صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد از بهره‌برداری از فاز یک خط ۳ قطار شهری در دهه فجر و اضافه شدن ۲۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، «مجید نژادحسین» رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در حاشیه نشست مشترک عصر امروز (۲۷ مردادماه) شورای معاونان شهرداری با اعضای کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: این جلسه، پیرو جلسات برگزارشده با شهردار مشهد و حوزه معاونت در کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد و از مهمترین نکات آن، این است که همه اعضای شورای معاونان شهردار حضور دارند.

وی افزود: از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسات، پیش‌بینی تمهیدات لازم برای پروژه‌های نیمه‌تمام و تعریف پروژه‌های جدید عمرانی برای شهرداری بوده است.

نژادحسین خاطرنشان کرد: در دستور کار این جلسه، دو کلان‌پروژه خرید ۴۵۰ دستگاه اتوبوس برای ناوگان اتوبوسرانی و ۶۰ واگن جدید برای خط یک قطارشهری مشهد مطرح شد.

وی در ادامه گفت: پروژه خرید اتوبوس و در مرحله انعقاد قرارداد و ارائه تضمین از سوی سرمایه‌گذار قرار دارد و تا پایان سال جاری ۲۰۰ دستگاه از این اتوبوس‌ها به ناوگان حمل و نقل عمومی افزوده خواهد شد. پروژه خرید واگن‌های خط یک قطارشهری نیز در مرحله تعیین قیمت و توافق با شهرداری قرار دارد و امیدواریم قرارداد خرید این واگن‌ها در این دوره مدیریت شهری منعقد شود. تلاش ما بر این است که حدود ۱۵ واگن را به صورت واردات در اختیار داشته باشیم و مابقی آن نیز توسط خط تولید در داخل کشور تامین شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در مورد پروژه نهضت آسفالت نیز گفت: پروژه آسفالت ۴ میلیون متر مربع از معابر شهری نیز مورد بحث قرار گرفت که تامین مالی بخشی از پروژه تا هفته آینده و بخش دیگری از آن تا ۱۰ شهریورماه انجام خواهد شد.

نژادحسین همچنین درباره بهره‌برداری از فاز یک خط ۳ قطارشهری نیز گفت: با وجود تغییرات صورت گرفته در دولت، با قدری تاخیر مواجه شدیم. اما منابع مالی این پروژه نیز تعیین تکلیف شده است و پروژه در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.