صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

به کوشش معاونت میراث فرهنگی؛

رباط کال‌جنگی جلگه زوزن خواف مرمت می‌شود

  • کد خبر: ۲۴۶۳۸
  • ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی از اجرای عملیات مرمتی در رباط کال‌جنگی جلگه زوزن خواف خبرداد.
به گزارش شهرآرانیوز، مرجان اکبری امروز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: این عملیات مرمتی شامل پی بندی و استحکام بخشی و بام سازی بوده است.

او با اشاره به موقعیت قرارگیری این رباط تاریخی اظهار کرد: این منطقه در نقطه‌ای قرار داشته که راه‌های منتهی به زوزن، سنگان، رشتخوار، زاوه، گناباد و قاین در آنجا با هم تلاقی داشته است.

اکبری ادامه داد: این اثر تاریخی دارای پلان مستطیل شکل وشامل دو بخش است، بخش مسقف که احتمالا به عنوام مال بند و بخش دیگر آن باز است که اتاق‌ها وغرفه‌هایی در اطراف آن دیده می‌شود، وجود چهار برج دایره‌ای شکل در گوشه‌ها و سه برج نیم دایره در اضلاع جنوبی، شرقی وغربی زیبایی خاصی به این بنا داده است.
 


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی تصریح کرد: اعتبار اختصاص یافته برای اجرای این عملیات مرمتی ۲۵۰ میلیون هزار ریال است.

گفتنی است:: اثر تاریخی رباط کال جنگی در فاصله ۹۰ کیلومتری شهر خواف و ۱۴ کیلومتری باغ بخشی در بخش جلگه زوزن قرار دارد به شماره ۸۲۷۲ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.