صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد: ۹۳۱ دستگاه دوچرخه فعال داریم و این دوچرخه‌ها در ۱۶۹ ایستگاه موجود در شهر مشهد پخش شده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ چند سالی است که در راستای توسعه حمل‌ونقل پاک در شهر و در عین حال افزایش سطح سلامتی شهروندان، کاهش مصرف سوخت و کاهش ترافیک، شیوه حمل‌ونقلی استفاده از دوچرخه اشتراکی یا همان بایدو گسترش یافته و در این سال‌ها در جای جای شهر مشهد شاهد ایجاد ایستگاه‌های بایدو و افزایش تعداد دوچرخه‌های اشتراکی هستیم.

این اتفاق در کنار ایجاد مشوق‌هایی برای شهروندان سبب شده تا سطح استفاده کاربران دوچرخه‌های اشتراکی در شهر افزایش یابد و از ابتدای سال تا بیستم مرداد ماه سال جاری، استفاده شهروندان از دوچرخه‌های اشتراکی سبب شده تا شاهد صرفه‌جویی بیش از ۷۱ هزار لیتر در مصرف سوخت شهرمان باشیم.

۱۷۰۰ دوچرخه اشتراکی در مشهد

در این‌باره مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا با اشاره به اجرایی شدن طرح بایدو در مشهد گفت: پروژه استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی «بایدو» چندین سال است که در مشهد به مرحله اجرا رسیده است و خوشبختانه در این مدت شاهد استقبال همشهریان مشهدی از این دوچرخه‌ها بوده‌ایم.

قاسم طاهری افزود: استفاده از دوچرخه علاوه بر افزایش سطح سلامت جامعه، سبب کاهش ورود خودرو‌های تک‌سرنشین به داخل خیابان‌ها، کاهش ترافیک شهری و مدیریت مصرف سوخت می‌شود.
وی با بیان اینکه اکنون ۱۷۰۰ دوچرخه اشتراکی در شهرمان داریم که شهروندان مشهدی و زائران بارگاه رضوی می‌توانند از آنها استفاده کنند، تصریح کرد: از مجموع این تعداد دوچرخه، ۹۳۱ دستگاه دوچرخه فعال است و این دوچرخه‌ها در ۱۶۹ ایستگاه موجود در شهر مشهد پخش شده‌اند.

ایستگاه دوچرخه در ۱۰ پارک بانوان

طاهری با بیان اینکه همچنین در ۱۰ پارک بانوان ایستگاه و دوچرخه اشتراکی فعال وجود دارد تا بانوان مشهدی به راحتی بتوانند از آن بهره‌مند شوند، ادامه داد: یکی از اهداف مدیریت شهری ایجاد مسیری ویژه برای دوچرخه‌سواری در معابر شهری است، از همین رو در حال حاضر ۲۳۰ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه برای شهروندان ایجاد شده است.

وی در ادامه با اشاره به آمار استفاده کاربران از دوچرخه‌های اشتراکی شهر از ابتدای سال تا ۲۰ مرداد ماه امسال گفت: در مدت یاد شده تعداد ۲۸ هزارو ۱۴۶ کاربر فعال مرد در سامانه مربوط به دوچرخه‌های اشتراکی ثبت فعالیت داشته‌اند و آقایان در این مدت ۹۰ میلیون‌و ۴۶۷ هزارو ۱۳۰ بار رکاب زده‌اند. همچنین مسافت طی شده از سوی آقایان در این مدت ۵۳۸ میلیون‌و ۷۶۰ هزارو ۳۶۸ متر بوده که این عدد در مسافت طی شده براساس کیلومتر ۵۳۸ هزارو ۷۶۰ کیلومتر برآورد می‌شود. در مجموع رکاب‌زنی کاربران مرد در این مدت سبب صرفه‌جویی در ۵۳ هزارو ۸۷۶ لیتر سوخت بوده است.

مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین از تاریخ ابتدای سال ۱۴۰۳ تا بیستم مرداد ماه امسال تعداد ۱۹ هزارو ۴۶۱ کاربر خانم داشته‌ایم که این افراد در مدت یاد شده توانسته‌اند ۳۰ میلیون‌و ۵۱۳ هزارو ۸۴۰ رکاب را ثبت کنند. مسافت طی شده بانوان شهرمان از طریق بایدو ۱۷۷ میلیون‌و ۷۷۶ هزار و ۸۲۸ متر یا ۱۷۷ هزارو ۷۷۷ کیلومتر بوده است و بانوان شهرمان توانسته‌اند با این میزان رکاب‌زنی در صرفه‌جویی ۱۷ هزارو ۷۷۸ لیتر سوخت مشارکت داشته باشند.

وی گفت: در مجموع و با احتساب فعالیت کاربران آقا و خانم که تعدادشان ۴۷ هزارو ۶۰۷ کاربر است. ۱۲۰ میلیون‌و ۹۸۰ هزارو ۹۷۰ رکاب ثبت شده و کاربران بایدو در این مدت ۷۱۶ میلیون‌و ۵۳۷ هزارو ۹۶ متر یا ۷۱۶ هزارو ۵۳۷ کیلومتر را با دوچرخه طی کرده‌اند که این میزان فعالیت سبب صرفه‌جویی در ۷۱ هزارو ۶۵۴ لیتر مصرف سوخت در شهرمان شده است.

طاهری با اشاره به اعمال برخی مشوق‌ها برای ترغیب شهروندان به استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی، اظهار کرد: در راستای توسعه استفاده مردم از دوچرخه‌های اشتراکی مشوق‌هایی نظیر ثبت‌نام رایگان در بایدو، سفر رایگان روزانه به ۲۰ نفر برتر، اعمال تخفیف ۹۰ درصدی استفاده از دوچرخه اشتراکی در ساعات پیک یعنی ساعت ۶ تا ۸ و ۱۴ تا ۱۶، استفاده رایگان بانوان از این وسیله به مدت یک ساعت در پارک‌های بانوان و استفاده رایگان یک روزه به مناسبت روز تولد کاربران در نظر گرفته شده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.