صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس پلیس راهور فراجا از افزایش ۲۲ درصدی مراجعه به مرز‌ها خبر داد و گفت: ۴۵ درصد زائرانی که تا امروز از مرز خارج شده‌اند، به خاک ایران بازگشته‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار تیمور حسینی با بیان اینکه در این ایام در پیک تردد‌های زیارتی به مقصد عراق قرار داریم، اظهار کرد: خوشبختانه در هیچ استان و محوری با مشکل خاصی مواجه نیستیم، البته حجم بار به ویژه در استان‌های کرمانشاه، ایلام و بخشی از استان خوزستان قابل توجه است، اما با تمهیدات پیش‌بینی شده در ۶ مرز برای تردد زائران، امکانات مناسبی از حیث توقفگاه برای خودرو‌های شخصی و زیرساخت‌های موردنیاز در پایانه‌های مرزی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در هر ۶ مرز در مقاطعی محور‌ها به صورت دو طرفه و جداسازی نشده است، گفت: از همین رو، هموطنان از عجله و شتاب خودداری کنند؛ سبقت و سرعت غیرمجاز می‌تواند خطرات جدی در پی داشته باشد.

رئیس پلیس راهور فراجا ضمن ارائه آخرین آمارها، یادآور شد: براساس آمارها، بالغ بر ۲۲ درصد افزایش مراجعه به مرز‌ها را داریم و همچنین تردد‌ها نیز با افزایش ۲ درصدی همراه است. همچنین کاهش حدود ۳۶ درصدی مجموع تصادفات گزارش شده است.

حسینی با تاکید بر اینکه کماکان دغدغه و نگرانی ما وقوع تصادفات به ویژه در بازگشت زائران است که خستگی و خواب‌آلودگی دارند، در همین راستا از هموطنان خواست تا در مسیر بازگشت استراحت کنند. 

به گفته رئیس پلیس راهور فراجا، ۴۵ درصد زائرانی که تا امروز از مرز خارج شده‌اند، به خاک ایران بازگشته‌اند؛ به عبارتی هموطنان میزان توقف خود را در کشور عراق مدیریت کرده‌اند. هموطنانی که تا به این لحظه هنوز سفر خود را آغاز نکرده‌اند نیز این نکته را مدنظر داشته باشند که میزان توقف در کشور عراق را به گونه‌ای مدیریت کنند که توزیع سفر‌ها در رفت و بازگشت زائران صورت گیرد و همه دستگاه‌های ذیربط به ویژه پلیس مدیریت لازم برای هدایت بار ترافیک در مسیر رفت و برگشت را داشته باشند. تا این لحظه آمار‌ها حکایت از وضعیت مطلوب و مناسبی دارد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.