سید رضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کیست؟ + بیوگرافی و سوابق زورگیری ۲ موتورسوار در پوشش یگان امداد پلیس در مشهد + عکس علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش کیست؟ + بیوگرافی و سوابق حسین سیمایی صراف وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوریکیست؟ + بیوگرافی و سوابق خراسان رضوی، رتبه اول حمل و نقل مسافر در کشور | ۴۵۰ ناوگان اتوبوسی در دهه پایانی صفر کسری داریم مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌رضوی: بیش از ۱۱ هزار تشکل در مجموعه استان ایفای نقش می‌کنند عوامل اصلی آتش سوزی خودرو‌ها در تابستان چیست؟ زائران اربعین با توجه به گرمای هوا در عراق، زمان پیاده‌روی را به ساعات خنک‌تر صبح و عصر موکول کنند بازداشت ۶ متهم در پرونده کلاهبرداری ۱۴ میلیارد تومانی از طریق سایت «دیوار» کالا‌های آرایشی و بهداشتی تقلبی بازار را فراگرفته است پاسخ‌گویی الکترونیکی یا بلای جان؟ | برخی بیماران داروخانه مرکزی امام‌ در مشهد از هفت‌خان دریافت دارو می‌گویند دعوای مالک و مستاجر در صدر پرونده‌های شورای حل اختلاف مشهد دستگاه تشخیص سرطان اسپکت-سی تی معطل مجوز بهره برداری در مشهد در جستجوی قاتلان جسد رهاشده کنار ایستگاه اورژانس ۲۲بهمن مشهد اچ‌آی‌وی دیگر بیماری غیرقابل‌درمان نیست
سرخط خبرها

زائران اربعین با توجه به گرمای هوا در عراق، زمان پیاده‌روی را به ساعات خنک‌تر صبح و عصر موکول کنند

  • کد خبر: ۲۴۴۴۲۷
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴
زائران اربعین با توجه به گرمای هوا در عراق، زمان پیاده‌روی را به ساعات خنک‌تر صبح و عصر موکول کنند
مدیر آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به گرمای این روز‌ها در عراق، بر پیاده‌روی در ساعات خنک‌تر صبح و عصر تأکید داریم.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمدجعفر صادقی اظهار کرد: یکی از موضوعات اصلی در راستای حفظ سلامت در زمان پیاده‌روی اربعین، پیشگیری از قرارگرفتن در معرض نور شدید آفتاب بوده تا فرد دچار مشکل گرمازدگی نشده و با مشکلاتی همچون سردرد، تب بالا، افزایش دمای بدن و کندشدن سیستم تنفسی مواجه نشود.

وی تصریح کرد: اگر فردی دچار این علائم شد، از ادامه پیاده‌روی خودداری نموده و به نزدیک‌ترین محل سایه مراجعه نماید و در صورت نیاز، به نزدیک‌ترین پزشک در مسیر مراجعه کند. بهتر است که دور بدن فرد ملافه خیس پیچیده شود و اگر هوشیار است، نوشیدنی خنک به او داده شود.

دکتر صادقی با بیان اینکه گروه‌های آسیب‌پذیر باید مصرف مرتب و مستمر نوشیدنی‌های خنک و ترجیحاً بسته‌بندی‌شده را داشته باشند و از خوردن خوردنی‌ها و نوشیدنی‌هایی که از سالم‌بودن آن اطمینان ندارند، پرهیز نمایند، خاطرنشان کرد: همچنین در این ایام استفاده از لباس روشن و نازک، کفش مناسب پیاده‌روی و کلاه و عینک آفتابی و چتر به‌عنوان سایه‌بان مورد تأکید است. ضمن اینکه بهتر است که در این هوای گرم هم از کرم‌های ضدآفتاب استفاده نمایند و با توجه به گرمای شدید هوا، با پای برهنه و بدون کفش پیاده‌روی نکنند.

وی اضافه کرد: بیمارانی که دارو مصرف می‌کنند، دارو‌های مصرفی‌شان را به میزان کافی به همراه داشته باشند تا در صورت مواجه با مشکل افزایش فشارخون و دیگرمشکلات، به‌موقع دارو‌های موردنیازشان را مصرف کنند.

مدیر آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در راستای پیشگیری از گزش پشه آئدس و انواع حشرات، استفاده از لباس آستین‌بلند، پشه‌بند و پماد‌های دفع‌کننده حشرات موردتأکید است و اگر در جایی، آب راکد مشاهده کردند، به عنوان یک سفیر سلامت تذکر لازم را بدهند.

دکتر صادقی با ذکر این نکته که به افراد زیر ۱۵سالی که می‌‎خواهند وارد عراق بشوند، توصیه می‌شود قبل از خروج از کشور واکسن سرخک دریافت کنند، تأکید کرد: توصیه بسیار مهم در این خصوص این است که ترجیحاً این کار را در شهر مبدأ داشته باشند و انجام آن را به نقطه صفر مرزی موکول نکنند.

مدیر آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پایان گفت: بهتر است که در هر کاروان و گروه یک رابط سلامت معین شود تا مطالب مؤثر در حفظ سلامت را که در سایت و پیام‌رسان‌های داخلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد موجود است، دریافت نموده و این نکات و توصیه‌های مهم را به همراهیانش منتقل نماید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->