اظهار نظر صریح و بی پرده یک روانشناس درباره اسکندر مومنی ۲ شهید و ۴ مجروح در حمله اسرائیل به «مرجعیون» لبنان(۲۴ مرداد ۱۴۰۳) پزشکیان: معیار ما در تعیین استانداران داشتن روابط یا وابستگی‌های جناحی نیست رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وارد ترکیه شد (۲۴ مرداد ۱۴۰۳) امضای توافقنامه همکاری جامع روسیه و ایران در آینده‌ای نزدیک هواپیمای رسمی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از پایگاه «نواتیم» خارج شد بایدن خواستار آزادی تفنگدار سابق آمریکایی ناپدید شده در سوریه شد رویترز: مذاکرات دوحه با مشارکت مصر، اسرائیل، آمریکا و قطر برگزار می‌شود موافقت کمیسیون اقتصادی با برنامه وزرای پیشنهادی اقتصاد و صمت کمیسیون امنیت ملی با وزرای پیشنهادی اطلاعات، خارجه، دفاع و کشور موافقت کرد پزشکیان: دولت وفاق ملی عنوانی صحیح برای دولت چهاردهم است پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت همسر آیت‌الله شبیری زنجانی زلنسکی: به پیشروی در خاک روسیه ادامه می‌دهیم قالیباف اصلاح بودجه ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد محمود عباس: آمریکا مانع به رسمیت شناخته‌شدن فلسطین است چراغ سبز کمیسیون اجتماعی مجلس به وزیر پیشنهادی کار قطع برق در شمال فلسطین اشغالی بر اثر حملات مقاومت لبنان (۲۴ مرداد ۱۴۰۳) کمیسیون انرژی صلاحیت وزیر پیشنهادی نفت را بررسی کرد ارائه لایحه حمایت از خبرنگاران مطالبه کمیسیون بودجه از وزیر پیشنهادی ارشاد نظر مثبت اعضای کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس به وزرای پیشنهادی اطلاعات و کشور کمیسیون فرهنگی مجلس با وزیر پیشنهادی گردشگری مخالفت کرد
سرخط خبرها

بایدن خواستار آزادی تفنگدار سابق آمریکایی ناپدید شده در سوریه شد

  • کد خبر: ۲۴۵۲۲۴
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۴
بایدن خواستار آزادی تفنگدار سابق آمریکایی ناپدید شده در سوریه شد
رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه خواستار آزادی فوری آستین تایس، تفنگدار سابق آمریکایی و روزنامه‌نگار آزاد شد که در اوت ۲۰۱۲ در سوریه ناپدید شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، جو بایدن روز چهارشنبه به وقت محلی در بیانیه‌ای به مناسبت دوازدهمین سالگرد ناپدید شدن آستین تایس گفت: "ما بار‌ها دولت سوریه را تحت فشار قرار داده ایم تا با ما همکاری کند تا در نهایت بتوانیم آستین را به خانه بازگردانیم. امروز بار دیگر خواستار آزادی فوری او هستم. "

پرونده «آستین تایس» روزنامه‌نگار آمریکایی ناپدید شده آمریکایی در سوریه در ژوئن ۲۰۲۲ زمانی که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با مادر این خبرنگار دیدار کرد و به او قول داد که واشنگتن تمام تلاش خود را برای حل این پرونده انجام دهد، باز شد.

دولت سوریه همواره تاکید کرده است که هیچ اطلاعاتی در مورد آمریکایی‌های ناپدید شده در سوریه از جمله تایس ندارد.

«ند پرایس» سخنگوی پیشین وزارت خارجه آمریکا گفته بود که دولت آمریکا بصورت مستقیم با دولت سوریه گفتگو کرد تا تلاش کند تایس را به کشور بازگرداند و در ۲۷ همان ماه، روزنامه الشرق الاوسط گزارش داد که «سرلشکر عباس ابراهیم» مدیر اطلاعات و مدیر امنیت عمومی لبنان میان دمشق و واشنگتن میانجیگری کردند.

در همان زمان، وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دمشق ربودن یا مخفی کردن هر شهروند آمریکایی را که وارد خاک سوریه شده است، تکذیب می‌کند و بر تعهد مطلق خود به اصول حقوق بین الملل و مفاد کنوانسیون وین در مورد روابط کنسولی تاکید می‌کند.

به نوشته الوطن، اطلاعات در دمشق تایید می‌کند که " استین تایس " یک روزنامه‌نگار نیست، بلکه ماموری می‌باشد که با دستگاه جاسوسی خارجی آمریکا قرارداد بسته و در سال ۲۰۱۲ بطور غیرقانونی وارد سرزمین‌های سوریه شده و در آن زمان که کنترل از دست ارتش این کشور خارج شده بود، از بسیاری از مناطق بازدید کرده و به منطقه غوطه شرقی رسیده بود.

الوطن ادامه داد: هدف وی، آماده‌سازی و جذب نیرو‌های "جهادی " برای مبارزه با نیرو‌های ارتش سوریه بود که در منطقه غوطه شرقی تحت شرایط مرموزی ناپدید شد و هنوز سرنوشت وی مشخص نیست.

آخرین باری که گفتگو‌هایی میان کاخ سفید و مقام‌های سوری در دمشق برگزار شد، مربوط به سال ۲۰۱۰ است. روابط دیپلماتیک سوریه و واشنگتن در سال ۲۰۱۲ قطع شد.

به نوشته وال استریت ژورنال، مقام‌های آمریکایی امیدوارند که توافق با دولت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه بتواند به آزادی «آستین تایس» خبرنگار آزاد و تفنگدار دریایی سابق آمریکایی که در سال ۲۰۱۲ در سوریه ناپدید شد، منجر شود.

این روزنامه، از «مجد کمال‌مز» شهروند سوری-آمریکایی بعنوان فرد دیگری نام برد که کاخ سفید برای آزادی وی تلاش می‌کند.

وال استریت ژورنال مدعی شد، به نظر می‌رسد که دستکم ۴ آمریکایی دیگر در بازداشت دولت سوریه باشند، اما اطلاعات چندانی درباره پرونده آنها در دست نیست.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->