صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران خبر منتشرشده توسط یک خبرگزاری با هویت مشخص مبنی بر بازداشت زائرین افغانستانی دارای مدارک معتبر و فاقد «سند خادم» را رد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در اطلاعیه‌ای اظهار داشت: اتباع افغانستانی دارای مدارک قانونی در ایران، اما بدون سند خادم می‌توانند به دفاتر کفالت برخی استان‌ها و همچنین اردوگاه ثامن‌الائمه(ع) در شهر «حمیدیه» استان خوزستان مراجعه نمایند.

در این اطلاعیه آمده است: اتباع دارای مدارک معتبر که تاکنون موفق به ثبت‌نام اربعین حسینی نشده‌اند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع در استان‌های مرکزی، اصفهان و فارس و همچنین اردوگاه ثامن‌الائمه(ع) در شهر حمیدیه استان خوزستان، سند مسافرتی خادم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دریافت کنند.

براساس این اطلاعیه، برخی گزارش‌های غیررسمی مبنی بر صدور سند خادم در اردوگاه ثامن‌الائمه(ع) در شهر حمیدیه استان خورستان، اکنون تأیید شده و مهاجرین دارای مدارک قانونی در ایران، اما بدون سند زیارتی خادم می‌توانند به این اردوگاه مراجعه کنند.

به گفته اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، بدیهی است حضور و تردد اتباع فاقد مدارک معتبر و غیرقانونی، ممنوع بوده و برابر مقررات با آن‌ها برخورد می‌شود.

براساس تأکید این اطلاعیه، هرگونه اطلاع‌رسانی درباره سفر زیارتی اتباع و مهاجرین خارجی فقط از سوی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران مستند به مصوبات ستاد مرکزی اربعین، قانونی و معتبر است.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.