صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نمایندگان موافق و مخالف وزیر پیشنهادی کار چه گفتند؟

  • کد خبر: ۲۴۵۹۶۸
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۶
نمایندگان موافق و مخالف وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مواضع خود را در خصوص وزیر پیشنهادی در جلسه عصر امروز مجلس اعلام کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، نمایندگان موافق وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی مهارت‌آموزی، استفاده از بخش صنعت برای آموزش، ایجاد پویایی در بخش فنی و حرفه‌ای و توسعه اشتغال در بین جوانان را از جمله دلایل تایید وی برای سکان‌داری این وزارتخانه برشمردند.

در جلسه علنی نوبت عصر یکشنبه ۲۸ مردادماه مجلس شورای اسلامی، بررسی صلاحیت و برنامه‌های احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گرفت و موافقان وی نظرات و دیدگاه‌های خود را درباره وی بیان کردند.

مهارت آموزی، استفاده از بخش صنعت برای آموزش، ایجاد پویایی در بخش فنی و حرفه‌ای به خصوص در بازار کار، بهره بردن از بخش خصوصی برای توسعه اشتغال در بین جوانان از جمله دلایلی بود که موافقان وزیر پیشنهادی کار درباره برنامه وی برشمرده و او را لایق تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانستند.

برنامه‌های ظفرقندی همسو و منطبق با اسناد بالادستی کشور است

منصور علیمردانی نماینده مردم مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات برنامه احمد میدری وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت وفاق ملی یعنی همه افکار و سلیقه‌ها را باید سوار قطار نظام کنیم و در عین تکثر و سلایق به گفتمانی دست پیدا کنیم که حلال مشکلات مردم و حافظ نظام باشد.

نماینده مردم سلطانیه در مجلس با اشاره به دیدار نمایندگان با رهبر معظم انقلاب افزود: ایشان در این جلسه تاکید کردند ارکان مختلف نظام باید یک مجموعه واحد را تشکیل دهند لذا تحقق این هدف نیازمند تعامل و همکاری و حتی گاهی اغماض و چشم‌پوشی است.

وی با بیان اینکه انسجام مجموعه ارکان نظام نیاز کشور و مردم است، افزود: همچنین رهبری تاکید داشتند موفقیت دولت، موفقیت همه ما است. باید صدای واحد در همه مسائل کشور و از سوی همه ارکان نظام شنیده شود.

علیمردانی تأکید کرد: برخی در دنیا گوش تیز کرده‌اند تا نشانه‌های اختلاف را در حرف‌های مسئولان پیدا کرده و ارکان نظام باید با صدای واحد آنها را مأیوس کنند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با بیان اینکه مجلس باید مرکز انتشار افکار مثبت در افکار عمومی باشد، گفت: مجلس باید با خودداری از منفی‌بافی و سیاه‌نمایی اذهان مردم را متشنج نکند.

وی با بیان اینکه کشور در حال گذر از چالش‌ها و معضلات جدی است، ادامه داد: ما از سویی در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که دچار بحران‌های فراوان است و از سوی دیگر با چالش‌های متعدد داخلی مواجه هستیم. تنها یک سال دیگر تا افق سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ زمان باقی است، اما ما در برخی شاخص‌ها در اهداف این سند فاصله داریم.

علیمردانی با بیان اینکه حوزه سلامت با مشکلات عدیده‌ای نظیر کمبود نیروی انسانی، منابع مالی و سوءاستفاده از اختیارات قانونی مواجه است، بیان کرد: در انتخابات اخیر دکتر پزشکیان با تاکید بر عدالت و احقاق حقوق ملت پیروز شد. اکنون کابینه وی در معرض رای اعتماد مجلس قرار دارد. این کابینه به اذعان همه سلایق شاکله سیاسی خاصی ندارد و اشخاصی در آن معرفی شده‌اند که به اذعان رئیس جمهور دارای صلاحیت و کارآمدی در حوزه خود هستند.

وی با اشاره به محسنات وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان تاکید کرد: برنامه‌های آقای ظفرقندی کاملاً همسو و منطبق با اسناد بالادستی کشور است، ایشان از طب ایرانی، جوانی جمعیت و ارتقاء بیمارستان‌های دولتی حمایت کرده است.

