صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

امنیت اربعین را مدیون خون شهداییم

  • کد خبر: ۲۴۷۰۱۹
  • ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵
چند سالی ست که قدرت داعش به شدت کاهش یافته و حامیان غربی این نیروی تکفیری نیز از آنها ناامید شده‌اند، اما اکنون چه گروهی همچنان امیدوار است دوباره داعش بتواند جانی دوباره بگیرد و از آنها پشتیبانی می‌کند؟

از ۱۰ سال پیش که داعش به شمال عراق حمله کرد و پس از آن بخش زیادی از نیمه شمالی این کشور (که شهر زیارتی سامرا نیز جزئی از آن بود) را به تصرف خود درآورد، زیارت عتبات و شرکت در اربعین حسینی چندان مانند امروز رونق نداشت.

فرماندهی سرداران بزرگ و جان برکفان مدافعان حرم ایران، افغانستان و پاکستان و نیرو‌های حشدالشعبی عراق، همگی دست به دست هم داد تا داعش در عراق و سوریه به عقب رانده شود.

حالا چند سالی ست که امنیت در عراق بیش از پیش گسترش یافته تا جایی که نه تنها خانواده‌های ایرانی به راحتی در این مراسم معنوی شرکت می‌کنند که بعضا بانوان ایرانی نیز به تنهایی یا گروهی چند نفره بدون هیچ مشکلی به این کشور سفر کرده و به سلامت بازمی‌گردند. 

اربعین امسال که در مراسم باشکوه پیاده‌روی اربعین شرکت کردم، مدام این نکته از ذهنم می‌گذشت که اگر عنایت و توجه شخص امام حسین (ع) نمی‌بود، اگر ایثار و فداکاری مدافعان حرم و نیرو‌های حشدالشعبی با فرماندهی فرماندهان بزرگ همچون حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس نمی‌بود، هیچ‌گاه نمی‌توانستیم صحنه‌های عجیب عاشقی از اربعین را ببینیم یا در آن شرکت کنیم.

اما با این حال هنوز خطر تحرکات ضعیف تکفیری‌ها در شهر‌های شمالی عراق کم و بیش به چشم می‌خورد.

با یکی از دوستان حشدالشعبی در این رابطه صحبت می‌کردم که می‌گفت نتوانسته در اربعین امسال شرکت کند. علت را که جویا شدم، درگیری کوتاه مدت در یکی از شهر‌های شمالی با نیرو‌های داعش و حضور در جبهه نبرد را علت این موضوع عنوان کرد.

او گفت که خوشبختانه نیرو‌های حشدالشعبی در اکثر شهر‌های عراق دست غالب را دارند و تحرکات خفیف داعش که بازماندگان رژیم بعث عراق هستند را به سرعت دفع می‌کنند.

به او گفتم چند سالی ست که قدرت داعش به شدت کاهش یافته و حامیان غربی این نیروی تکفیری نیز از آنها ناامید شده‌اند، اما اکنون چه گروهی همچنان امیدوار است دوباره داعش بتواند جانی دوباره بگیرد و از آنها پشتیبانی می‌کند؟ که گفت رژیم اسرائیل مهم‌ترین حامی داعش از ابتدا تاکنون بوده است. اسرائیل از جبهه‌های مختلف سعی در نابودی مسلمانان دارد. هدفش هم تنها شیعیان نیست بلکه هدفش نابودی کل ۲ میلیارد مسلمان روی کره زمین است.

البته خوی وحشی‌گری اسرائیل در غزه این روز‌ها دارد بر علیه‌ش تمام می‌شود و جان‌های خفته بسیاری را در سراسر جهان بیدار کرده و گرایش به اسلام را فزونی بخشیده است.

به امید روزی که منجی عالم با ظهور خود، ریشه ظلم و ستم علیه انسانیت را بخشکاند و صلح و آرامش را به زندگی کل مردم دنیا بازگرداند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.