صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال اجرای آزمایشی بسیار محدود بسته‌های پایه اول ابتدایی انجام می‌شود. بخش زیادی از تغییرات این بسته‌ها در فرایند طراحی و برنامه‌ریزی، تولید و تالیف انجام شده و اجرای آزمایشی بسیار محدود آن در حد حداکثر ۱۰ کلاس انجام خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حجت‌الاسلام علی لطیفی با بیان اینکه امسال تغییرات خیلی جدی در کتاب‌های درسی نداریم غیر از موارد جزئی که از جانب معلمان اصلاحات صورت گرفته و چند کتاب که به عنوان اجرای آزمایشی در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: سال گذشته اجرای آزمایشی کتاب کار و فناوری پایه ششم و پایه هفتم به صورت محدود انجام شد. امسال کتاب کار و فناوری پایه ششم متناسب با اجرای آزمایشی در فرایندی دیگر برای هشت یا ۹ استان تغییر خواهد کرد، اگر این اجرا موفقیت‌آمیز باشد، سال آینده این امر سراسری اجرا خواهد شد.

وی افزود: کتاب «از من تا خدا» به عنوان کتاب دینی پایه هفتم سال گذشته اجرا شد. این کتاب موازی کتاب دینی است؛ یعنی کتاب قبلی حذف نشده و برای یک سری از استان‌ها و مدارس در کنار کتاب اصلی قرار دارد. سال گذشته اجرای آزمایشی این کتاب به صورت محدود انجام شد که امسال گسترش می‌یابد و در حدود هفت تا هشت استان اجرای آزمایشی می‌شود.

لطیفی ادامه داد: کتاب آموزش خط تحریری برای دانش‌آموزان پایه چهارم به عنوان کتاب کار درس هنر، سال گذشته به صورت محدود و آزمایشی اجرا شد که امسال اجرای آزمایشی گسترده‌تر آن انجام می‌شود و برای پایه پنجم هم همین مسیر یعنی کتاب کار آموزش خط تحریری، ادامه می‌یابد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه علت انتخاب استان‌ها به عنوان اجرای آزمایشی برنامه‌ها براساس قلمرو، مناطق متعدد و متنوع از جهت جغرافیایی بود، تصریح کرد: توانمندی و وضعیت معلمان نیز در اجرای آزمایشی در نظر گرفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال اجرای آزمایشی بسیار محدود بسته‌های پایه اول ابتدایی انجام می‌شود. بخش زیادی از تغییرات این بسته‌ها در فرایند طراحی و برنامه‌ریزی، تولید و تالیف انجام شده و اجرای آزمایشی بسیار محدود آن در حد حداکثر ۱۰ کلاس انجام خواهد شد؛ اگر این کار خوب پیش برود برای سال آینده در پایه اول ابتدایی به صورت جدی‌تر این تغییرات را شاهد خواهیم بود.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.