صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی رویکرد‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی را مخالف اسناد بالادستی از جمله برنامه هفتم توسعه و قانون جهش تولید مسکن دانست.

به گزارش شهرآرانیوز، میثم ظهوریان با اشاره به برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در دولت چهاردهم، اظهار کرد: خانم دکتر مالواجرد یک بوروکرات حرفه‌ای و سالم است که در سیستم وزارت راه و شهرسازی رشد کرده و به حوزه تخصصی شهرسازی نیز آشنا است.

وی افزود: مسئله این است که رویکرد‌های وی مانند حبس محدوده شهرها، مخالفت با واگذاری زمین به مردم و حمایت از توسعه اجاره‌داری به جای مالکیت مردم به وضوح خلاف لایحه برنامه هفتم و قانون جهش تولید مسکن است. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته دیگر در مورد وی این است که باوجود آشنایی و تسلط با مسائل حوزه شهرسازی و معماری، توانمندی خانم مالواجرد در پیشبرد سایر ماموریت‌های وزارت مانند راه و حمل و نقل محل تردید جدی است.

ظهوریان گفت: خانم مالواجرد در نامه‌ای به آقای پزشکیان از تعابیر سیاست عوام‌پسندِ واگذاری گسترده زمین به متقاضیان، نیاز کشور به مسکن‌های با مساحت کمتر از آنچه که هم اکنون ساخته می‌شود و اجتناب ناپذیر‌بودن توسعه صنعت اجاره‌داری با کمک ابزار‌های پولی استفاده کرده که این تعابیر همگی با اسناد بالادستی وزارت راه و شهرسازی در تضاد است.

 نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: البته تاکید بر حفظ هویت در بافت و معماری شهری در عین نداشتن نگاه‌های خشک میراثی، تعامل مناسب با تشکل‌های مردمی در موضوع بافت اطراف حرم، ایستادگی در برابر برخی خواسته‌های نابجا مانند درخواست حسن روحانی جهت حذف محدودیت ارتفاعی جماران از جمله ویژگی‌های مثبت خانم صادق مالواجرد است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.