تجهیز مجتمع اردوگاهی «خانه سبز» مشهد برای پذیرش افراد بی‌سرپناه (۴ آبان ۱۴۰۳) رفع سریع ۱۵ نقطه آب افتادگی جزئی در مشهد (۴ آبان ۱۴۰۳) اختصاص ۴۲ درصد اعتبارات به حاشیه شهر در دوره ششم شورای شهر مشهد آماده‌باش کامل نیرو‌ها و تجهیزات خدمات‌شهری مشهد برای بارندگی‌های پیش‌رو (۳ آبان ۱۴۰۳)+ویدئو هشدار وقوع سیل در مشهد | سرپرست مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی: تمام نیرو‌ها و امکانات در آماده‌باش کامل هستند توجه ویژه مدیریت شهری مشهدمقدس به افزایش سرانه ورزشی برای شهروندان مشهدی‌ها از عزیمت به ییلاقات خودداری کنند (۳ آبان ۱۴۰۳) دستگیری متهم به ۶۴ فقره سرقت در غرب شهر مشهد (۳ آبان ۱۴۰۳) شهردار مشهد مقدس: همه خطوط متروی مشهد تا پایان سال به حرم امام‌رضا(ع) می‌رسند+ فیلم آغاز عملیات اجرایی احداث بوستان موضوعی کودک و سلامت در مشهد + فیلم هوای کلانشهر مشهد امروز پاک است (۳ آبان ۱۴۰۳) گلایه شهروندان به عرض کم معبر «کرامت» در منطقه ۵ مشهد استاندار خراسان رضوی: مسائل شهر مشهد را با کمک مدیریت شهری به سرانجام برسانیم هدف‌گذاری تأمین ۷۵ درصدی آب فضای سبز مشهد از پساب تا سه سال آینده رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد: اقدامات ما در کمیسیون، تحولی تاریخی در ورزش شهر مشهد رقم زده است ناصحی: پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد را تا پایان دوره به اتمام می‌رسانیم مشهدِ فرهنگی و تکلیف‌محوری شورای ششم رونق اقتصاد مشهد با ماندگاری بیشتر زائران رئیس اتاق مشترک افغانستان و ایران: امیدوار هستیم ایران بستر خوبی برای سرمایه‌گذاران افغانستانی فراهم کند + فیلم
سرخط خبرها

از ابتدای دوره ششم تاکنون (۳۰ مهر ۱۴۰۳)، سرانه فضای سبز شهر مشهد به ازای هر نفر ۰.۶۵ مترمربع افزایش یافته است

  • کد خبر: ۲۹۵۶۸۱
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵
از ابتدای دوره ششم تاکنون (۳۰ مهر ۱۴۰۳)، سرانه فضای سبز شهر مشهد به ازای هر نفر ۰.۶۵ مترمربع افزایش یافته است
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: از ابتدای دوره ششم تاکنون، سرانه فضای سبز شهر مشهد از ۱۸.۴۲ به ۱۹.۰۷ مترمربع رسیده که ۰.۶۵ مترمربع به ازای هر نفر افزایش یافته است.

مهدی یعقوبی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز، در خصوص سرانه فضای سبز شهر مشهد اظهار کرد: از ابتدای دوره ششم تاکنون (۳۰ مهر ۱۴۰۳)، سرانه فضای سبز شهر مشهد از ۱۸.۴۲ به ۱۹.۰۷ مترمربع رسیده که ۰.۶۵ مترمربع به ازای هر نفر افزایش یافته است.

وی افزود: مساحت فضای سبز شهر مشهد ۶۶۹۶ هکتار بوده و توسعه ۵۲۲ هکتاری فضای سبز شامل ۱۰۵ هکتار پارک شهری و محلی، ۳۹۹ هکتار کمربند سبز و ۱۸ هکتار معابر است. توسعه و احداث ۴۲ بوستان از دیگر اقدامات در این زمینه بوده که شامل ۳۸ بوستان محلی و خطی و چهار بوستان شهری به مساحت حدود ۷۲ هکتار است.

یعقوبی ادامه داد: بوستان‌های شهری اجراشده در مناطق از ابتدای دوره شورا تاکنون، شامل احداث بوستان جهانشهر واقع در منطقه هشت، بوستان برکت، توسعه بوستان رودپارک در منطقه یازده، و توسعه بوستان وفا در منطقه ۹، بوستان ادب در منطقه یک، بوستان کودک و بوستان حاشیه میدان معراج در منطقه دو، بوستان اقاقیا در منطقه چهار، بوستان خطی شیرین و بوستان خطی حد فاصل شهرک شهید رجایی و باهنر در منطقه شش، بوستان محلی ثامن در منطقه هفت، بوستان شهرستانی ۱۳.۷، بوستان ناصری، بوستان محلی جنب دانشگاه خیام در منطقه ده، بوستان سجادیه و رحمانیه ۱۸ در منطقه دوازده، احداث ره‌باغ الزهرا(س) و ره‌باغ بهشت در منطقه ثامن بوده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه کلان‌پروژه‌هایی در مناطق حاشیه شهر با هدف توسعه متوازن در برنامه کاری قرار دارد، عنوان کرد: این کلان‌پروژه‌ها شامل بوستان اسماعیل‌آباد در منطقه دو، بوستان بهار در منطقه سه و بوستان ۷۳ هکتاری کرامت در منطقه شش است.

