آزادیِ افشاریان و سهیل مهدی تکذیب شد ستاره تیم ملی نمی‌خواهد به ایران برگردد! امیر قلعه نویی در جام ملت‌ها طرفدار کدام تیم است؟ خاطره تلخ آلمان از اسپانیا در فینال جام ملت‌ها  لیست دوم نکونام رو شد خداداد افشاریان و سهیل مهدی به قید وثیقه آزاد شدند گاریدو مجوز سفر به ایران را گرفت روزبه چشمی به دنبال قرارداد ۳۰ میلیاردی تاریخ و ساعت بازی اسپانیا و آلمان در یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ | فینال قبل از فینال زکی پور رسما استقلالی شد + عکس خبر‌های خوش از سالن شش‌هزارنفری ثامن‌الائمه(ع) | کارگران به‌شدت مشغول کارند! پایان کار قایدی با اتحاد کلبا؟ گلر منچسترسیتی در راه عربستان مهدی ترابی رسما به تراکتور پیوست شرط جدید بیرانوند برای بازگشت به پرسپولیس | ۴۰ میلیارد تومان ناقابل! خداحافظی سه بازیکن با استقلال مسابقه پیش بینی فرهاد مجیدی برای هواداران! استقبال بی‌نظیر از ملی پوش پرسپولیس در گرجستان ترکیه به رکورد سرمربی اسبق پرسپولیس رسید حضور عجیب و غریب یک والیبالیست در هیات مدیره استقلال| کارخانه چه سررشته‌ای از فوتبال دارد؟
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

ادامه لیگ بدون تماشاگر!

  • کد خبر: ۲۴۶۰۷
  • ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
ادامه لیگ بدون تماشاگر!
زمزمه‌های شروع دوباره لیگ برتر فوتبال بعد از ماه مبارک رمضان قوت گرفت
زمزمه‌های شروع دوباره لیگ برتر فوتبال بعد از ماه مبارک رمضان قوت گرفته است و اگر اتفاق جدیدی نیفتد، لیگ برتر نوزدهم ۳ روز بعد از عید سعید فطر آغاز خواهد شد. عجیب‌ترین لیگ تارخ فوتبال ایران که تعطیلی‌های متعددی داشت و با بحران غیر‌قابل‌پیش‌بینی کرونا برخورد کرد، حالا قرار است به‌هر‌شکلی شده برگزار شود و به نقطه اتمام برسد. عزم فدراسیون جهانی فوتبال بر پایان‌دادن لیگ‌های مختلف شامل ایران هم شده و سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در حال برنامه‌ریزی برای انجام هفته‌های باقی‌مانده لیگ هستند. بر اساس شنیده‌ها در جلساتی که در روز‌های گذشته با نمایندگان باشگاه‌های لیگ‌برتری و لیگ‌یکی برگزار شده، این اجماع تقریبا به‌وجود آمده که لیگ در یک بازه زمانی فشرده انجام شود و به پایان برسد. گفته می‌شود بعد از تعطیلات عید فطر بلافاصله مسابقات آغاز می‌شود و تیم‌ها بازی‌های خود را هر ۵ روز یک‌بار برگزار می‌کنند. قرار است سازمان لیگ با هماهنگی وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا مجوز تمرین تیم‌ها را ۱۵ اردیبهشت یا نهایتا ۲۰ اردیبهشت بگیرد تا بازیکنان و کادر فنی فرصتی تقریبا سه‌هفته‌ای تا شروع فشرده و سریع باز‌ی‌ها داشته باشند. همه این‌ها درحالی است که طبق شنیده‌ها همه مسابقات بدون حضور تماشاگران و در استادیوم‌های خالی برگزار می‌شود، اما این احتمال وجود دارد که در هفته پایانی با عادی‌شدن شرایط مسابقات با حضور کنترل‌شده تماشاچیان برگزار شود. مثلا برای استادیومی که ظرفیت ۲۰ هزار تماشاگر دارد، تنها مجوز حضور ۵ هزار نفر با رعایت فواصل مشخص صادر خواهد شد. دراین‌میان البته وضعیت جام حذفی و بازی‌های لیگ قهرمانان مشخص نیست و باید برای این مسئله هم تصمیم‌گیری شود. با این فرمول، لیگ نوزدهم در تیرماه تمام می‌شود و شهریور لیگ جدید فوتبال آغاز خواهد شد.

