صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

عمران خان نامزد ریاست دانشگاه آکسفورد شد

  • کد خبر: ۲۴۶۱۶۴
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۲
سخنگوی حزب نخست وزیر سابق پاکستان اعلام کرد او برای ریاست دانشگاه آکسفورد انگلیس نامزد شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، «عمران خان» نخست وزیر سابق محبوس در زندان پاکستان برای کسب کرسی ریاست دانشگاه آکسفورد بریتانیا نامزد شده است.

سید ذوالفقار بخاری، سخنگوی حزب عمران خان موسوم به «تحریک انصاف» پاکستان به خبرگزاری فرانسه گفت: «عمران خان طی درخواستی تمایل خود برای نامزد شدن برای این ریاست را اعلام کرده و هم‌اکنون درخواست او در دست بررسی است.»

عمران خان، ستاره سابق ورزش کریکت از ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ نخست وزیر پاکستان بود و حدود یک سال از شروع مجازات حبس او در ارتباط با اتهامات مختلف اعم از «فساد» تا «تحریک به خشونت» می‌گذرد. او گفته که اتهامات قضایی مطرح شده علیه او با انگیزه‌های سیاسی و به منظور جلوگیری از به قدرت رسیدن او مطرح می‌شوند.

سخنگوی حزب تحریک انصاف پاکستان گفت: این یک پست تشریفاتی است، اما بیشترین اعتبار و اهمیت را دارد. عمران خان یکی از چهره‌های مشهور یا محبوبی است که از دانشگاه آکسفورد فارغ‌التحصیل شده و این که او به ریاست این دانشگاه برسد اتفاقی درخشان خواهد بود.

ماه فوریه گذشته «کریس پاتن»، یک چهره محافظه‌کار و آخرین فرماندار بریتانیایی هنگ کنگ، اعلام کرد از ریاست دانشگاه آکسفورد کناره‌گیری می‌کند.

طبق اعلامیه منتشر شده در وبسایت دانشگاه آکسفورد فهرست نامزد‌های دوره ۱۰ ساله ریاست دانشگاه آکسفورد ماه اکتبر علنی خواهد شد و از پایان آن ماه یک رای‌گیری برای تعیین آن برگزار می‌شود.

عمران خان در سال ۱۹۷۵ و بعد از تحصیل در فلسفه، سیاست و اقتصاد از دانشگاه آکسفورد فارغ التحصیل شد.

او مدتی بعد تبدیل به یکی از مطرح‌ترین بازیکنان ورزش کریکت شد. عمران خان بعد از آن که در سال ۲۰۲۲ از نخست وزیری پاکستان کنار گذاشته شد یک کارزار را به راه انداخته و در جریان این کارزار از نهاد قدرتمند ارتش پاکستان انتقاد و جمعیت زیادی از حامیان خود را روانه خیابان‌ها کرد.

به گفته سخنگوی حزب عمران خان، او در صورت کسب ریاست دانشگاه آکسفورد تبدیل به اولین رئیس آسیایی تبار این دانشگاه خواهد شد.

بر اساس گزارش رسانه‌های انگلیسی از جمله دیگر چهره‌های مشهور فارغ التحصیل این دانشگاه انگلیسی که برای کسب کرسی ریاست آن نامزد شده‌اند «ویلیام هیگ»، وزیر امور خارجه اسبق انگلیس و «پیتر مندلسون»، کمیسیونر تجارت سابق اتحادیه اروپا هستند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.