صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از قطع‌شدن آنتن گوشی‌های آیفون ۱۴ و ۱۵ که به‌صورت قاچاق به کشور وارد شده خبر داده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حمیدرضا دهقانی‌نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، درباره اقدام‌های انجام‌شده برای قطع آنتن آیفون‌های رجیسترنشده، گفت: «باتوجه‌به پیگیری‌های جدی ستاد مرکزی مبارزه با کالا و ارز از اپراتور‌ها و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اقداماتی در این راستا صورت گرفته است و اخیراً شاهد نتایج آن هستیم.»

دهقانی‌نیا گفته این اقدامات هنوز تکمیل نشده و همچنان درحال پیگیری است.

او آمار واردات ۵۰۰ میلیون دلاری آیفون ۱۴ و ۱۵ را رد کرده و گفته است: «این دسته از آیفون‌ها رجیستر نمی‌شود؛ درنتیجه آماری از آن وجود ندارد. انجمن‌های صنفی نیز آمار کشور را احصا و اعلام نمی‌کنند و چنین مسئولیتی نیز ندارند.»

این آمار را عبدالمهدی اسدی، رئیس هیئت‌مدیره انجمن موبایل ایران، در نشست «ایجاد شفافیت در بازار تلفن همراه» اعلام کرده بود. او گفته بود: «سال گذشته حدود ۵٠٠ میلیون دلار آیفون ١۴ و ١۵ غیررسمی وارد شد. ارز آن هم به‌شکل غیررسمی با حساب‌های یک‌بارمصرف خارج شد.»

در روز‌های گذشته کاربران آیفون ۱۴ و ۱۵ گزارش‌هایی از قطع آنتن موبایل‌هایشان در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند. بااین‌حال به نظر می‌رسید این قطعی موقتی بوده و پس از ساعاتی آنتن‌ها برگشته است.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.