شانس‌های قهرمانی لیگ نوزدهم
بسیاری از اهالی فوتبال شانس پرسپولیس برای رسیدن به عنوان قهرمانی لیگ نوزدهم را زیاد می‌دانند، اما چند تیم دیگر هم این شانس را دارند که با ادامه رقابت‌های لیگ قهرمان شوند.
در جدول لیگ برتر فعلا پرسپولیس با ۴۷امتیاز در صدر جدول قرار دارد و نزدیک‌ترین تیم به سرخ‌پوشان، سپاهان با ۳۷امتیاز است که این نشان از حاشیه امنیت مناسب برای آن‌ها در صدر جدول است. در انتهای جدول هم تیم پیکان با ۱۵امتیاز قرار گرفته است و نزدیک‌ترین تیم به آن، شهرداری تبریز با ۱۶امتیاز است. با توجه به فاصله ده‌امتیازی پرسپولیس در صدر جدول با تیم دوم و فاصله یازده‌امتیازی این تیم با استقلال که با یک بازی کمتر در رده چهارم قرار گرفته است، سرخ‌پوشان شانسی به‌مراتب‌بیشتر از همه تیم‌ها برای قهرمانی دارند، اما آن‌ها هنوز روی کاغذ قهرمان نیستند و به‌جز پرسپولیس عملا حتی تیم‌های هفتم و هشتم جدول هم برای قهرمانی شانس دارند.

پرسپولیس درچه‌صورت قهرمان می‌شود؟
سرخ‌پوشان درحال‌حاضر ۴۷امتیازی هستند و استقلال با یک بازی کمتر ۳۶امتیاز دارد. آبی‌پوشان درصورتی‌که دیدار عقب‌مانده‌شان مقابل فولاد را با پیروزی پشت‌سر بگذارند، ۳۹امتیازی می‌شوند و به فاصله ۹امتیازی پرسپولیس می‌رسند. آبی‌پوشان ۱۰ بازی پیش‌رو دارند و در صورت پیروزی احتمالی در هر ۱۰ بازی، جمع امتیاز آن‌ها به ۶۶ می‌رسد و این بالاترین امتیازی است که یک تیم به‌جز پرسپولیس می‌تواند به آن دست پیدا کند.
این نشان می‌دهد سرخ‌پوشان برای تضمین قهرمانی حداقل باید ۲۰امتیاز دیگر بگیرند و جمع امتیازات خود را به ۶۷ برسانند. سرخ‌پوشان ۹ بازی و ۲۷امتیاز پیش‌رو دارند که برای مسجل‌شدن قهرمانی باید ۲۰امتیاز از ۲۷امتیاز ممکن را کسب کنند. در جدول کنونی تیم‌های پرسپولیس، سپاهان، تراکتور، استقلال، شهرخودرو و حتی ۲ تیم خوزستانی صنعت‌نفت و فولاد هنوز روی کاغذ شانس قهرمانی دارند و از قهرمانی پررنگ‌تر شانس کسب سهمیه آسیایی دارند.

تیم‌های درمعرض خطر سقوط
در پایین جدول معادلات پیچیده‌تر است. درحالی تیم پیکان با ۱۵امتیاز در انتهای جدول قرار دارد که شاهین بوشهر ۱۶، سایپا و گل‌گهر ۱۹ و پارس جنوبی با ۲۰امتیاز بالاتر از آن قرار داشته و خطر سقوط آن‌ها را هم به‌شدت تهدید می‌کند. حتی ذوب‌آهن با ۲۲ و نساجی با ۲۳امتیاز در رده‌های یازدهم و دهم جدول هم از خطر سقوط کاملا رها نشده‌اند و روی کاغذ می‌توانند کاندیدای سقوط باشند. شاید در جدول رده‌بندی تنها ۲ تیم نفت مسجدسلیمان و ماشین‌سازی باشند که در میانه جدول با ۲۸ و ۲۴امتیاز حضور دارند و شانسی برای قهرمانی و کسب سهمیه آسیا ندارند و خطر سقوط نیز آن‌ها را تهدید نمی‌کند و ادامه یا لغو مسابقات برای آن‌ها تفاوت چندانی ندارد و تنها هزینه‌های این فصل آن‌ها را از بین خواهد برد. به‌جز این ۲ تیم، سایر تیم‌ها برای تعیین سرنوشت خود باید تلاش کنند و تنها ادامه مسابقات می‌تواند آن‌ها را با مسابقه در جایگاه واقعی قرار دهد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->