صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان در بیانیه‌ای، مسجد را اصلی‌ترین پایگاه دین، اخلاق و معنویت و والاترین کانون احیا و تقویت اندیشه و فرهنگ ناب اسلامی معرفی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، همزمان با فرارسیدن روز جهانی مسجد، مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان در بیانیه‌ای، مسجد را اصلی‌ترین پایگاه دین، عالی‌ترین مرکز کسب آگاهی و بصیرت و مرکز انسجام و یکپارچگی مسلمانان و والاترین کانون احیا و تقویت اندیشه و فرهنگ ناب اسلامی معرفی کرد.

در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است:

«مسجد اصلی‌ترین پایگاه دین، اخلاق و معنویت و برترین مکان تقویت ایمان و عالی‌ترین مرکز کسب آگاهی و بصیرت و مرکز انسجام و یکپارچگی مسلمانان و والاترین کانون احیا و تقویت اندیشه و فرهنگ ناب اسلامی است.  

امروزه دشمنان اسلام با توجه به جایگاه و نقش محوری مساجد در ایجاد وحدت، تحرک و پویایی جوامع اسلامی، تلاش خویش را به کار بسته‌اند تا به تخریب این نقش و کارکرد آن در کنار دیگر تهاجمات فرهنگی بپردازند، اما فراموش نموده‌اند که مساجد، این قلب تپنده و حیات‌بخش جامعه اسلامی، می‌کوشند با فعالیت‌ها و کارکرد‌های خود و با تربیت نسلی مؤمن، انقلابی و برآمده از معنویت اصیل اسلامی، زمینه‌ساز تمدن اسلامی فراگیر باشند.   

مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان نیز تلاش نموده تا با اهتمام به جایگاه باعظمت این خانه پرنور و با صفای الهی، در عصر تجدید حیات اسلام، یعنی دوران شکوهمند انقلاب اسلامی تلاش نماید جایگاه مساجد به‌عنوان دارالعماره و دارالحکومه اسلام احیا شده و به رسالت اصلی خود در راستای تحقق تمدن اسلامی نزدیک شود.  

اکنون در طلیعه فصل تازه‌ای از مقاومت که با طوفان الاقصی و اهدای بیش از ۴۰ هزار شهید توسط مسلمانان فلسطین آغاز شده، ایمان داریم راز پیروزی نهایی جبهه حق و مقاومت در مقابل شجره خبیثه و جبهه استکباری، در اتکا به فرهنگ اسلامی، در بستر مساجد تراز اسلامی، همراه با روحیه انقلابی و ولایی خواهد بود و در این جهت، امت اسلامی و همه آزادگان عالم بر خود لازم می‌دانند تا در راستای تحقق تمدن اسلامی و استقرار جامعه مهدوی به‌عنوان هدف مسجد از هر اقدامی برای آزادی قدس شریف و مسجد الاقصی که در سیطره صهیونیسم است، فروگذار نباشند.  

ما همسنگر‌های مسجدی استان‌های خراسان نیز با تأسی به رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) که روز مسجد را اساساً یک روز انقلابی دانستند، روز جهانی مسجد را که این روز‌ها با ایام اربعین حسینی، عزای سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تقارن یافته، گرامی داشته و از همه خادمان و خدمتگزاران به عرصه تعالی فرهنگ و پویایی مساجد استان‌های خراسان که خالصانه و ارادتمندانه در راستای تحقق نقش اصیل مساجد می‌کوشند و اهتمام دارند تا ظرفیت‌های گوناگون مساجد پویا شود قدردانی می‌نماییم.»

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.