صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نمایندگان مخالف وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن ارزیابی برنامه‌های «ستار هاشمی» با طرح سوال و ابهام درباره اقدامات کلیدی برای رفع فیلترینگ، مقابله با سودگران بازار فروش فیلترشکن، مدیریت فضای مجازی، دلایل مخالفت با وزارت وی را تبیین کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، در جلسه علنی روز شنبه -۲۷ مردادماه- مجلس شورای اسلامی، بررسی برنامه‌ها و صلاحیت ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان مخالف در این باره دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

مسلم صالحی نماینده مردم اقلید در مجلس در مخالفت با برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز عصر ارتباطات و شبکه‌ای نامیده شده است تشکیل شورای عالی فضای مجازی نشان از اهمیت مدیریت این فضا از سوی رهبر معظم انقلاب دارد و ایشان بار‌ها بر ضرورت داشتن برای مدیریت این فضا و جلوگیری از رهاشدگی آن تاکید داشته‌اند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بر ضرورت حضور هوشمندانه و بهره‌برداری از فضای مجازی بار‌ها تاکید و بر لزوم قانونمندی در این عرصه صحه گذاشته‌اند.

نماینده مردم اقلید در مجلس تصریح کرد: فضای مجازی و فناوری‌های مرتبط می‌تواند هم امیدآفرین و عامل رشد باشد و هم می‌تواند یک تهدید باشد؛ رئیس جمهور نیز همواره بر رفع فیلترینگ در ایام انتخابات تاکید داشتند، در این باره چند سؤال از وزیر پیشنهادی ارتباطات دارم: آیا این وعده رئیس جمهور قابلیت تحقق و دست یافتن دارد؛ چگونه باید به تحقق این عده دست یافت؛ این ملزومات طی چه بازه زمانی و توسط چه مرجعی محقق می‌شود؛ چگونه می‌توان واقعی سازی تعرفه خدماتت دیجیتالی را بر بستر اینترنت را فراهم کرد؟

صالحی خطاب به ستار هاشمی گفت: برای توسعه کسب و کار‌های الکترونیکی و کاسبان فروش فیلترشکن‌ها دارید، کسانی که در این شرایط سخت اقتصادی، دست در جیب مردم کرده اند؛ برای جوان یا کارآفرینی که باید بخشی از درآمد خود را به جیب فیلترشکن فروشان بریزد، چه برنامه‌ای دارید؛ شما جوانترین عضو کابینه با ۴۸ سال هستید آیا تجربه و توان و اشراف کامل بر این وزارتخانه کلیدی را دارید؟

نماینده مردم اقلید در مجلس از وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: برای بخش ثبت اسناد و املاک که حوزه بسیار کلیدی است، چه اقدامات اثربخشی در زمان ریاست تان بر سازمان ثبت اسناد و املاک داشتید؛ وزارت ارتباطات یک وزارتخانه زیرساختی است؛ وضعیت فعلی ما در مقایسه با دنیا در این حوزه چگونه است؟

وی گفت: آقای هاشمی تا چه اندازه بر چالش‌های جهانی تهدیدکننده امنیت ملی در حوزه فناوری اطلاعات اشراف و تسلط دارید؛ برنامه شما برای پوشش اینترنت پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری در شهر‌ها و روستا‌ها و همچنین تکمیل شبکه ملی اطلاعات و اقتصاد دیجیتال چست؟

حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس در مخالفت با وزارت ستار هاشمی گفت: توقع داشتیم آقای پزشکیان به راهکار‌های عملیاتی و اجرایی کردن سیاست‌های رهبر معظم انقلاب و برنامه هفتم توسعه اشاره می‌کردند؛ استناد به نهج‌البلاغه خیلی خوب است، اما در جایگاه ریاست جمهوری باید برنامه‌های عملی گفته شود و اینکه چطور نهج‌البلاغه را عملی کنیم. مجلس جای روضه خواندن نیست!

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: در دولت شهید رئیسی شبکه ملی اطلاعات پیشرفت خوبی داشت و، اما آقای هاشمی شما در برنامه‌هایتان اشاره به این شبکه نکردید که ادامه می‌دهید یا به قبل برمی‌گردید؛ استقلال مدیریتی شما جای ابهام دارد.

وی خطاب به وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: وزیر اصلی و واقعی شما هستید یا افراد دیگر؟ در دولت قبل تعداد کاربران و پهنای باند شبکه‌های اجتماعی داخلی، ۱۱ برابر شد، اما شما در این باره به برنامه‌ای اشاره نکردید؟ ترکیه به دلیل حذف عکس شهید اسماعیل هنیه، اینستاگرام را بست و وقتی این شبکه شرایط ترکیه را پذیرفت رفع فیلتر شد، چرا آنها شرایط ما را نمی‌پذیرند؟ چون سیاست شترمرغی حاکم است، ما نه فیلتر می‌کنیم و نه فیلتر نمی‎‌کنیم. این شکل فیلتر نیست. شما گفتید نمی‌دانید فیلترشکن فروش‌ها چه کسانی هستند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.