صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

پیش‌بینی عبور ۹۵۰ هزار زائر از مرز خسروی

  • کد خبر: ۲۴۶۸۶۵
  • ۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱
وزیر کشور از پیش‌بینی عبور ۹۵۰‌هزار نفر از طریق مرز خسروی خبر داد و گفت: امکان عبور کاروان‌های زیارتی از این مرز در تمام طول سال فراهم می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، اسکندر مومنی ضمن اعلام این خبر، درباره تمهیدات صورت گرفته برای مراسم اربعین، گفت: خوشبختانه طی اقدامات ستاد قرارگاه اربعین استان کرمانشاه اقدامات خوبی صورت گرفته است. مرز خسروی حدود ۲ سال گذشته باز شد و بازگشایی این مرز به رفت‌وآمد‌ها کمک کرده است. همچنین این مرز طی سال گذشته به صورت ۲۴ ساعته فعال بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۵ درصد کل رفت‌وآمد‌های مرزی از طریق مرز خسروی انجام می‌شود، توضیح داد: بازگشایی مرز خسروی سبب شده که فشار از سایر مرز‌ها کاسته شود و به رفت‌وآمد‌ها کمک کند.

وزیر کشور با بیان اینکه هیچ گونه مشکلی در ارتباط با رفت‌وآمد‌ها به وجود نیامده است، افزود: گزارش‌ها حاکی از آن است که ۴۵۰هزار زائر حسینی از مرز خسروی عبور کرده‌اند و هیچ‌گونه مشکلی به وجود نیامده است. همچنین ۲۰۰ هزار زائر ایرانی از طریق این مرز به کشور بازگشتند.

اسکندری گفت: پیش‌بینی‌ها بیانگر این است که مجموع رفت‌وآمد‌ها از طریق مرز خسروی به ۹۰۰هزار تا ۹۵۰هزار مورد برسد. بر اساس زیرساخت‌های موجود در مرز خسروی در نظر داریم که کاروان‌های زیارتی در تمام طول سال بتوانند از این مرز عبور کنند. نزدیکی مرز خسروی به پایتخت کشور و وجود زیرساخت‌هایی مانند نصب سایبان از امتیاز‌های این مرز به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: همچنین مجزا بودن مسیر رفت‌وآمد و وجود پارکینگ‌های مناسب از دیگر امتیاز‌های مرز خسروی است. ایمنی پارکینگ‌ها و تسریع در روند عبور و مرور از دیگر امتیاز‌های مرز خسروی است. اگرچه حدود ۲ سال از زمان بازگشایی مرز خسروی می‌گذرد؛ اما طی این مدت اقدامات خوبی صورت گرفته است. من از تمام مردم و مسئولانی که در وضعیت مرز خسروی نقش داشته‌اند، تشکر می‌کنم.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.