علیمردانی با اشاره به حمایت بزرگان عرصه سلامت از ظفرقندی و نظر مثبت کمیسیون بهداشت درباره وی ادامه داد: ظفرقندی از جایگاه مسئول نظام سلامت باید پیگیر امور سلامت مردم باشد، که بوده است. همچنین او باید مشاور امین در امور مربوط به سلامت باشد که این طور بوده است.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین هر نوع سیاسی کاری در وزارت تخصصی را حرام می‌داند، به واقع اگر وی برای وزارت بهداشت و درمان انتخاب شود از همه توان تخصصی خود در این حوزه استفاده خواهد کرد بنابراین نباید بگذاریم تا وزارت بهداشت و درمان توسط سرپرست اداره شود.

اقتصاددانان اصولگرا و اصلاح طلب موافق میدری هستند

سید محمد سادات ابراهیمی نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حمایت از دکتر میدری برای وزارت رفاه خودش موضوع یک وفاق و اجماع کم‌سابقه شده است. اینکه از بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر و بسیاری از اقتصاددانان اصولگرا و اصلاح طلب و نیرو‌های عدالت خواه و چهره‌های برجسته سیاسی با گرایش‌های سیاسی متکثر از دکتر میدری حمایت می‌کنند نشانه مهمی است.

نماینده مردم شوشتر در مجلس افزود: طیف گسترده‌ای از متخصصان با گرایش‌های سیاسی متنوع تواناترین مدیر برای ارتقای سیاست اجتماعی و خدمات رفاهی را جناب آقای دکتر میدری می‌دانند. دکتر میدری به شهادت بهترین متخصصان، بهترین فرد برای سکان‌داری این وزارت است که فهم نظری و تجربی بسیار عمیقی از سیاست اجتماعی توافق ساز عدالت گستر دارد.

وی ادامه داد: سلامت میدری در میان مدیران عالی کم‌نظیر است و دغدغه‌اش کاهش فقر و نابرابری و کاهش رنج طرد شدگان و بی‌پناهان است. هزاران هزار کارگر ساختمانی که از ابتدایی‌ترین حق خود یعنی بیمه محرومند، هزاران دانش آموز بازمانده از تحصیلی، هزاران کودک بی‌شناس‌نامه و ده‌ها میلیون ایرانی که درآمد پایه و حمایت رفاهی پایینی دارند، چشم انتظار حضور این وزیر با کفایت هستند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: میدری در جلسات کابینه هم می‌تواند مهمترین پشتوانه فکری برای راهبرد عدالت خواه و توافق‌گرای رئیس جمهور و توجهش به توانمندسازی حاکمیت و جامعه باشد.

دولت وفاق ملی با حضور میدری کامیاب‌تر خواهد بود

سادات ابراهیمی با بیان اینکه دولت وفاق ملی با حضور میدری کامیاب‌تر خواهد بود، یادآور شد امیدوارم که همه نمایندگان عزیز از همه جناح‌های سیاسی هم با رای اعتماد به او خیر و منافع ده‌ها میلیون هموطن فقیر و محرومانده‌شان را اولویت بر مسائل جنایی و سیاسی خود قرار دهند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: پیش از ورود دکتر میدری به معاونت رفاه، سکانداران سیاست اجتماعی در ایران اطلاعات و داده‌های مناسبی برای دسترسی به افراد آسیب‌پذیر در اختیار نداشتند. چرا که برای سیاست‌گذاری کارآمد و موثر و ایجاد بیشترین اثرگذاری با استفاده از منابع محدود سیاستگذار رفاهی باید توصیف دقیقی از کودکان بازمانده از تحصیل افراد دارای معلولیت زنان سرپرست خانوار خانواده‌های با درآمد پایین دسترسی به خدمات درمانی و بسیاری موارد دیگر داشته باشیم.

