صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آبیاری ۹۲ درصدی فضای سبز شهری با آب غیر شرب

  • کد خبر: ۲۴۶۲۶۷
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳
شهردار مشهد: تاکنون بیش از ۶۷ درصد از رینگ اصلی و خطوط انتقال شبکه جداسازی آب شرب از آب خام اجراشده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شهردار مشهد با اشاره به اینکه حدود ۹۲ درصد فضا‌های سبز شهر از طریق آب خام آبیاری می‌شود، گفت: تاکنون بیش از ۶۷ درصد از رینگ اصلی و خطوط انتقال شبکه جداسازی آب شرب از آب خام اجراشده است.

محمدرضا قلندرشریف افزود: تأمین منابع آبی برای آبیاری فضا‌های سبز با توجه به کمبود منابع آب و اقلیم مشهد یکی از موضوع‌های مهمی است که موردتوجه ویژه معاونت محیط زیست و خدمات شهری و سازمان پارک‌ها و فضا‌های سبز شهرداری مشهد قرار دارد.
وی اضافه کرد: بر همین اساس ایجاد شبکه جداسازی آب شرب از آب خام و همچنین تأمین منابع آبی از محل پساب با ایجاد تصفیه‌خانه‌های لوکال (محلی) در دستورکار قرار گرفته است.

۴۳۷ کیلومتر شبکه توزیع

شهردار مشهد با بیان اینکه طول کل خطوط شبکه توزیع در طرح نهایی ۴۳۷ کیلومتر است اظهار کرد: همچنین طول کل خطوط اصلی و خطوط انتقال نیز در طرح نهایی ۱۷۰ کیلومتر است که دراین میان ۲۴ مخزن ذخیره و ۱۷ ایستگاه پمپاژ نیز پیش‌بینی‌شده است. قلندرشریف تصریح کرد: با تلاش‌های انجام‌شده طی سال‌های گذشته به ویژه سه سال دوره ششم شورای شهر، اکنون ۶۷ درصد از رینگ اصلی و خطوط انتقال شبکه جداسازی، ۵۲ درصد از شبکه توزیع، ۸۷ درصد از مخازن ذخیره آب و ۸۲ درصد از ایستگاه‌های پمپاژ اجرایی شده و مابقی نیز در دست اجراست.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۲۰۹ هکتار از فضای سبز مشهد معادل ۸ درصد با استفاده از آب شرب آبیاری می‌شود خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدامات انجام‌شده ۵ هزار و ۷۹۰ هکتار از فضای سبز به وسیله آب خام آبیاری می‌شود.

شهردارمشهد ادامه داد: یکی دیگر از سیاست‌های مدیریت شهری در توسعه و نگهداری فضا‌های سبز شهری استفاده از پساب است و بر همین اساس چندین تصفیه‌خانه لوکال از جمله تصفیه‌خانه چهل‌بازه، آزادی، آفتاب، سیدی و کالورت التیمور اجرا یا در دست اجرا بوده و پروژه بزرگ سامانه انتقال پساب از محدوده تصفیه‌خانه فاضلاب پرکندآباد به تقاطع پنج سطحی آزادگان در غرب مشهد برای امکان انتقال ۲۰‌میلیون متر مکعب پساب در افق ۱۴۲۵ به فضای سبز غرب و جنوب مشهد نیز در حال اجراست.

پیشرفت ۴۷ درصدی تصفیه‌خانه سیدی

قلندرشریف اضافه کرد: اکنون تصفیه‌خانه سیدی دارای پیشرفت فیزیکی ۴۷ درصدی و تصفیه‌خانه چهل‌بازه نیز پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی و در حال بهره‌برداری است.
وی افزود: همچنین در کنار احداث این تصفیه‌خانه‌های لوکال؛ برنامه‌ریزی برای سامان‌دهی کشف‌رود حدفاصل چرم مشهد تا شاهنامه به طول ۸۱ کیلومتر در قالب مدیریت واحد سامان‌دهی کشف‌رود و ساخت و تکمیل تصفیه‌خانه سپتاژ در اراضی کشف‌رود در دستورکار قرار گرفته است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.