اجرای ۴ پروژه در راستای سامان‌دهی کال زرکش مشهد افزایش تعداد دوچرخه و ایستگاه بایدو، در دستور کار شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد حمایت شورای اسلامی شهر مشهد از ارائه خدمات رفاهی به ناوگان حمل‌ونقل بار درون‌شهری طرح جامع گردشگری منطقه نمونه ملی گردشگری هفت حوض مشهد تصویب شد نرخ مصوب برای «روپوش مدارس» چقدر است؟ ثبت بیش از ۱۹۸ هزار توقف در پارکینگ‌های هسته شهر مشهد در روز‌های پایانی صفر ۱۴۰۳ گذری بر وضعیت خانه تاریخی ملک مشهد | مرگ خاموش موزه زنده تابستان داغ مشهد با کمترین آسیب به فضای سبز شهری سپری شد | مه‌پاشی مستمر ۴۰ هزار اصله درخت هدف از احداث مجموعه ورزشی شهید عباسپور احیای فرهنگ پهلوانی در میان جوانان است شهروند خبرنگار | درخواست شهروند برای حذف سرعت‌گیرهای مسیر ویژه در بولوار ملک‌آباد مشهد + پاسخ افزایش سرانه ورزشی حاشیه شهر مشهد با ساخت مجموعه ورزشی شهید عباسپور پیدا و پنهان فعالیت خانه مسافر‌های غیرمجاز مشهد در دهه آخر صفر | پذیرایی سرد و گران خانه‌مسافر‌ها پیشرفت ۱۸ درصدی پروژه تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب در مشهد ورود ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار زائر به مشهدمقدس در دهه آخر صفر ۱۴۰۳ + فیلم بازگرداندن کیف حاوی سکه توسط پاکبان مشهدی خدمت‌رسانی گسترده نیرو‌های «دوام ثامن» مشهد در دهه آخر صفر ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی مسیر بی‌آر‌تی خیابان شیرازی مشهد خروج ۴۰۰ هزار خودرو غیربومی از مشهد در سه روز پایانی صفر ۱۴۰۳ تسهیل زیارت هم همت می‌خواهد هم چندین هزار «همت» سرپرست اداره کل املاک و خزانه داری شهرداری مشهد: از املاک و مستغلات شهرداری با نظارت و کنترل روزانه حفاظت می‌شود آغاز مشهدالرضا (ع) | شهر مشهد چگونه و از چه تاریخی شکل گرفت؟
سرخط خبرها

افزایش سرانه ورزشی حاشیه شهر مشهد با ساخت مجموعه ورزشی شهید عباسپور

  • کد خبر: ۲۴۹۶۶۳
  • ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱
  • ۱
افزایش سرانه ورزشی حاشیه شهر مشهد با ساخت مجموعه ورزشی شهید عباسپور
معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد با هدف توسعه فضا‌های ورزشی در مناطق کم‌برخوردار شهری، پروژه طراحی مجموعه ورزشی شهید عباسپور را در منطقه ۶ مشهد در دستور کار خود قرار داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ یکی از مشکلات مناطق کم‌برخوردار شهری، کمبود سرانه‌های ورزشی در این مناطق است، از همین‌رو در این دوره مدیریت شهری بر توسعه فضا‌های ورزشی این مناطق با ساخت مجموعه‌های ورزشی توجه ویژه شده است تا با ساخت این مجموعه‌ها علاوه بر اینکه جوانان، نوجوانان و حتی خانواده ساکن در این مناطق بتوانند با بهره‌گیری از امکانات متوازن شهری در محله‌های خودشان، اوقات خوب و سالمی را برای خود ترسیم کنند، بستری مناسب نیز برای استعدادیابی از نوجوانان و جوانان این مناطق شهری مشهد شکل گیرد.

از همین‌رو معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد با هدف توسعه فضا‌های ورزشی در این مناطق، پروژه طراحی مجموعه ورزشی شهید عباسپور را در دستورکار خود قرار داد.

مجموعه ورزشی ۳۲ هکتاری برای جبران کمبود‌ها در حاشیه شهر

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد در همین‌باره گفت: پروژه مجموعه ورزشی شهید عباسپور در اراضی ۳۲.۵ هکتاری، حدفاصل بولوار بصیرت و حر قرار گرفته است. این پروژه در زمینی به مساحت ۴۹۸۹ مترمربع با زیربنای ۸۹۶۰ مترمربع در چهار طبقه زیرزمین، همکف و دو طبقه بالای همکف تعریف شده است.

جواد اصغری افزود: هدف اصلی و کلی از ارائه چنین طرحی در منطقه ۶ شهرداری، جبران فقدان فضای مناسب ورزشی و تفریحی است و با توجه به بالا بودن جمعیت جوانان منطقه این فقدان روز به روز بیشتر آشکار می‌شود.
وی ادامه داد: اهداف جانبی این طرح در کنار هدف اصلی آن، فراهم شدن بستری مناسب و سالم برای حضور قشر جوان و نوجوان در کنار یکدیگر، امکان جذب سرمایه‌گذاران و مشارکت در ایجاد درآمد و امکان گسترش فرهنگ ورزش در محلات است.

وی همچنین با اشاره به اینکه این پروژه ورزشی شامل فعالیت‌های متنوع و متعدد است، گفت: در زمان مطالعات این پروژه، ایجاد نشاط برای جوانان منطقه برای استفاده طیف وسیعی از مخاطبان شامل کودکان، جوانان و سالمندان و کاربری‌های ورزشی در تنوع بالایی نظیر ورزش‌های توپی، رزمی، آب‌درمانی، بدن‌سازی اختصاصی و مجزا برای بانوان و آقایان و ژیمناستیک در نظر گرفته شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد افزود: همچنین برای احیای فرهنگ پهلوانی و ایجاد پیوند نسل جدید با این آیین فرهنگی ورزشی، به‌صورت مجزا ساختمان ورزش‌های باستانی در این مجموعه پیش‌بینی شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
متین
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
0
0
متاسفم ،اگر قراره که به اسم حاشیه شهر مجموعه ورزشی بسازین و وقتی اماده شد ،بدین دست بخش خصوصی که ازش درامد زایی کنین،پس لطفا مدعی ورزش حاشیه شهر نباشین
سالن رسالت،سالن آرامش،سالن ارم،سالن بسیج،سالن ناصری،سالن بهمن،سالن شهدای شهرداری،سالن گلسا
بازم بگیم یا بسه؟!!! سالن جهاد و تاکسی رانی و اراسته و راستی.....
واااای به شورای شهر مشهد
هیچکدوم اینا دیگه توسط مردم حاشیه شهر استفاده نمیشه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->