وی عنوان کرد: یکی از دستاورد‌های بزرگ دکتر میدری که در هیاهوی سیاسی سال‌های گذشته دیده نشد، ساخت زیرساخت‌های ظرفیت‌ساز درباره فقر و نابرابری در ایران بوده است. امروز سیاست‌گذار رفاهی و اجتماعی در ایران این امکان را دارد که با چشم باز از مجموعه داده‌های مختلف با دقت بالایی توصیف مناسبی از عوامل فقر و نابرابری در بخش‌های مختلف استفاده کند و با استفاده از ابزار‌های تحلیلی ارزنده‌ای همچون مجموعه گزارش‌های فقر چند بعدی در تخصیص منابع در راستای اثربخش‌ترین شکل از فقرزدایی اقدام کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ایشان تصویر دقیقی از نقشه فقر در ایران و شناخت خوبی از ابزار‌های لازم برای فقرزدایی دارد. پایگاه داده رفاه ایرانیان و مجموعه‌های پژوهشی قابل اتکای حوزه فقر و نابرابری از جمله تلاش‌های تخصصی دکتر میدری هستند که موجب افزایش ظرفیت‌های اجرایی سیاست گذاری رفاهی در کشور شدند.

میدری پرچمدار عدالت‌خواهی در دولت چهاردهم است

نماینده مجلس یادآور شد: حضور او در مقام وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی فقط به موفقیت سیاستی در حوزه رفاه و نابرابری محدود نخواهد شد و قطعاً تاثیرات جانبی جدی بر بخش‌های دیگر دولت خواهد گذاشت. دکتر میدری پرچمدار عدالت‌خواهی در دولت چهاردهم و وزارتخانه‌ای که چشم امید اقشار آسیب پذیر و کم درآمد جامعه است، خواهد شد.

سادات ابراهیمی یکی از ویژگی‌های مهم دکتر میدری تسلط وی به اجرا و کار نظری دانست و یادآور شد: معمولا مدیران ارشد در مواجهه با بحران‌های بزرگ پیش روی ساختمان رفاهی کشور محافظه کار می‌شوند؛ بنابراین تصمیم‌گیری مستلزم سطح بالایی از تسلط شخص وزیر است تا بتواند از میان طرح‌های مختلف کارشناسان یکی را انتخاب کند..

وی توانایی میدری در برقراری ارتباط با بدنه کارشناسی حوزه رفاه را از دیگر ویژگی‌های میدری برشمرد و گفت: در دوره معاونت ایشان شاهد تربیت کارشناسانی مسلط و توانمند بودیم که هر یک می‌توانستند پروژه‌های مهمی را طراحی و پیاده‌سازی کنند. متاسفانه به‌رغم همه تلاش‌های پس از ایشان این روند در دوره بعد متوقف شد و حتی اکثر کسانی که در صحنه اجرا توانمندی بالایی کسب کرده بودند کاری خود را تغییر دادند.

میدری با ۸ سال معاونت در وزارت کار و ۴ سال نمایندگی برای وزارت شایسته است

محسن بیگلری نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آقای قالیباف بیان کردند ۱۹ وزیر پیشنهادی از دستگاه‌های ذیربط تأییدیه گرفته‌اند بنابراین دیگر حرفی باقی نمی‌ماند، برای انتخاب وزرا ۱۰ شاخص وجود دارد که می‌توان به پاکدستی، تخصص، تعهد و مانند آن اشاره کرد.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس افزود: وزرا باید بدانند که استیضاح در دست مجلس است بنابراین خط قرمز ما نظام و رهبری است و اگر کسی بخواهد از این خطوط عدول کند راه استیضاح باز است.

وی یادآور شد: آقای میدری وعده داده است شرکت‌هایی که بر اساس شایسته‌سالاری عمل می‌کند و شرکت‌هایی که در سطح استان‌ها تحت نظر وزارت کار و رفاه اجتماعی هستند واگذار شوند.

بیگلری با بیان اینکه وزارت کار یک دولت است، تاکیدکرد: شستا، تأمین اجتماعی، سازمان بهزیستی زیرنظر این وزارتخانه هستند بنابراین این وزارتخانه یک دولت است. امروز کسی برای سکانداری این وزارتخانه معرفی شده است که ۸ سال معاون وزیر بوده و ۴ سال نیز نمایندگی مردم را برعهده داشته است بنابراین امیدواریم با رأی بالا راهی وزارتخانه شود.

متولدان دهه ۶۰، توان دولت برای اشتغالزایی در دهه ۸۰ را کاهش دادند! 

