صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دبیر قرارگاه اربعین بسیج جامعه پزشکی گفت: بنابر ارائه هرچه بهتر خدمات بهداشتی و درمانی، ۱۶۱ موکب در حوزه سلامت (عمومی، تخصصی و فوق تخصصی) در ایران و عراق به خدمت‌رسانی می‌پردازند.

به گزارش شهرآرانیوز، صابر جباری افزود: سازمان بسیج جامعه پزشکی در راستای خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی به ویژه در حوزه سلامت تدابیر و برنامه‌های بسیاری را در نظر گرفته است؛ به همین منظور، ۲۹ استان از کشور ایران در این امر فعال و به خدمات رسانی مشغول هستند. همچنین بنابر ارائه هرچه بهتر خدمات بهداشتی و درمانی، ۱۶۱ موکب در حوزه سلامت (عمومی، تخصصی و فوق تخصصی) در ایران و عراق به خدمت‌رسانی می‌پردازند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه ارتقاء سلامت و بهداشت برای شرکت کنندگان در راهپیمائی عظیم اربعین حسینی امری ضروری تلقی می‌شود، از ۱۶۱ موکب برپا شده، ۳۵ موکب در ایران و مرز‌های ایران در مسیر راهپیمایی مستقر هستند ضمن اینکه ۱۲۵ موکب نیز در عراق مستقر است تا پزشکان در صورت نیاز به امدادرسانی به زوار اربعین حسینی بپردازند.

۲ بیمارستان صحرایی در مرز مهران و تمرچین برپا شده است

جباری ادامه داد: دو بیمارستان صحرایی در مرز مهران و تمرچین برپا شده است. همچنین از ۱۶۱ موکب برپا شده در حوزه سلامت، ۲۲ موکب خدمات تخصصی و فوق تخصصی ارائه می‌کنند ضمن اینکه ۱۳۳ موکب هم درمانگاه سطح ۱ هستند و خدمات عمومی ارائه می‌کنند که این خدمات با همکاری بسیج جامعه پزشکی، هلال احمر، سازمان اورژانس در عراق و دانشگاه‌های علوم پزشکی در ایران نظر گرفته شده است.

دبیر قرارگاه اربعین بسیج جامعه پزشکی با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین یکی از بزرگترین تجمعات انبوه در جهان است و ارائه خدمات درمان و بهداشت برای ارتقای سلامت زائران از دغدغه‌های مهم به شمار می‌رود، اظهار داشت: یک موکب تخصصی ویژه هم در شهر کربلا (شارع عباس ع) برپا شده که با همکاری مرکز ویژه بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت و هلال احمر در نظر گرفته شده است که امیدواریم مجموعه این اقدامات انشالله منشأ خیر برای زوار اربعین حسینی باشد.

وی در خصوص تعداد پزشکان حاضر در موکب‌ها افزود: به طور متوسط در هر موکب سلامت، حدود ۴۰ نفر از پزشکان (عمومی متخصص یا فوق تخصص) پیراپزشک، پرستار، داخلی، طب اورژانس، قلب و ... حضور دارند. همچنین طی تجارب کسب شده از سال‌های گذشته در برخی از موکب‌ها متخصص ارتوپد و جراح هم حضور دارد تا در بیمارستان‌های صحرایی، بنابر ضرورت خدمات جراحی سرپایی انجام شود.

۶ هزار و ۳۰۰ نفر در کادر بهداشتی درمانی موکب‌های اربعین ۱۴۰۳ 

جباری تصریح کرد: به طور کلی در تمامی این موکب‌ها ۶ هزار و ۳۰۰ نفر کادر بهداشتی درمانی داریم که حدود ۲ هزار و ۲۰۰ نفر پزشکان عمومی و متخصصین هستند. همچنین در زمینه تامین دارو و سایر تجهیزات مورد نیاز، ارگان‌هایی مانند بهداری، وابستین نیرو‌های مسلح و سپاه، سازمان بسیج جامعه پزشکی در هر استان، خیرین و گروه‌های مردمی و جهادی و دانشگاه‌های علوم پزشکی و هلال احمر و اورژانس به ارائه خدمات می‌پردازند.

به گفته وی، به همت بسیج جامعه پزشکی، برای اورژانس در دو مرز ورودی و ۸ مرز خروجی ایران در موکب‌های شهر عراق (کاظمین، سامرا و نجف) تعدادی نیرو‌های انسانی (پزشک و پرستار) تامین شده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.