صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کارشناس و مشاور خانواده به بررسی عوامل مؤثر در استحکام بنیان خانواده با توجه به فرهنگ رضوی و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) پرداخت.

الهام اسماعیلی | شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام قاسم سوری در گفتگو با خبرنگار ما به تهدیدات کنونی خانواده‌ها و تأثیرات منفی فضای مجازی اشاره و بیان کرد: استفاده نادرست از اینترنت می‌تواند به بروز مشکلاتی در خانواده‌ها منجر شود همچنین دیگر تهدید بزرگ خانواده‌ها نبود عزت است اگر زوجین مورد تحقیر یکدیگر قرار گیرند و یا اینکه والدین فرزندان خود را ذلیل کنند برای پیدا کردن عزت خود به دنبال روش‌های نامتناسب می‌روند مثلا دست به عمل جراحی زیبایی می‌زنند، چون تصور می‌کنند با زیبا شدن عزیز می‌شوند و یا اینکه حجاب خود را کنار می‌گذارند و یا به دنبال‌های راه‌های نامعقول دیگری می‌روند.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم استفاده هوشمندانه از فناوری، به توصیه‌های اهل‌بیت (ع) به عنوان راهکاری جامع برای مقابله با تهدیداتی که استحکام و بنیان خانواده را هدف قرار داده اشاره کرد و در این زمینه گفت: در سیره امام رضا (ع) می‌خوانیم که عزت در بندگی خداست.

این کارشناس و مشاور خانواده بیان کرد: برخی از توصیه‌های اهل بیت (ع) در همان زمان و دوران خود پاسخگو بود، اما توصیه‌های دیگر در تمامی اعصار کاربردی است.

وی با بیان اینکه سیره امام رضا (ع) سرشار از آموزه‌های ارزشمندی برای زندگی خانوادگی است، بر اهمیت و لزوم شناخت صحیح مسائل و عمل به این آموزه‌ها تاکید کرد و افزود: در سیره امام رضا (ع) در خصوص روابط زن و شوهر توصیه‌های فراوانی شده است و یا اینکه روایت داریم که فرزندان خود را متناسب با زمان خود تربیت کنید و این حاکی از این است که قواعد تربیتی متناسب با هر عصری روش‌های متفاوتی را می‌طلبد.

سوری تاکید کرد: بر این اساس قبل از روش‌ها باید به دنبال تشخیص برویم اگر تشخیص درست باشد می‌توان روش‌های موثرتری برای محکم کردن روابط زناشویی و روابط فرزندان با والدین تجویز کرد.

 این کارشناس خانواده ابراز داشت: برای تقویت بنیان خانواده باید تجویز‌های دقیق و متناسب با شرایط هر زمان مورد توجه قرار گیرد.

 به گفته حجت الاسلام سوری، اهل بیت (ع) در گذشته بر اساس شرایط خاص هر دوره، تجویز‌هایی را ارائه می‌دادند.

وی توصیه‌های اهل بیت (ع) را به عنوان راهکار‌هایی برای رفع این تهدیدات و بهبود وضعیت خانواده‌ها مطرح کرد و افزود: باید به تشخیص صحیح مسائل توجه کرده و بر اساس سیره امام رضا (ع) عمل کرد.

وی همچنین به لزوم پیاده‌سازی مؤثر سیره اهل بیت (ع) در حل مشکلات خانواده‌ها و ضرورت هماهنگی در این زمینه تاکید و بیان کرد: اجرای فرآیند‌های علمی و اجرایی می‌تواند به بهبود وضعیت خانواده‌ها کمک کند.

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.