صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

هشت پویانمایی ایران در راه جشنواره ملبورن

  • کد خبر: ۲۴۶۵۷۱
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۶
هشت انیمیشن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هفتادودومین جشنواره بین‌المللی فیلم ملبورن استرالیا نمایش داده می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ انیمیشن موفق «در سایه سرو» ساخته مشترک شیرین سوهانی و حسین ملایمی در بخش مسابقه فیلم‌های انیمیشن کوتاه جشنواره بین‌المللی فیلم ملبورن حضور دارد.

همچنین مجموعه‌ای ارزشمند از هفت انیمیشن کوتاه کلاسیک کانون در سبک‌ها و مضامین مختلف، از تلاش‌های اولیه انیماتوران کانون در قالب برنامه‌ای با عنوان «عصر طلایی انیمیشن ایران در سال‌های ۱۹۶۵ تا ۱۹۷۷ میلادی» بر پرده جشنواره هفتادودوم ملبورن نمایش داده می‌شود.

هفت اثر کانون پرورش فکری شامل «شهر خاکستری» به کارگردانی فرشید مثقالی، «سیاه پرنده» به کارگردانی مرتضی ممیز، «اتل متل» و «دنیای دیوانه دیوانه» به کارگردانی نورالدین زرین‌کلک و فیلم‌های «رخ»، «من آنم که» و «ملک خورشید» به کارگردانی علی‌اکبر صادقی است که روز سوم شهریور ۱۴۰۳ (۲۴ آگوست ۲۰۲۴) به نمایش گذاشته خواهند شد.

این تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گرایش زیبایی‌شناختی متفاوتی از سال‌های ابتدایی تولید انیمیشن در ایران را آشکار می‌کنند. برخی از آثار الهام گرفته از نقاشی مینیاتوری آثار علی‌اکبر صادقی است و برخی دیگر روحی نوگرایانه‌تر را به نمایش می‌گذارند. همان‌طور که در آثار فیگوراتیو تجربی فرشید مثقالی دیده می‌شود.

جشنواره بین‌المللی ملبورن یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین جشنواره‌های فیلم استرالیا و جهان است که در بخش کوتاه فیلم‌های داستانی، مستند، تجربی، انیمیشن و در بخش بلند، فیلم‌های داستانی و مستند را می‌پذیرد و به هر یک از آنها جوایز و تندیس اعطا می‌کند و در پایان بهترین فیلم کوتاه داستانی و مستند این جشنواره به آکادمی اسکار معرفی خواهد شد.

هفتادودومین جشنواره بین‌المللی فیلم ملبورن از ۱۸ مرداد تا ۴ شهریور ۱۴۰۳ (۸ تا ۲۵ آگوست ۲۰۲۴) در شهر ملبورن استرالیا در حال برگزاری است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.