صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

احتمال استیضاح بایدن قوت گرفت

  • کد خبر: ۲۴۶۱۸۸
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۴
سه کمیته جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا گزارش دادند «جو بایدن» و خانواده‌اش از نفوذ خود برای زد و بند و کسب نفع شخصی بهره برده‌اند، اتهامی که ممکن است به استیضاح بایدن منجر شود.

به گزارش شهرآرانیوز، سه کمیته مجلس نمایندگان آمریکا که تحت رهبری جمهوری‌خواهان قرار دارند، گزارشی منتشر کردند که در آن مدعی شدند «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از نفوذ و قدرت خود سوءاستفاده کرده است، اتهامی که می‌تواند بایدن را به استیضاح بکشاند.

«جیمز کورمر» رئیس کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بایدن از زد و بند‌های خانواده‌اش آگاه بوده، از آن نفع برده و در آنها مشارکت کرده است.»

بر اساس این گزارش‌ها، از سال ۲۰۱۴ تا کنون، اعضای خانواده بایدن و شرکایشان بیش از ۲۷ میلیون دلار از افراد یا نهاد‌های خارجی دریافت کرده‌اند و شرکت‌های پوشالی و جعلی را برای پنهان‌کردن منابع مالی خود راه‌اندازی کرده‌اند.

همچنین ادعا شده است که بایدن در دوران معاونت خود در دولت «باراک اوباما» در معاملات تجاری «هانتر بایدن» پسر خود با افراد و شرکت‌های روسی، رومانیایی، چینی، قزاقستانی و اوکراینی کمک کرده است، از جمله از طریق ملاقات یا گفتگو با نمایندگان این شرکت‌ها.

علاوه بر این، گزارش شده است که در دوران ریاست‌جمهوری بایدن، وزارت دادگستری آمریکا و اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) در جریان تحقیقات جنایی درباره هانتر بایدن، با او رفتار ویژه‌ای داشته‌اند و کاخ سفید نیز با مخفی نگه داشتن اسناد و شاهدان مهم، مانع از پیشرفت تحقیقات کمیته نظارت کنگره برای استیضاح شده است.

کاخ سفید مدعی است که بایدن مدت‌هاست که با پسر خود ملاقات نکرده است، اما قانون‌گذاران آمریکایی گفتند این اطلاعات را برای ارزیابی و بررسی بیشتر به مجلس نمایندگان ارائه خواهند کرد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.