به گزارش شهرآرانیوز؛ محمد علویتبار در خصوص مشکل برخی دانشآموزان برای ثبت سفارش کتابهای درسی و نبود اسم آنها در سامانه مربوطه با وجود ثبت نام در مدرسه اظهار کرد: منظور از ثبت نام در مدرسه، ثبت اطلاعات دانشآموز در سامانه "سیدا" توسط مدرسه و تغییر وضعیت ثبت نام به قطعی است، در این حالت دانشآموز میتواند نسبت به ثبت سفارش کتابهای درسی یا اصلاح سفارش اقدام کند.
وی افزود: اگر وضعیت دانشآموزی در سامانه سیدا به شکل ثبت نام قطعی باشد، اما مشخصات او در سامانه ثبت سفارش کتابهای درسی یافت نشود با بخش پشتیبانی به شمارههای ۸۸۳۰۱۴۸۱، ۸۸۸۲۳۱۴۰، ۸۸۳۰۲۰۲۶ و ۸۸۴۹۰۲۲۰ تماس بگیرند.
معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با بیان اینکه کتابهای درسی از تاریخ ۱۰ تا ۱۵ شهریور به مدارس توزیع میشود، عنوان کرد: دانشآموزان از ۲۴ شهریور تا اول مهر امکان دریافت کتابهای درسی را دارند.
علویتبار بیان کرد: دانشآموزان پایههای ورودی اول، هفتم و دهم از ۱۰ تیر امکان ثبت سفارش کتابهای درسی را داشتند که این فرصت تا ۱۰ شهریور ادامه دارد، اما فرصت دانشآموزان میان پایه تا ۳۱ خرداد بود. برای افرادی که هنوز موفق به ثبت سفارش کتابهای درسی نشدهاند، مجدد فرصتی را فراهم و اطلاعرسانی خواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد: در پایه دهم با کاهش ثبت نام مواجه هستیم؛ بنابراین از والدین تقاضا داریم در بازه زمانی مشخص شده حتماً نسبت به ثبت سفارش کتاب درسی اقدام کنند تا بتوان کتابها را در مدرسه به دانشآموزان تحویل داد.
منبع: تسنیم