صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌رضوی گفت: ارتقای منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به منطقه آزاد، جهش و رشد فعالیت تجار و فعالان اقتصادی را به همراه دارد.

حسن نوری‌زاده در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره ظرفیت‌های استان در حوزه تولید و صادرات تصریح کرد: در خراسان‌رضوی، چهار مرز زمینی و یک مرز هوایی جهت مبادلات تجاری با کشور‌های همسایه وجود دارد. یکی از کشور‌هایی که در این حوزه برای ما حائز اهمیت است و دومین کشور مقصد صادرات جمهوری اسلامی بوده، کشور افغانستان است.

به گفته وی، افغانستان ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه معادن بکر و گوهرسنگ‌ها دارد که می‌توان با فراوری آن‌ها، برای فعالان اقتصادی خراسان‌رضوی ارزش‌افزوده ایجاد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌رضوی یادآور شد: یکی از اقداماتی که در جهت تسهیل کار با هماهنگی دولت، مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان اتفاق افتاد، ارتقای منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به منطقه آزاد است. با ایجاد منطقه آزاد، ما شاهد جهش و رشد فعالیت تجار و فعالان اقتصادی خواهیم بود.

وی تأکید کرد: نگاه استانداری نیز همکاری و هماهنگی بین همه نهاد‌های اقتصادی فعال در استان است. برگزاری نمایشگاه سنگ در مشهد، نمایشگاه غذایی در روسیه که در چند روز آینده خواهیم داشت و نمایشگاهی که در افغانستان در پیش داریم، در راستای این برنامه است. نگاهمان این است که تجار و فعالان اقتصادی ما در این نمایشگاه برای معرفی ظرفیت‌های خراسان‌رضوی حضور یابند.

نوری‌زاده افزود: هم زنجیره گردشگری و زیارت و هم ظرفیت فولاد و گوهرسنگ‌ها و دو محصول استراتژیک ما، پسته و زعفران، جزو برترین‌های خراسان‌رضوی است. ان‌شاءالله بتوانیم فعالان را به سویی هدایت دهیم که باعث افزایش تولید ناخالص در سطح استان و کشور شوند.

وی در خصوص تعطیلی برخی معادن در استان گفت: به طور معمول ما دو بخش معدن دولتی و خصوصی داریم. از مجموع برداشت حدود ۳۵ میلیون تن سالیانه سنگ‌آهن، کمتر از ۷ میلیون تن در خراسان‌رضوی فراوری می‌شود.

وی گفت: نگاهمان انتقال پرونده مالیاتی و اقتصادی این واحد‌ها به خراسان‌رضوی است تا با چرخش مالی که در استان ایجاد می‌کند، بتوانیم وام‌های تسهیلاتی و تکلیفی دریافت کنیم و همچنین سرمایه در گردش استان را افزایش دهیم تا در نهایت بتوانیم شاهد رونق اقتصادی در استان باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌رضوی عنوان کرد: ما امروز به‌سبب وجود معادنی بکر در کشور همسایه، ظرفیت‌های خوبی در حوزه صادرات دانش فنی‌مهندسی و حوزه فراوری داریم. همچنین ریل بسیار خوبی باعنوان «کنسرسیوم شرق در حوزه افغانستان» وجود دارد. مسلماً این موضوعات بستر‌هایی هستند که می‌توانند اقتصاد خراسان‌رضوی را در جهت مثبت و افزایش سرمایه در گردش هدایت کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.