شهردار مشهد مقدس: پایه اصلی قوت و قدرت دفاعی کشور‌های اسلامی بسیج است نقش کلیدی مساجد در توسعه و مدیریت شهری همیاری خیران شهریار برای سازندگی در مشهد کشف و جمع‌آوری ۱۳ انشعاب غیرمجاز آب از یک مجتمع ویلایی در گلبهار مشهدِ بسیجی، امن‌تر و زیست‌پذیرتر است پاسخ گویی مسئولان اتوبوس رانی مشهد با حضور در خیابان عمار یاسر ۱۲۵ عملیات اطفای حریق توسط آتش نشانان مشهدی طی یک هفته دوازدهمین نمایشگاه تخصصی مدیریت شهری مشهد | نوآوری‌ها و فناوری‌های جدید در خدمت شهروندان+ فیلم استاندار خراسان رضوی: برای جبران عقب‌ماندگی‌ها راهی جز عبور از مسیر اقتصاد دیجیتال نداریم آغاز فعالیت کافه بازی‌ها در بوستان‌های بانوان مشهد (۳ آذر ۱۴۰۳) یادی از حاج حسین ملک، بزرگ‌ترین واقف تاریخ معاصر ایران | مردی که افسانه نبود دردسر‌های ترافیک شهری در خیابان مهندس مشهد رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: در حوزه تفکیک زباله از مبدأ در کشور پیشتاز هستیم ۵۰۰ متکدی در مشهد جمع‌آوری شدند سلیمی: امکان استخدام بانوان آتش‌نشان در مشهد فراهم شد علت انسداد خیابان گلریز تا بولوار خیام مشهد، چه بود؟ (۳ آذر ۱۴۰۳) شهردار مشهد مقدس: حدود ٣٠ درصد آلودگی شهر مشهد مربوط به نیروگاه برق است شهروند خبرنگار | درخواست اطلاع‌رسانی نحوه محاسبه كرايه به مسافران در ایستگاه‌های تاکسی در مشهد بازخوانی تاریخ وکیل‌آباد مشهد به مناسبت سالروز وقف این باغ توسط حاج‌حسین ملک | جاده‌ای به سمت آبادی هوای کلانشهر مشهد همچنان آلوده (۳ آذر ۱۴۰۳) بزرگ‌ترین و مجهزترین پارکینگ هسته مرکزی و بافت پیرامونی حرم‌مطهر امام‌رضا(ع) به بهره‌برداری خواهد رسید
سرخط خبرها

حفاری طولانی‌ترین مسیر قطار شهری مشهد به میدان امام علی (ع) رسید

  • کد خبر: ۲۹۱۹۹۶
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
حفاری طولانی‌ترین مسیر قطار شهری مشهد به میدان امام علی (ع) رسید
عملیات حفاری خط ۳ متروی مشهد، طولانی‌ترین مسیر ریلی درون شهری که فعالیت حفاری و عمرانی آن در ۲۲ بهمن سال گذشته از انتهای امامت شروع شد، اکنون به میدان امام علی (ع) رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ عملیات حفاری‌خط ۳، طولانی‌ترین مسیر ریلی درون‌شهری که فعالیت حفاری و عمرانی آن در ۲۲ بهمن سال گذشته از انتهای امامت شروع شد، اکنون به میدان امام علی (ع) رسیده است. حدود ۷.۵ کیلومتر از این مسیر از انتهای بولوار امامت تا بولوار امیریه و شامل هفت ایستگاه؛ امامت، امام علی (ع)، شاهد، رستگاری، آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی، سجادیه و امیریه است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در گفتگو با شهرآرا درباره میزان پیشرفت این مرحله از پروژه گفت: اکنون به طور متوسط روزانه هفت متر حفاری انجام می‌شود و اگر اوراق مشارکت مدنظر شورا و شهرداری منتشر و تخصیص یابد، این ظرفیت وجود دارد که روزانه ۲۵ متر نیز حفاری انجام شود.

پایان حفاری تا آخر سال ۱۴۰۴

مجید نژادحسین با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها به نحوی انجام شده است که تا پایان سال ۱۴۰۴ حفاری به پایان برسد، اظهار کرد: در خط ۳، حدود ۲ هزار نفر مشغول به کار هستند و حدود ۸۰ نفر نیز روی دستگاه تی‌بی‌ام کار می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه این تأخیر در پیشرفت حفاری به دلیل انتشار نیافتن اوراق مشارکت است، گفت: با انتشار اوراق، اولویت شهرداری خطوط مترو و خرید اتوبوس است. پیش‌بینی می‌کنیم تا نیمه آبان‌ماه اوراق موردنظر به دست شهرداری برسد و برای پیشرفت فیزیکی این پروژه مثمرثمر باشد.

تا ۳۶ متر رکورد حفاری روزانه در مشهد

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد درباره هزینه اجرای هر کیلومتر خط ۳ مترو بیان کرد: هزینه ساخت هر کیلومتر مترو حدود ۳۰۰۰ میلیاردتومان است و کل اوراق و بودجه برای قطار شهری ۱۸۰۰ میلیارد تومان است که از این مبلغ حدود ۴۰۰ میلیاردتومان برای حفاری تونل و ۱۴۰۰ میلیاردتومان برای ایستگاه‌ها اختصاص یافته است.

وی در ادامه تصریح کرد: رکورد حفاری مترو در مشهد با روزی ۳۶ متر به ثبت رسیده و این رکورد در کشور بی‌نظیر است، اما در حالت عادی روزانه ۲۵ متر حفاری انجام می‌شود که به دلیل تخصیص نیافتن اوراق به قرارگاه خاتم (ص) این میزان اکنون به هفت متر حفاری در روز رسیده است.

وی افزود: اگر شرایط زمین مناسب باشد و شارژ مالی صورت بگیرد، می‌توانیم همان ۳۶ متر حفاری را در روز انجام بدهیم.
نژادحسین درباره ایستگاه خط ۴ نیز بیان کرد: این خط از خیابان مهرمادر شروع شده است و حدود ۴.۳ کیلومتر حفاری شده و حد فاصل چهار راه گاز و میدان شهداست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->