صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آماده‌سازی ۱۵۵ میلیون جلد کتاب برای مهرماه

  • کد خبر: ۲۴۵۶۳۹
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: امسال این آمادگی را داشتیم که صد درصد کاغذ کتاب‌های درسی از کاغذ تولید داخل تامین شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حجت‌الاسلام علی لطیفی، با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد کتاب‌ها چاپ‌سپاری شده است، اظهار کرد: از جهت فرآیند چاپ‌سپاری مشکلی نداشتیم و پیش‌بینی می‌شود تا نیمه اول شهریورماه همه کتاب‌ها در استان‌ها توزیع شود.

وی بیان کرد: از جهت ثبت‌ نام دانش‌آموزی امسال نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری داریم. مانند سال‌های گذشته توصیه اول این است که هرچه زودتر ثبت‌ نام‌ها قطعی شود، چون تا ثبت‌ نام دانش‌آموزان نهایی نشود ثبت سفارش کتاب انجام نمی‌شود، بنابراین از همه خانواده‌ها خواهشمندیم هرچه زودتر ثبت‌ نام فرزندانشان را نهایی کنند که متناسب با ثبت‌نام‌ها، ثبت سفارش کتاب را انجام دهند.

لطیفی در خصوص کاغذ استفاده شده برای چاپ کتب درسی گفت: امسال در ابتدای سال مناقصه‌ای با شرکت‌ها برگزار و توافقی با شرکت‌های کاغذ داخلی بسته شد و این آمادگی را داشتیم که صد درصد کاغذ کتاب‌های درسی از کاغذ تولید داخل تأمین شود، اما با توجه به تاخیر‌هایی که در تأمین اعتبار مورد نیاز برای خرید کاغذ به وجود آمد، متعاقباً شرکت‌های داخلی تولید کاغذ نتوانستند همه کاغذ مورد نیاز را تولید کنند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی افزود: مجبور شدیم بخشی از کتاب‌ها که حدود ۱۰ درصد است را با استفاده از کاغذ خارجی تولید و از ذخیره کاغذ استفاده کنیم، چون چاپ‌سپاری کتاب نمی‌تواند به تأخیر بیفتد؛ کتاب در زمانی که مشخص شده باید چاپ شود تا در توزیع با مشکلی مواجه نشویم، اما باقی کتاب‌ها با استفاده از کاغذ داخلی چاپ شده است.

وی با اشاره به اینکه آمار چاپ کتاب، روزانه تغییر می‌کند، تصریح کرد: کل کتاب‌هایی که امسال براساس برآورد سفارش داده شده و برنامه‌های چاپ‌سپاری آن انجام شده ۱۵۵ میلیون جلد کتاب است که از این رقم در حدود ۹۰ درصد آن چاپ‌سپاری شده و بقیه آن طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا ابتدای شهریورماه به پایان می‌رسد.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.