نماینده بروجرد با اشاره به تشریح برنامه‌های میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: روز اولی که میدری در کمیسیون اجتماعی آمد در محضر خودشان عرض می‌کنم، از ایشان سوال کردم، سکوت کردند و پاسخ مرا ندادند، در کمیسیون‌های دیگر دیدند جدی است و در معرض سوال قرار گرفتند و در جلسات بعدی پذیرفتند. آیا این موضوع به این صراحت و محکمی با این جدیت، تاثیرگذاری و این گزاره و نشانه باید فکر کنیم که خطا بود یا درست؟ 

وی عنوان کرد: میدری در مصاحبه‌ای که با رسانه ۹۰ اقتصادی داشته اند گفته اند کودکانی که در دهه ۶۰ متولد شده اند، توان دولت برای اشتغالزایی در دهه ۸۰ را کاهش دادند این نگاه کاملا نگاه ضد جمعیتی است. در سال ۶۸ آمدند، گفتند باید نرخ فرزندآوری از ۶.۴ به ۴ برسانیم تا ۹۱ یعنی حدودا ظرف بیش از بیست سال این سیاست محقق شد. 

رهبر معظم انقلاب بحث جمعیت را مساله حیاتی دانست 

 گودرزی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب، بحث جمعیت را مساله حیاتی عنوان کرد گفت: امنیت ملی و پیشرفت ما در همه حوزه‌های مرهون جمعیت است، اما سیاست‌هایی را تشریح کردند؛ آقا گفتند که از این سیاست‌ها توبه می‌کنیم تمام ظرفیت کشور پای کار نیامد و ما شاهد این هستیم که بعضی‌ها اعتقادی به این مساله ندارند. 

وی بیان داشت: ایشان در سال ۹۵ به عنوان معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، مکار و رفاه اجتماعی کتاب توانمندی و کاهش فقر را از سند ۲۰۳۰ ترجمه و در پیش گفتار آن کتاب، تقدیر کردند. 

گودرزی با اشاره به اینکه بدون هیچ گونه تعصبات جناحی عرض کردم مسئولیت وزارتخانه کاملا سیاسی، خطاست، گفت: بنده در دولت شهید رئیسی هم عرض کردم، در آنجا هم اشتباه بود که یک شخصیت ورزشی را در سمت وزارت ورزش قرار دادند، شما دید که در مناسبات ورزشی چه اشتباهی به بار آمد و نتوانست از عزت و اقتدار کشور در برنامه ریزی و طرح ریزی درست استفاده کند. وزارتخانه یک پست کاملا سیاسی است، هر کلمه آن در جامعه ضریب می‌خورد و سهم تاثیر آن بسیار بالاتر از یک فرد عادی است. 

فردی که خطا‌های راهبردی دارد صلاحیت وزارتخانه کار را ندارد 

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان، آیندگان در مورد ما قضاوت خواهند کرد این مساله‌ای نیست که توبه پذیر باشد. فردی که چنین خطا‌های راهبردی و استراتژیک را در طول خدمت مرتکب شده است، صلاحیت وزارتخانه را ندارد و من همین‌جا گلایه می‌کنم به دستگاه‌های امنیتی این کشور که چرا چنین افرادی باید از شما تاییدیه گرفته باشند؟ 

این نماینده مجلس عنوان کرد: البته گذاره‌هایی داریم که چند تن از آقایان تاییده نگرفته اند! به صراحت وزیر اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه بنویسد که تک تک آقایان تاییدیه گرفته باشند، هر چند هم گرفته باشند، بنده اینجا گلایه را عرض می‌کنم کسی که در فتنه ۸۸، خط قرمز است امری نابخشودنی سهیم بوده است، فتنه‌ای که باعث ریخته شدن خون انسان‌های بی گناه شد. امروز اگر سران فتنه در حصر هستند به خاطر رافت نظام اسلامی است وگرنه باید با اشد مجازات با آنان برخورد می‌شد. من در تعجبم کسی که کوچکترین محکومیت را در پرونده داشته باشد می‌گویند، ایشان صلاحیت ندارد.

خط فقر در زمان معاونت میدری افزایش یافت

در ادامه «قاسم روانبخش» دیگر نماینده مخالف وزیر پشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: زمانی که میدری معاون وزیر تعاون بود خط فقر از ۲۰ درصد به ۲۸ درصد افزایش یافت.
وی بیان‌داشت: دیدگاه میدری به مقوله فقر سبب افزایش خط فقر شد.

