مدیران جدید باشگاه پرسپولیس درخواست رسمی خود برای فسخ قرارداد با کارگزار رسمی برند باشگاه را به این شرکت اعلام کردند.
به گزارش
شهرآرانیوز، نامه فسخ پرسپولیس به کارگزار برند باشگاه ارسال شد، تصمیمی جنجالی که میتواند فصلی جدید از حوادث را برای پرسپولیس رقم زند. نکته جالب اینکه همین دو شب پیش بود که هاشمی عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در برنامه فوتبال برتر رسما اعلام کرد قرارداد کارگزاری به معنی الزام این شرکت به پرداخت پول کف تعهد به باشگاه نبوده وفقط وظیفه پولسازی از برند را برعهده داشته است. این یعنی باشگاه پرسپولیس برندش را دراختیار این شرکت قرارداده تا آنها پای میز مذاکره بنشیند و زمینههای درآمدی جدید را فعال کنند.
فسخ این قرارداد، اما بدون خسارت نخواهد بود و باشگاه را در خطر یک پرونده پیچیده تازه قرار خواهد داد. کارگزار برند برخلاف توافق موجود مبلغ پانزده میلیارد تومان بعنوان قرض الحسنه در اختیار باشگاه قرار میدهد تا بعد از عملی شدن تعهدات و به سرانجام رسیدن توافقات با اسپانسرها آن را مستهلک کند. موضوعی که هاشمی هم با صراحت به آن اشاره داشت. این اعتراف یک معنی بیشتر نداردو آن اینکه با فسخ قرارداد در اولین قدم پرسپولیس زیر بار یک تعهد ۱۵ میلیاردی جدید خواهد رفت که هفت میلیارد بدهی به ریحان فیلم و چندمیلیارد بدهی بابت رضایتنامه یحیی به
شهرخودرو اضافه خواهد شد. گفته میشود مدیران پرسپولیس به دنبال آوردن اسپانسرهای جدید هستند تا درهمان ابتدای کار مبلغ قابل توجهی را به تیم تزریق کنند. اما این عدد چقدر خواهد بود که ارزش کنار زدن کارگزار ورفتن زیر بار چنین تعهد مالی را داشته باشد؟
فسخ با این شرکت به معنی عقیم ماندن پروژه اپلیکیشن باشگاه نیز هست و این پروژه باید از نو تعریف شود. این قراردادی بود که
محمدحسن انصاریفر عقیده داشت پرسپولیس را از نظر مالی بی نیاز میکند، اما کارها آنچنان که در رویای (محال) او بود پیش نرفت و حالا اگر پرسپولیس بخواهد دوباره اپ تازهای را بنویسد و به بازار عرضه کند، علاوه بر صرف وقت باید هزینهای را صرف اعتماد سازی و تبلیغ و جلب مخاطب کند.
همه اینها مشکلاتی است که همراه این تصمیم مدیریت پرسپولیس خواهد بود و باید دید در این وانفسای مالی و ضیق وقت شدید چه تمهیدات تازهای برای سامان دادن به اوضاع اقتصادی تیم روی میز خواهد آمد.