صحن علنی مجلس، فردا (۱۶ مرداد ۱۴۰۳) تشکیل نخواهد شد | خانه ملت در انتظار لیست وزرای پزشکیان اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با پزشکیان دیدار کردند مرجع صدور مجوز مراکز روان‌شناسی و مشاوره خانواده، وزارت ورزش و جوانان شد دبیر شورای امنیت ملی روسیه وارد تهران شد رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه: رئیس‌جمهور بر ضرورت اصلاح ساختار بودجه تأکید دارند نخست وزیر بنگلادش پس از استعفا به هند گریخت + فیلم یک مقام در نیروهای مسلح عراق: به پایان مأموریت ائتلاف رسیده‌ایم صدور دستورالعمل «سامان‌دهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها» از سوی رئیس قوه‌قضائیه دیده‌بان حقوق بشر: اسرائیل مرتکب جنایت جنگی تمام‌عیار شده است شورای نگهبان اساسنامه ۴ نهاد دولتی را تصویب کرد شهباز شریف: کاری که پکن برای ما کرده هرگز آمریکا قادر به انجام آن نیست رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه: جوسازی‌های سیاسی و تخریب‌ها، قضات را مرعوب نمی‌کند کمیسیون فرهنگی مجلس دوازدهم نفرات جدید خود را شناخت پس از سفر وزیر خارجه اردن به ایران، پادشاه این کشور با بایدن گفت‌وگو کرد اتحادیه اروپا نتایج انتخابات ونزوئلا را زیر سؤال برد نگرانی از حمله احتمالی ایران | تیم امنیت ملی آمریکا امروز تشکیل جلسه می‌دهد هریس در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا از ترامپ پیشی گرفت سرپرست وزارت اقتصاد فلسطین به شهادت رسید روز پرواز عقاب از آشیانه | روایتی از دلیرمردی شهید عباس بابایی به مناسبت سالگرد شهادتش + فیلم سخنگوی وزارت خارجه: کسی حق ندارد در حق قانونی ایران در تنبیه متجاوز تردید کند کاهش ساعت‌ کاری مراکز دولتیِ خراسان رضوی و ۱۴ استان کشور در روز سه‌شنبه (۱۶ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شهباز شریف: کاری که پکن برای ما کرده هرگز آمریکا قادر به انجام آن نیست

  • کد خبر: ۲۴۳۲۶۱
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹
شهباز شریف: کاری که پکن برای ما کرده هرگز آمریکا قادر به انجام آن نیست
نخست‌وزیر پاکستان با ابراز حمایت از چین تاکید کرد که آنچه پکن برای کشور او انجام داده است، ایالات متحده هرگز قادر به انجام دادن آن نیست.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «شهباز شریف» نخست‌وزیر پاکستان در جمع خبرنگاران در لاهور بار دیگر تاکید کرد که روابط کشورش باید با آمریکا ترمیم شود، اما نه به قیمت روابط مشترک پاکستان با پکن.

شهباز شریف اظهار داشت که مرحله دوم کریدور اقتصادی چین و پاکستان (CPEC) به سرعت در حال پیشرفت است و در سفر کارشناسان چینی به پاکستان، پیشرفت‌های دلگرم‌کننده‌ای در ارتقای همکاری‌ها در طیفی از موضوعات حاصل شده است.

او در مورد نامه خود به پکن و درخواست اصلاح برنامه کل بازپرداخت‌های آتی، اظهار داشت که اگر چین موافقت کند و به پاکستان به مدت ۵ تا ۷ سال زمان برای بازپرداخت بدهی‌ها بدهد، دولت اسلام‌آباد می‌تواند تورم، به ویژه قیمت انرژی را کاهش دهد.

با این حال نخست‌وزیر پاکستان در پاسخ به اینکه آیا تاکنون پاسخی دریافت کرده است، گفت: «خیر ... درخواست ما در حال بررسی است. ما امیدواریم که چین در این زمینه پاسخ مثبت دهد.»

هنگامی که از شهباز شریف در مورد روابط پاکستان و ایالات متحده هم پرسش شد، نخست‌وزیر پاکستان گفت که اصلاح روابط با واشنگتن به نفع پاکستان است.

به گزارش وب‌سایت خبری داون، او افزود: «فکر می‌کنم روابط ما با ایالات متحده باید ترمیم شود، زیرا برای پاکستان بسیار ضروری است...، اما این نباید به قیمت مناسبات با چین باشد... و من اخیرا در حضور افراد مختلف به آمریکایی‌ها این نکته را گفتم.»

شهباز شریف گفت: «به همین ترتیب، من همچنین به آمریکایی‌ها گفتم که دوستی با چین به قیمت آمریکا تمام نمی‌شود، زیرا هر ۲ برای ما اهمیت دارند.»

به گفته نخست‌وزیر پاکستان، مواردی وجود دارد که چین به پاکستان در آن زمینه‌ها کمک می‌کند و آمریکا قادر به انجام آن نیست.

به گزارش داون، شهباز شریف در سخنان خود نسبت به امنیت و ایمنی اتباع چینی در پاکستان ابراز نگرانی کرد و اطمینان داد که دولت اسلام‌آباد از همه امکانات خود برای تامین رفاه آنها استفاده خواهد کرد.

اظهارات مثبت شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان در مورد چین در زمانی مطرح می‌شود که حملات مکرر علیه اتباع چینی در پاکستان صورت می‌گیرد. اگرچه هر ۲ کشور با هم در طرح کمربند و جاده مشارکت دارند، پروژه‌های تحت آن تنها بدهی‌های پاکستان را در طول سال‌ها افزایش داده است و این در سایه بحران اقتصادی است که از قبل وجود داشت.

او گفت که سیاست از هر نوعی در برخورد با دوست نزدیکی مانند چین جایی ندارد. او اعلام کرد که از مسائلی که عموم مردم با آن روبه رو هستند مانند قیمت انرژی و تورم به خوبی آگاه است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->