روانبخش ادامه‌داد: در دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشتیم فرمودند «مجلس پاسخگو است، پاسخگو به چه کسی است، پاسخگو به خدا و ملت ایران است».

وی ادامه داد: رای اعتماد به هر یک از وزرا، یعنی حاکم کردن یک شخص بر جان و مال و ناموس مردم و باید با اعتقاد باشد.

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی وزیر تعاون با اشاره به جمله مرحوم «مصباح یزدی» که گفت «هر دستی که بالا یا پایین می‌آوردید باید برای آخرت پاسخ داشته باشید» گفت: این‌طور نیست که تمام شود، چرا رای دادی و چرا رای ندادی نکته بسیار مهمی است.

روانبخش ادامه داد: همانگونه که حضرت آقا فرمودند دولت محصول مشترک مجلس و رئیس جمهور است و رئیس جمهور معرفی می‌کنند و ما هم باید رای اعتماد بدهیم.

وی افزود: در قانون اساسی هم این حق به مجلس داده شده و بنابراین اگر مخالفتی و موافقتی می‌شود، این حق مجلس است و جمع بندی ما می‌شود کابینه‌ای که باید برای مردم خدمت کنند.

نماینده مخالف وزیر تعاون گفت: بنابراین هرچه تلاش کنیم فردی توانمندتر انتخاب شود کمک به رئیس جمهور است و این به معنای مخالفت با وی نیست.

روانبخش اضافه‌کرد: آقایانی که برای کسب رای اعتماد می‌آیند، کمتر به نطق مخالفان توجه می‌کنند و صحبت‌های خود را کرده و می‌روند و کاری ندارند که چه گفته شد.

روانبخش در ادامه گفت: اصلاح طلب دو معنا دارد که یک معنا اصلاحات رضاخانی و آمریکایی است و یک معنا اصلاح و تغییر با پایبندی به اصول است که اگر اصلاح طلبی با معنای دوم منظور باشد، ما با آن مشکلی نداریم.

وی ادامه داد: در مقابل یک معنای اصلاح طلبی تغییر تدریجی یک نظام است و متأسفانه بخشی از افرادی که در کشور ادعای اصلاح طلبی کردند، این نگاه را دارند که ما به شدت با آنان مخالف هستیم چرا که آنان به دنبال زیر پا گذاشتن اصول هستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کسانی که معتقد به اصلاحات رضاخانی و آمریکایی هستند به ولایت، ولایت فقیه و حکومت دینی اعتقادی ندارند و مبنای فکری آنان که اصلاح طلبان تندرو هستند، اومانیسم و سکولاریسم است. ما با این نوع از اصلاح طلبان زاویه داریم که برخی از افرادی که به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شدند مانند ظفرقندی و میدری جزو این دسته هستند.

روانبخش ادامه داد: اگر کسی به ولایت فقیه اعتقاد داشته باشد، نباید در مقابل مقام معظم رهبری نامه جام زهر را بنویسد. همچنین تحصن در مجلس ششم اقدامی بود که برای دشمن خوراک فراهم کرد.

وی گفت: فارغ از مسائل سیاسی، میدری عملکرد و کارآمدی لازم را هم نداشته و مدیریت وی در زمانی که معاونت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را برعهده داشت خوب نبود و در زمان وی جمعیت زیر خط فقر کشور افزایش یافت. مقام معظم رهبری فرمودند در جلسات رأی اعتماد دقت کنید و به افرادی رأی دهید که سوءسابقه نداشته باشند و بر این اساس حتی اگر میدری بابت کار‌های گذشته خود هم بگوید پشیمان هستم، اما سوءسابقه دارد.

تکالیف قانونی وزارت کار در برنامه پیشنهادی میدری نیامده است

در ادامه «حسینعلی حاجی دلیگانی» نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار در ادامه این صحن علنی اظهار داشت: برنامه نسبتا خوبی را نوشتید ولی آقای میدری چند مساله است که در تکالیف قانونی جنابعالی بوده است ولی در برنامه نیامده است.

