تورنمنتی است که شاید از لحاظ نام تیم‌ها اعتبار چندانی نداشته باشد، اما جایزه خوبش و نام بازیکنانی که در قالب چهار تیم ناشناس پا به این مسابقات گذاشته‌اند، به آن ارزش و بهای ویژه‌ای داده است. در این تورنمنت چهارجانبه تیم‌های بهراد خراسان، گوک برگر، عابد گلستان و یاران پیام حضور دارند و جالب است بازیکنان بزرگ بسکتبال ایران و ملی‌پوشانی هم در ترکیب این تیم‌ها دیده می‌شوند. معلوم نیست مسئولان برگزاری این مسابقات چگونه توانسته‌اند نظر باشگاه‌ها را برای حضور بازیکنانشان در این تورنمنت در قالب تیم‌هایی ناشناس جلب کنند!

مشهدی‌ها با همه توان به میدان می‌روند

تیم مشهد با نام بهراد و سرمربیگری محمدرضا عامل‌خبازان در این مسابقات حاضر است. مدیریت این تیم با فرهاد شریف است و بازیکنان لیگ‌برتری، چون سجاد ابراهیم، احسان دلیرزهان، فربد سعادت‌نیا، مهدی افخمی، نوید خواجه‌زاده، روزبه ارغوان، احمد بوستانیان، حسین محمدزاده و امین بهشتی در تیم خراسان به میدان می‌روند. مشهدی‌ها در شروع این مسابقات هم با برتری ۸۶ بر ۷۰ مقابل تیم یاران پیام شروعی خوب در این مسابقات داشتند.

پای لیگ‌برتر در میان است؟

حضور ستاره‌های بومی و مشهدی در ترکیب تیم بهراد این شائبه را به وجود آورده که آیا قرار است مشهد با همین تیم ناشناس در لیگ‌برتر یا دست‌کم دسته‌یک شرکت کند؟! سؤالی که فرهاد شریف، مدیر تیم، به آن این‌طور پاسخ می‌دهد: واقعیت آن است که ما باشگاهی به نام توس راوین در مشهد داریم و چندسالی است با این نام در لیگ‌های استان و مشهد تیم‌داری می‌کنیم. امسال و با اعلام گرگان برای برگزاری این تورنمنت، تصمیم گرفتیم در این مسابقات شرکت کنیم و با یکی از دوستانمان که شرکت بهراد را داشت، مذاکره کردیم و از آنها خواستیم بیایند در کنارمان باشند تا در این مسابقات شرکت کنیم. این تیم بومی است و از بازیکنان لیگ‌برتری و خوب مشهدی تشکیل شده است. وی درباره اینکه آیا مجموعه توس‌راوین و بهراد بنای تیم‌داری در لیگ‌برتر یا لیگ دسته‌یک با بخشی از این بازیکنان را ندارد، اظهار کرد: واقعیت آن است که ما خیلی دوست داریم این اتفاق بیفتد و در این زمینه مذاکراتی هم با برخی از صنایع غذایی کرده‌ایم و به آنها گفته‌ایم که بسیاری از صنایع غذایی بزرگ کشور، چون طبیعت، کاله، مهرام و رعنا در لیگ‌برتر بسکتبال هستند و خودشان را در قالب این تیم‌ها به بستر تبلیغاتی بسکتبال معرفی کرده‌اند. چقدر خوب می‌شود که یکی‌دو تا از صنایع غذایی استان هم با تیم‌داری در لیگ‌برتر، خودشان را در این مارکت عرضه کنند. البته هنوز این مذاکرات به نتیجه نهایی نرسیده است. زیرا تیم‌داری در لیگ‌برتر هزینه بسیار دارد و به‌تن‌هایی از عهده ما برنمی‌آید.

آویژه دوباره تیم‌داری می‌کند؟

از سوی دیگر باشگاه آویژه‌صنعت پارسای مشهد با فشار و اصرار بازیکنان مشهدی بسکتبال شهر که چندی است در پی راضی‌کردن مسئولان این باشگاه برای بازگشت به عرصه تیم‌داری هستند، گویا چراغ‌سبز اولیه را نشان داده است، اما این وسط بازگشت آویژه یا ورود هر بخش خصوصی دیگری به تیم‌داری نیازمند روی خوش نشان‌دادن مسئولان ورزش استان و مدیران شهری و استانی است؛ مسئله‌ای که با توجه به تغییرات دولت و احتمال آمدن مدیران جدید بر مسند کار، کمی سخت به نظر می‌رسد و از طرفی فرصت رسیدن به فصل رقابتی لیگ‌برتر و حتی دسته‌یک بسیار کم است و اگر دولت هرچه سریع‌تر تیم‌چینی خود را در استان انجام ندهد، شاید ورزش خراسان‌رضوی دست‌کم یک‌سال دیگر فرصت تزریق شور و هیجان به جامعه جوان را از طریق ورزش از دست بدهد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.