۳۰۶ فقره سرقت در مشهد رمزگشایی شد (۳۰ مرداد ۱۴۰۳) بیش از ۴هزار تن کالا برای مواکب اربعین خراسان رضوی تخصیص یافت طرز تهیه سوهان عسلی مغزدار و خوشمزه در خانه + فیلم ثبت ۲۹۰ هزار نفر روز اسکان تابستانی در مدارس خراسان‌رضوی تا مرداد ۱۴۰۳ نوشیدن بیش‌ازحد چای و قهوه چه عوارضی دارد؟ چگونه از سردرد‌های ناشی از کم‌آبی جلوگیری کنیم؟ آسیب‌های روانی باید درمان شوند جریمه تقلب در امتحانات نهایی چیست؟ تردد بیش از ۱۰ هزار زائر اربعین به صورت هوایی تردد بیش از ۱۳۵ هزار نفر از زائران اربعین خراسان رضوی با وسیله شخصی تا صبح امروز، دو میلیون و ۶۰۰ هزار زائر در راهپیمایی اربعین شرکت کرده‌اند (۳۰ مرداد ۱۴۰۳) درس‌هایی از صف‌های طولانی ۱۳ صفر! تشکیل بازار سیاه بلیت اتوبوس در پایانه مسافربری مشهد توصیه رئیس پلیس پیشگیری فراجا به زائران اربعین در خصوص خرید بلیت پرواز ارائه خدمات درمانی به زائران گرمازده در مرز چذابه با بچه حاضر جواب چه کنیم؟ بی‌گدار به آب نزنیم | نکاتی برای جلوگیری از بیماری و غرق شدن هنگام استفاده از استخر نظارت شرکت فرودگاه‌های خراسان رضوی بر فروش بلیت پرواز‌های اربعین افشای راز جنایت مرگبار در پاتوق مصرف مواد مخدر در مشهد + عکس سالروز اجباری شدن نام خانوادگی و شناسنامه در ایران | اولین شناسنامه برای چه کسی صادر شد؟ اهدای اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به سه بیمار زندگی دوباره بخشید (۳۰ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تردد بیش از ۱۰ هزار زائر اربعین به صورت هوایی

  • کد خبر: ۲۴۶۳۶۱
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵
تردد بیش از ۱۰ هزار زائر اربعین به صورت هوایی
رئیس ستاد اربعین شرکت فرودگاه‌ها گفت: جمعه پیک بازگشت زائران خواهد بود و تا آخر هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدحسین آجیلیان در نشست خبری با بیان اینکه امسال اولین سالی بود که در شرکت فرودگاه‌های کشور ستاد اربعین تشکیل و دستورالعملی برای آن تنظیم شد، اظهار کرد: ۳۳ فرودگاه کشور آمادگی پرواز اربعین را داشتند که از این تعداد ۲۷ فرودگاه مجوز پرواز از سازمان هواپیمایی دریافت کردند.

وی افزود: بازه زمانی ۲۴ مرداد تا ۹ شهریور برای پرواز‌های اربعین تعیین شد تا بلیت‌ها کنترل و شرایط مسافران ارزیابی شود؛ البته عملیات اعزام مسافر از ۱۶مرداد آغاز شد و تا آخر ماه صفر ادامه دارد.

رئیس ستاد اربعین شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به اینکه اقدامات فرهنگی خوبی در فرودگاه‌های کشور در این ایام رقم خورد، تصریح کرد: کار اربعین کار مردمی بوده و کار دولتی نیست. به همین دلیل همه پای کار آمدند. از فرودگاه‌هایی که انجام عملیات دارند، بازدید و نقایص برطرف شد تا کیفیت خدمات افزایش و ایستایی مسافران کاهش یابد.

آجیلیان بیان کرد: هدف ما انجام پرواز ایمن با رعایت استاندارد‌ها است. در برخی فرودگاه‌ها تاخیراتی وجود دارد که ممکن است به دلیل شرایط جوی یا وضعیت ناوگان باشد؛ اما به طور کل گزارش‌های دریافتی از مردم نشان می‌دهد که رضایت در این بخش حاصل شده است.

وی ادامه داد: تاکنون از فرودگاه‌های اردبیل، اصفهان، بندرعباس، بوشهر، رامسر، رشت، ساری، شاهرود، شیراز، کرمان، کرمانشاه، لامرد، مشهد، مهرآباد، همدان، یزد و لارستان در ایام اربعین پرواز انجام شده است. از جمعه پیک بازگشت زائران شروع خواهد شد و تا آخر هفته آینده ادامه خواهد داشت.

رئیس ستاد اربعین شرکت فرودگاه‌ها گفت: ۱۷شرکت هواپیمایی داخلی و دو شرکت خارجی پرواز‌های اربعین را انجام داده‌اند. نجف بیشترین تعداد پرواز را به خود اختصاص داده است و بعد از آن بغداد و بصره در جایگاه‌های بعدی هستند. از ۲۴ مرداد تا روز گذشته تعداد ۷۱ پرواز به نجف، ۲۷ پرواز به بغداد و دو پرواز به بصره از ۱۷ فرودگاه کشور انجام شده است.

آجیلیان اضافه کرد: حمل‌ونقل ترکیبی نیز پیش‌بینی شده است؛ به طوری که مسافران به چهار فرودگاه غرب کشور بیایند و بعد از آن با سایر وسایل حمل‌ونقلی به عراق بروند. بیشترین میزان مسافر از فرودگاه مشهد و کمترین میزان از بوشهر بوده است. از ۲۴ مرداد تا روز گذشته ۱۶ هزار و ۷۵۲ زائر از فرودگاه‌های کشور اعزام شدند و ۱۰ هزار و ۶۸۲ زائر نیز به کشور بازگشته‌اند. رشد خدمات فرودگاه‌ها افزایش یافته و کمترین ایستایی زائران را در فرودگاه‌ها داریم.

وی خاطرنشان کرد: به مردم توصیه می‌کنیم که بلیت رفت و برگشت را از سایت‌ها تهیه کنند، زیرا فرودگاه محل تهیه بلیت نیست. همچنین اگر زائران زودتر به کشور بازگردند به زمان اوج بازگشت نمی‌خورند و راحت‌تر سفر آنها انجام خواهد شد. زائران توصیه‌های بهداشتی فرودگاه‌ها را در خصوص برخی بیماری‌ها رعایت کنند. همچنین به دستورالعمل حمل دارو و برخی مواد ممنوعه نیز توجه لازم را داشته باشند.

رئیس ستاد اربعین شرکت فرودگاه‌ها در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه سازمان بهداشت جهانی در خصوص شیوع یک بیماری شرایط اضطرار اعلام کرده چه تدابیری در فرودگاه‌های کشور در این خصوص اندیشیده شده است، عنوان کرد: به فرودگاه‌های کشور که عملیات حج و اربعین داشتند اعلام کردیم که با شبکه بهداشت و درمان هماهنگ باشند و دستورالعمل‌های لازم در این خصوص را رعایت کنند.

آجیلیان بیان کرد: در خصوص بیماری کرونا و آئدس دستورالعمل‌ها رعایت شد. در خصوص بیماری ام‌پاکس نیز به فرودگاه‌ها اعلام شده که با شبکه بهداشت و درمان هماهنگ باشند. همچنین از مسافران نیز درخواست شده که ماسک بزنند و ایستایی مسافران نیز به حداقل رسیده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->