آبیاری پایدار ۲۴۰ هکتار فضای سبز مشهد با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه آزادی چندصدایی چطور سیمای شهر را تغییر می‌دهد؟ شهردار مشهدمقدس خبر داد: پیشرفت چشمگیر پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید فهمیده یادی از «صادق رضازاده شفق» که چند اثر مهم درباره نادرشاه دارد | تاریخی که از مشهد نوشته شد گلایه ساکنان مهدی آباد مشهد از وجود انبار‌های ضایعاتی | زندگی در جوار انبار‌های ضایعاتی هوای مشهد در وضعیت «ناسالم» برای گروه‌های حساس (۱۷ مهر ۱۴۰۴) نایب‌رئیس شورای شهر مشهد: واسطه‌گری‌های ناسالم، گردشگری سلامت مشهد را زمین‌گیر کرد شهردار مشهد مقدس: فلسفه وجودی مشهد، بر محور ولایت و امامت است | گردشگری سلامت، نیازمند سامان‌دهی و مقابله با دلالی + فیلم رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: زائران مشهد باید تجربه‌ای فراتر از زیارت داشته باشند آیین رونمایی از اکوسیستم گردشگری «زیوان» شهرداری مشهد برگزار شد وزارت بهداشت در پی حذف هپاتیت C تا ۳ سال آینده والدِ آگاه، والدِ ناآگاه | باید و نباید‌های تربیت کودک از دو منظر روان‌شناختی و دینی مهاجرانی: نمایندگان حق دارند وزرا را استیضاح کنند، اما سیاسی‌کاری ممنوع اعلام نتایج دوره بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ویژه استعدادهای درخشان آمریکا مدعی شد یک سرکرده القاعده در سوریه به هلاکت رسیده است تدابیر مدیریت شهری مشهد برای آبیاری فضای سبز | تابستان داغ، مغلوب سرسبز‌ی شهر کیفیت هوای امروز مشهد همچنان «ناسالم برای افراد حساس» (۱۶ مهر ۱۴۰۴) آغاز اجرای قرارداد بازسازی ۱۷۸ دستگاه اتوبوس فرسوده در ناوگان اتوبوسرانی مشهد پلمب ۲ کافی‌شاپ متخلف در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۱۵ مهر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

حفاری طولانی‌ترین مسیر قطار شهری مشهد به میدان امام علی (ع) رسید

  • کد خبر: ۲۹۱۹۹۶
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
حفاری طولانی‌ترین مسیر قطار شهری مشهد به میدان امام علی (ع) رسید
عملیات حفاری خط ۳ متروی مشهد، طولانی‌ترین مسیر ریلی درون شهری که فعالیت حفاری و عمرانی آن در ۲۲ بهمن سال گذشته از انتهای امامت شروع شد، اکنون به میدان امام علی (ع) رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ عملیات حفاری‌خط ۳، طولانی‌ترین مسیر ریلی درون‌شهری که فعالیت حفاری و عمرانی آن در ۲۲ بهمن سال گذشته از انتهای امامت شروع شد، اکنون به میدان امام علی (ع) رسیده است. حدود ۷.۵ کیلومتر از این مسیر از انتهای بولوار امامت تا بولوار امیریه و شامل هفت ایستگاه؛ امامت، امام علی (ع)، شاهد، رستگاری، آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی، سجادیه و امیریه است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در گفتگو با شهرآرا درباره میزان پیشرفت این مرحله از پروژه گفت: اکنون به طور متوسط روزانه هفت متر حفاری انجام می‌شود و اگر اوراق مشارکت مدنظر شورا و شهرداری منتشر و تخصیص یابد، این ظرفیت وجود دارد که روزانه ۲۵ متر نیز حفاری انجام شود.

پایان حفاری تا آخر سال ۱۴۰۴

مجید نژادحسین با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها به نحوی انجام شده است که تا پایان سال ۱۴۰۴ حفاری به پایان برسد، اظهار کرد: در خط ۳، حدود ۲ هزار نفر مشغول به کار هستند و حدود ۸۰ نفر نیز روی دستگاه تی‌بی‌ام کار می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه این تأخیر در پیشرفت حفاری به دلیل انتشار نیافتن اوراق مشارکت است، گفت: با انتشار اوراق، اولویت شهرداری خطوط مترو و خرید اتوبوس است. پیش‌بینی می‌کنیم تا نیمه آبان‌ماه اوراق موردنظر به دست شهرداری برسد و برای پیشرفت فیزیکی این پروژه مثمرثمر باشد.

تا ۳۶ متر رکورد حفاری روزانه در مشهد

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد درباره هزینه اجرای هر کیلومتر خط ۳ مترو بیان کرد: هزینه ساخت هر کیلومتر مترو حدود ۳۰۰۰ میلیاردتومان است و کل اوراق و بودجه برای قطار شهری ۱۸۰۰ میلیارد تومان است که از این مبلغ حدود ۴۰۰ میلیاردتومان برای حفاری تونل و ۱۴۰۰ میلیاردتومان برای ایستگاه‌ها اختصاص یافته است.

وی در ادامه تصریح کرد: رکورد حفاری مترو در مشهد با روزی ۳۶ متر به ثبت رسیده و این رکورد در کشور بی‌نظیر است، اما در حالت عادی روزانه ۲۵ متر حفاری انجام می‌شود که به دلیل تخصیص نیافتن اوراق به قرارگاه خاتم (ص) این میزان اکنون به هفت متر حفاری در روز رسیده است.

وی افزود: اگر شرایط زمین مناسب باشد و شارژ مالی صورت بگیرد، می‌توانیم همان ۳۶ متر حفاری را در روز انجام بدهیم.
نژادحسین درباره ایستگاه خط ۴ نیز بیان کرد: این خط از خیابان مهرمادر شروع شده است و حدود ۴.۳ کیلومتر حفاری شده و حد فاصل چهار راه گاز و میدان شهداست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->