صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نخستین روز‌های فعالیت چهارمین سال شورای اسلامی شهر مشهد در دوره ششم، همچنان بر رویکرد مردم‌محوری و توجه به نیاز‌های مردم به ویژه در مناطق حاشیه شهر و کم‌برخوردار شهرمان می‌چرخد و سنت حسنه دیدار‌های مردمی در مساجد شهر همچنان ادامه دارد تا در سال آخر کاری شورای شهر نیز باری از دوش مردم برداشته شود.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی ناصحی هم که به‌تازگی به سمت رئیس شورای اسلامی شهر مشهد برگزیده شده در نخستین دیدار مردمی خود در قامت ریاست شورای شهر برای دومین بار به مسجد جوادالائمه (ع) محله عمار یاسر رفت تا هم پیگیر مسائل مطرح شده در جلسه قبل باشد و هم دوباره پای مشکلات فعلی مردم این محله بنشیند.

در این دیدار مردمی ابتدا ساکنان محله به بیان مشکلاتشان پرداختند و آقای ابراهیمی یکی از ساکنان محله عمار یاسر به نمایندگی از برخی از ساکنان به تشریح چندین مشکل این منطقه پرداخت. پرداخت مابقی اعتبار مصوبه شده برای ساخت مسجد جوادالائمه (ع) به عنوان یک پایگاه مذهبی و فرهنگی، احداث پایانه مصلی در محدوده مصلی شرقی در راستای دسترسی بهتر ساکنان محله عمار یاسر به خطوط اتوبوس‌رانی، تغییر کاربری تنها مدرسه محله عمار یاسر توسط آموزش و پرورش و تبدیل شدن این مدرسه به انبار و ایجاد مزاحمت برای ساکنان، وجود تنها یک نانوایی در محله‌ای که ۴۳۰۰ نفر ساکن دارد و همراهی نکردن دستگاه‌هایی نظیر فرمانداری برای ایجاد یک نانوایی دیگر در این محله، ساخت یک پارک محلی برای محله عمار یاسر، و ایجاد فضا‌های ورزشی برای مردم از جمله مسائلی بود که در این نشست به عنوان بخشی از مشکلات و نیاز‌های اهالی ساکن در محله عمار یاسر مشهد مطرح شد.

پیگیری برای اتمام ساخت مسجد

همچنین بازگشایی خیابان مؤمن با کنار گذر بزرگراه بسیج، اتصال مسیر مصلی شرقی به بهشت رضا (ع)، عقب‌نشینی دیوار پادگان پدافند هوایی در راستای تعریض خیابان عمار یاسر و اتصال مناسب به بولوار شهدای طرق، و تعریض خیابان معروف به کوچه سبزی کار در راستای اتصال مناسب دو محله عمار یاسر و محله آقا مصطفی از دیگر مسائل مطرح شده از سوی ساکنان محله عمار یاسر در این نشست بود.

پس از اینکه ساکنان محله عمار یاسر به بیان مشکلاتشان پرداختند، رئیس شورای اسلامی شهر اظهار کرد: خوشبختانه اعتبار مصوب شده برای توسعه این مسجد به خوبی اختصاص یافته و تنها ۳۰۰ میلیون تومان آن باقی مانده است که از این حیث مسجد جوادالائمه (ع) از بسیاری از مساجد برای اختصاص اعتبار جلوتر است و مابقی اعتبار مصوب شده نیز به زودی تخصیص می‌یابد.

ساخت پایانه را دنبال می‌کنیم

مهدی ناصحی با بیان اینکه بخشی از مسائل مطرح شده در این نشست در حوزه کاری ما نیست، اما آنها را از طریق دستگاه‌های مرتبط پیگیری خواهیم کرد، ادامه داد: البته موضوع تغییر کاربری تنها مدرسه این محله به صورت ویژه پیگیری می‌شود و در عین حال نیز یکی از اولویت اصلی ما در این منطقه موضوع ساخت پایانه است که حتما آن را نیز پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به نگاه ویژه دوره ششم شورای شهر مشهد به مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر مشهد، گفت: نخستین مصوبه این شورا، مصوبه طرح‌های زودبازده بود که امروز و پس از گذشت سه سال از عمر این شورا، شاهد اجرایی شدن سومین مرحله از مصوبه پروژه‌های زودبازده هستیم و در دو مرحله قبلی نیز اعتبار ۱۰ و ۱۵ میلیاردتومانی برای اجرای این پروژه‌ها با نظر مردم در اختیار محلات قرار گرفت.

حل مشکل آسفالت، پیاده‌رو و آب‌های سطحی در حاشیه شهر

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با تأکید بر اینکه اجرایی شدن مصوبه طرح پروژه‌های زودبازده و نگاه ویژه شورای شهر مشهد به محلات حاشیه شهر، چهره این مناطق را تغییر داد، گفت: امروز خوشبختانه در بسیاری از محلات حاشیه شهر مشهد شاهد مشکلات اصلی محله‌ای همچون آسفالت، پیاده‌رو، زیرساخت‌ها و مشکلات مربوط به آب‌های سطحی نیستیم و در این مدت به گونه‌ای عمل شده که مسائل حاشیه شهر هم کوچک شده است.

وی با اشاره به افتتاح بولوار قمر بنی‌هاشم به عنوان یکی از اقدامات توسعه‌ای در شرق مشهد، گفت: ساخت این بولوار به طور قطع نقش ویژه‌ای در کاهش آسیب‌های منطقه خواهد شد و خوشبختانه امروز شاهد ایجاد مسیری هستیم که به صورت مستقیم به حرم مطهر رضوی وصل می‌شود. همچنین ساخت پارک ۷۳ هکتاری در نزدیکی محله عمار یاسر نیز یک اقدام بزرگ در مناطق حاشیه شهر است.

ناصحی در ادامه به نبود مجموعه ورزشی در این محله اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در فاصله حدود ۵۰۰ متری این محله یک سوله بحران به همراه زمین چمن مصنوعی در حال ساخت است با ساخت این مجموعه، سرانه ورزشی محله نیز افزایش خواهد یافت.
رئیس شورای شهر مشهد محله عمار یاسر را نقطه حیاتی پروژه توسعه به شرق اعلام کرد و گفت: حرم مطهر رضوی با شرقی‌ترین نقطه شهر ۵ کیلومتر و با غربی‌ترین نقطه شهر ۲۸ کیلومتر فاصله دارد و اگر توسعه به سمت غرب باشد حرم مطهر رضوی مانند منطقه زینبیه می‌شود، اما نمی‌گذاریم این اتفاق بیفتد و با توسعه به سمت شرق، حرم مطهر رضوی در مرکزیت شهر باید قرار گیرد.

ناصحی درباره درخواست مطرح شده برای بازگشایی خیابان شهید مؤمن به بزرگراه، دستور بررسی مسائل ترافیکی این درخواست را به مدیران شهرداری منطقه داد و همچنین در موضوع ایجاد دسترسی دوم به بهشت رضا (ع) نیز اعلام کرد که عملیات اجرایی این مسیر در محدوده شهری در حال انجام است و البته ساخت آن جزو اولویت‌های دولت نیز هست، اما در ادامه این مسیر بخشی از زمین‌ها مربوط به آستان قدس است و خوشبختانه تولیت آستان قدس رضوی هم پای کار این موضوع است و در جلسه‌ای که با تولیت آستان قدس خواهیم داشت دوباره این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.