وی افزود: یکی از نقش‌های وزارت تعاون، کار و رفاه در موضوع رشد هشت درصدی است که در برنامه شما نیامده است. همچنین در خصوص احکام دائمی، برنامه صندوق‌های بازنشستگی غیر دولتی باید تشکیل شود و از تکلیفتان است که در شما برنامه نیامده است.

بدهی دولت به صندوق‌های بازنشستگی ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار میلیارد تومان

حاجی دلیگانی اضافه کرد: در خصوص نحوه‌ی جذب مطالباتی که صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی از دولت دارد، هیچ اشاره‌ای نشده است که اکنون بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار میلیارد تومان گفته می‌شود بلاخره اینها از جیب کارگران است. چکار میخواهید کنید؟ همچنین راجب متناسب سازی حقوق کارگری و بازنشستگی کشوری چیزی در برنامه نیامده است.

وی خطاب به آقای میدری در خصوص مستمری صندوق روستایی گفت: شما حتما می‌دانید که صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، یک میلیون و ۸۰۰ هزار میلیارد تومان به یک خانواده مسترمی می‌دهد چه برنامه‌ای برای آن دارید؟

نماینده مجلس عنوان کرد: راجع به حداقل حقوق مددجویان، معلولان که در قانون آمده است و پرداخت نمی‌شود؛ چکار می‌خواهید کنید؟ همچنین سازوکار دستمزد کارگران باید در این برنامه می‌آوردید که در شورای عالی کار مطرح شود.

انتقاد از ثبت نادرست اطلاعات مردم در سامانه رفاه

وی با انتقاد از سامانه رفاه ایرانیان گفت: اطلاعات مردم در سامانه رفاه ایرانیان اینقدر خلاصه و نادرست، وارد شده و به خاطر آن دهک‌های مردم بالا و پایین ثبت می‌شود و نمی‌توانند از برخی حقوق استفاده کند.

حاجی دلیگانی بیان داشت: در مورد تبعضیض بین بیمه‌ها اکنون کسی که ۱۰ سال پیش راننده بوده است، بیمه هست، ولی امروز کسی که راننده است، بیمه نیست. بیمه صنایع دستی و قالی بافان را چکار خواهید کرد؟ این اقشار باید بیمه شوند.

وی به وضعیت درمان در بیمارستان‌های تامین اجتماعی پرداخت و گفت: بدهی‌هایی که بین بخش درمان شما با دانشگاه علوم پزشکی هست، همیشه یکی از معضلات است و همه همکاران می‌دانند که از مشکلات عمده است، در قانون آمده و جریمه مشخص شده است ولی در برنامه شما چیزی ندیده ام.

نماینده مجلس دوازدهم اضافه کرد: در مورد تعداد پزشکان آمار بگیرید، تعداد پزشکان نسبت به گذشته در بیمارستان شما چقدر کاهش پیدا کرده است؟ همچنین طرف قرارداد؟ این در برنامه شما نیامده است، برای اینکه پزشکان و پرستاران را در سازمان تامین اجتماعی جذب و نگه دارید چه برنامه‌ای دارید؟ ضمن اینکه سازمان تامین اجتماعی بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش دارد.

اتباع بیگانه شغل سبزی فروشی تا طلافروشی را اشغال کرده اند

وی با اشاره به فرصت‌های شغلی گفت: اتباع بیگانه هر شغلی، از سبزی فروشی تا طلا فروشی را اشغال کرده اند. در حالی که طبق قانون بیش از ۴۶ مورد شغلی نمی‌توانند بروند. این در برنامه شما نیامده است.

حاجی دلیگانی بر به روز رسانی آموزش‌ها و تجهیزات فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: در بعضی از آموزشگاه ها، امروز خودرو‌های ژیان را آموزش می‌دهند باید به روز رسانی شود. همچنین در خصوص توسعه خوشه‌های تولیدی و کسب و کار که جزو بند ششم قانون است، در برنامه شما نیامده است. در خصوص بخش تعاون، سهمی که در مشارکت باید داشته باشد در برنامه‌ها نیامده است.

وی در پایان گفت: آقای میدری یک سوال انتحاری دارم؟ آیا خود را مسئول اشتغال در کشور می‌بینید؟ چون برخی از وزرای قبلی گفته اند که ما مسئول اشتغال نیستیم پس گفتیم چه کسی باید پاسخگو باشد که کسی پاسخگو نبود.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.