صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

اسنپدراگون ۷s نسل ۳ از راه رسید + مشخصات

  • کد خبر: ۲۴۶۴۲۹
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۰
درحالی‌که بیشتر گزارش‌ها درباره چیپست‌های کوالکام به اسنپدراگون ۸ نسل ۴ محدود می‌شود، کوالکام اسنپدراگون ۷s نسل ۳ را تراشه میان‌رده خود معرفی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ اسنپدراگون ۷s نسل ۳ با پیکربندی ۱+۳+۴ در بخش هسته‌ها از راه رسیده است؛ جایی که قوی‌ترین هسته آن فرکانس حداکثر ۲.۵ گیگاهرتز دارد و ۳ هسته دیگر از فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند. ۴ هسته بهینه دیگر نیز با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز در این ساختار جای دارند.

مشخصات اسنپدراگون ۷s نسل ۳

تراشه میان‌رده کوالکام از مودم ۵G با سیستم FastConnect کوالکام استفاده خواهد کرد و برای اتصال سریع‌تر نیز از بلوتوث ۵.۴ بهره می‌برد. همچنین انتظار می‌رود راندمان این تراشه ۱۲ درصد ارتقا پیدا کرده باشد و سرعت اجرای تسک‌های مربوط به هوش مصنوعی نیز تا ۳۰ درصد بیشتر شده باشد. از طرفی این پردازنده نسبت به سری قبلی خود، اسنپدراگون ۷s نسل ۲، بیست درصد عملکرد پردازشی بهتری خواهد داشت و پیشرفت ۴۰ درصدی را در پردازش تسک‌های گرافیکی از خود نشان خواهد داد.

اسنپدراگون ۷s نسل ۳ از یک ISP سه‌گانه با ویژگی‌های هوش مصنوعی AI Remosaic استفاده می‌کند. همچنین با این تراشه، کاربران می‌توانند ویدیو‌های ۴K با فناوری HDR ضبط کنند؛ درنتیجه احتمالاً تصاویر و ویدیو‌های خروجی کیفیت بالاتری نسبت به گذشته داشته باشند.

چیپست میان‌رده کوالکام با فناوری Adaptive Perf Engine ۳.۰ از راه رسیده تا تجربه بهتری در اجرای بازی‌های مختلف برای کاربران به ارمغان بیاورد؛ به‌علاوه حضور فناوری AFME به بهبود تجربه بصری کمک زیادی خواهد کرد و رفرش‌ریت حداکثر ۱۴۴ هرتز را با کیفیت فول اچ‌دی پلاس برای نمایشگر دستگاه فراهم کند.

از دیگر مشخصات این تراشه می‌توان به فناوری Spatial Audio برای بهبود تجربه صوتی، Aqstic Speaker Max برای تقویت اسپیکر‌ها و Qualcomm aptX Lossless Audio اشاره کرد. همچنین بین مشخصات تراشه، حضور قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مولد نیز به چشم می‌آید.

کوالکام اعلام کرده طی ماه‌های آینده، برخی گوشی‌های میان‌رده سامسونگ، شیائومی و ریلمی به چیپست میان‌رده آنها مجهز خواهند شد؛ البته انتظار می‌رود شیائومی اولین گوشی مجهز به این تراشه را راهی بازار جهانی کند. با این حساب، کاربران با پرداخت هزینه کمتر به قابلیت‌ها و ابزار‌های بیشتری مانند هوش مصنوعی دسترسی پیدا می‌کنند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.