صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فرماندار تایباد گفت: اولین گروه از زائران افغانستانی اربعین به تعداد ۱۵۷ نفر از طریق مرز دوغارون وارد کشور شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی شیردل اظهار کرد: اولین گروه از زائران افغانستانی اربعین به تعداد ۱۵۷ نفر امروز از طریق مرز زمینی دوغارون وارد جمهوری اسلامی ایران شدند و مورد استقبال ستاد اربعین این شهرستان قرار گرفتند.

وی افزود: این تعداد زائر حسینی که برای عزیمت به عتبات‌عالیات عراق و شرکت در همایش جهانی اربعین به ایران آمده، در قالب یک کاروان از شهر‌های کابل و هرات افغانستان وارد کشور شده‌اند.

فرماندار تایباد ادامه داد: این زائران در بدو ورود به ایران، در حسینیه شهید سلیمانی مرز دوغارون مورد پذیرایی قرار می‌گیرند و سپس با استفاده اتوبوس‌های افغانستانی به طور مستقیم رهسپار مرز چذابه در استان خوزستان می‌شوند.

شیردل بیان کرد: تعداد ۱۰ موکب در حسینیه شهید سلیمانی، واقع در نمایندگی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در مرز دوغارون، برپا شده و به زائران خدمات رفاهی، پذیرایی، بهداشت و درمان، فرهنگی، سرگرمی کودکان، حمل بار و تحویل سیم‌کارت ارائه می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین برای سهولت در ورود زائران این کشور همسایه، تعداد دروازه‌های ورودی در سالن مسافری پایانه مرزی دوغارون ۲ برابر شده و از ۴ به ۸ دروازه رسیده است.

فرماندار تایباد خاطرنشان کرد: مرز دوغارون ظرفیت پذیرایی و میزبانی روزانه ۳ هزار زائر را دارد که پیش‌بینی می‌شود تا اتمام عزاداری‌های پایانی ماه صفر، بیش از ۴۰ هزار زائر وارد کشور شوند.

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.