وی بیان کرد: توسعه و تجهیز بوستان‌های بانوان با هدف ایجاد فضا‌های اختصاصی و مناسب تفرج بانوان، بهره‌برداری بهینه از ۱۵ بوستان با مساحت بالغ بر ۶۰ هکتار، توسعه بوستان بانوان پردیس در منطقه دو با مساحت ۱۴ هزار و ۲۰۰ مترمربع، احداث سایت بانوان بوستان کوهسنگی در منطقه هشت با مساحت ۱۰ هزار مترمربع و تکمیل و بهره‌برداری از سایت بانوان وکیل‌آباد در منطقه نُه با مساحت ۶۸ هزار مترمربع، احداث فاز یک سایت بانوان نصرت در منطقه ۶ با مساحت ۶۵۰۰ مترمربع، جمعاً به مساحت حدود ۹ هکتار به اتمام رسیده و پروژه‌های بوستان بانوان بسیج در منطقه چهار، توسعه بانوان نصرت و احداث سایت بانوان بوستان کرامت در منطقه شش، بوستان طرق در منطقه هفت و بوستان آفتاب در منطقه ده در دست اقدام است.

یعقوبی در خصوص پروژه‌های شاخص افتتاح‌شده از ابتدای دوره شورا تاکنون، گفت: افتتاح اولین بوستان کشاورزی شهری مشهد-بوستان برکت به مساحت ۲۳.۵ هکتار، پارک خطی حاشیه بولوار امام علی (ع) حدفاصل سیدرضی و دانشجو-بوستان برکت در دو فاز و با اعتبار ۱۹۳ میلیارد تومان احداث شده که فاز اول این بوستان به مساحت ۳.۵ هکتار سال گذشته به بهره‌برداری رسیده و فاز دوم در دی‌ماه ۱۴۰۲ به عنوان اولین فضای مشارکتی توسعه کشاورزی شهری برای کشت محصولات خوراکی سالم و ارگانیک شهروندان و یک هکتار آن برای کشاورزی شهروندان اختصاص داده شده است. در این بوستان ۲۰۰ قطعه ۲۵ مترمربعی برای شهروندان در نظر گرفته شده تا با عضویت در باشگاه کشاورزی شهری، براساس فرایند تعریف‌شده با نظارت و مدیریت دانشگاه فردوسی، به کشت محصولات متنوع سبزی و صیفی مورد نظر خود بپردازند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: افتتاح بوستان شهربانو وکیل‌آباد از دیگر اقدامات بوده و برای ساخت این بوستان که از مدرن‌ترین و جذاب‌ترین بوستان‌های بانوان کشور به مساحت حدود هفت هکتار و وسعت فضای سبز ۴.۵ هکتاری است، ۵۸ میلیارد تومان هزینه شده است. پوشش گیاهی این مجموعه با انواع درختان، گونه‌های گیاهی دائمی و فصلی و گیاهان پوششی انجام شده و در قسمت‌های مختلف باغ نیز برکه‌ها و آب‌نما‌های متنوعی در کنار نورپردازی مناسب طراحی و اجرا شده است.

وی با اشاره به افتتاح بوستان شهربانو کوهسنگی تصریح کرد: این بوستان در یک فضای یک‌هکتاری ساخته و اعتباری که برای آن صرف شده ۲۵ میلیارد تومان است. در این بوستان، گونه‌های مختلف فضای سبز مثل درخت و گل‌های فصلی و دائمی و... کاشته شده است. ۷۰۰ مترمربع زمین ورزشی والیبال و بدمینتون دارد و ۴۵۰ متر مسیر ویژه دوچرخه‌سواری و یک مسیر پیاده‌روی سلامت برای نرمش‌های صبحگاهی در این پارک پیش‌بینی شده است. همه این مسیر‌ها در حالی ساخته شده که به درختان قدیمی پارک کوهسنگی هیچ آسیبی نرسیده است.

یعقوبی اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های خاص این بوستان یک‌هکتاری پیش‌بینی فضا‌ها و امکانات ویژه‌ای برای مادران و کودکان است. در کوهسنگی، اتاق‌های مادر و کودک برای شیردهی، تعویض نوزاد و استراحت آن‌ها احداث و در کنار آن، نیمکت‌ها، تاب مادر و کودک و مبلمان ویژه‌ای برای کودکان طراحی و اجرا و فضای دنجی آماده شده است. همچنین در بوستان بانوان کوهسنگی، طراحی ویژه کم‎توانان جسمی و حرکتی جهت استفاده از امکانات بوستان انجام شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->