صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فرماندار تایباد با اشاره به تمهیدات اندیشه شده در رابطه با زائران افغانستانی اربعین که از مرز دوغارون وارد کشور می‌شوند، گفت: تفاهم کرده‌ایم که ۴۰۰ اتوبوس مسافربری از افغانستان وارد ایران شود.

مهدی شیردل، فرماندار تایباد در گفتگو با شهرآرانیوز اظهارداشت: پیش‌بینی می‌کنیم که در اربعین امسال نزدیک به ۴۰ هزار زائر افغانستانی از مرز دوغارون وارد ایران شوند. برای دومین سال است که در تدارک وسیله نقلیه برای انتقال زائران به مرز‌های غربی کشور هستیم. به همین خاطر در هماهنگی با شرکت‌های حمل‌ونقل افغانستانی شش شرکت و نزدیک به ۴۰۰ دستگاه اتوبوس مسافربری تقاضا داده‌اند تا خودرو‌های خود را وارد ایران کنند.

او گفت: هم بحث مجوز این خودرو‌ها و هم بحث رانندگان آنها مطرح است که مجموعه فراجا و هنگ مرزی استان که از زحمات آنها تشکر می‌کنم، شرایطی فراهم کرده‌اند تا ما امکان ورود ناوگان اتوبوسی افغانستان را به داخل کشور فراهم کنیم.

شیردل در ادامه خاطرنشان کرد: اقداماتی هم به منظور روان‌سازی جمعیت در مرز و در مسیر ورود به کشور انجام شده و به همین منظور دستگاه‌های آشکارساز برای اسکن بار زائران یک دستگاه جدید از گمرک ما در ایام اربعین در حال راه‌اندازی است.

فرماندار تایباد ادامه داد: ما تدبیری کردیم که در مرز مسیر ورود زائرین اربعین به کشور از مسیر مسافرین عادی جدا است. ظرفیت گیت‌های گذرنامه را دو برابر افزایش دادیم و در راستای خدمت به زائران هم در نقطه صفر مرزی و دیگر نقاط موکب‌هایی پیش بینی شده است. بنا داریم که زائرینی که وارد می‌شوند، از آنها پذیرایی شود. همچنین پیش‌بینی برنامه‌های فرهنگی و درمانی هم برای خدمت‌رسانی پیش‌بینی شده است. 

این مقام مسئول ادامه داد: ما تاکنون از سمت افغانستان ورودی زائر نداشتیم و دلیل آن این است که امسال بنا شده زائران اتوبوسی وارد کشور شوند. ما پذیرش زائر اربعین را به شکل انفرادی نداریم. قرار است که ساز و کار نحوه ورود رانندگان که نیازمند گذرنامه هستند، تدبیر شده است که برای اینها گذرنامه موقت صادر شود تا سرعت ورود زائران افغانستانی را با اتوبوس به کشور فراهم کنیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.