صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی ساعاتی قبل فاش کرد که برآوردها نشان می دهد که حزب الله بزودی به اسرائیل حمله می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، شبکه کان اعلام کرد که برآورد‌ها همچنین حکایت از آن دارد که صرف نظر از مذاکرات اسرائیل و حماس، حزب الله از حمله به تل آویو دست نکشیده است.

براساس گزارش این شبکه، واشنگتن آمادگی نیرو‌های خود در منطقه را افزایش داده و به همین خاطر رئیس ستاد مشترک خود را در یک سفر غیرمنتظره راهی تل آویو کرده است.

فرمانده ارشد آمریکایی روز شنبه سفری سرزده و از پیش اعلام نشده به منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) را آغاز کرد تا درباره راه‌های جلوگیری از تشدید تنش‌ها که می‌تواند به یک درگیری گسترده‌تر در این منطقه تبدیل شود، گفتگو کند.

سی کیو براون، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، سفر خود را از اردن آغاز کرد و گفت که در روز‌های آینده نیز برای شنیدن دیدگاه‌های رهبران نظامی به مصر و سرزمین‌های اشغالی سفر خواهد کرد.

سفر رئیس ستاد مشترک ارتیش آمریکا به منطقه در حالی انجام می‌شود که واشنگتن در تلاش است تا یک توافق دست نیافتنی آتش بس در غزه و آزادی گروگان‌ها را بین اسرائیل و حماس بدست آورد.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت این توافق می‌تواند "به کاهش تنش‌ها کمک کند. " او پیش از ورود به اردن در مصاحبه با رویترز گفت: با این وجود من درحال گفتگو با همتایان خود در مورد اقدامات لازم برای جلوگیری از هر نوع تشدید تنش‌ها هستم تا اطمینان حاصل کنیم که همه اقدامات مناسب را برای (جلوگیری) از یک درگیری گسترده‌تر انجام می‌دهیم.

دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، به دنبال محدود کردن پیامد‌های جنگ غزه میان حماس و اسرائیل است که اکنون در یازدهمین ماه خود بسر می‌برد. این درگیری بخش‌های وسیعی از غزه را با خاک یکسان کرده، باعث درگیری‌های مرزی بین اسرائیل و حزب‌الله لبنان شده و حملات انصارالله یمن (حوثی ها) به کشتی‌های دریایی دریای سرخ را برانگیخته است.

در همین حال، نیرو‌های آمریکایی در سوریه، عراق و اردن مورد حمله قرار گرفته اند. در هفته‌های اخیر، ارتش آمریکا نیرو‌های خود را در خاورمیانه تقویت کرده است تا در برابر حملات احتمالی ایران یا متحدانش آماده باشد و ناو گروه آبراهام لینکلن را به منطقه فرستاده تا جایگزین ناو گروه تئودور روزولت شود.

آمریکا همچنین یک اسکادران جنگنده اف ۲۲ رپتور را به منطقه فرستاده و یک زیردریایی مجهز به موشک کروز را در خاورمیانه مستقر کرده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت:ما توانایی بیشتری برای ارسال پیامی قوی برای جلوگیری از درگیری گسترده‌تر و همچنین برای محافظت از نیروهایمان در صورت حمله به آنها مستقر کرده ایم. ما در این وضعیت خواهیم بود و تحرکات و جابجایی نیرو را تماشا می‌کنیم.

براون در مورد آنچه ایران و متحدانش ممکن است انجام دهند اظهار نظری نکرد، اما گفت که امیدوار است در مورد سناریو‌های مختلف با همتای اسرائیلی خود گفتگو کند. او گفت: زمانی که با همتای اسرائیلی خود دیدار خواهم کرد، در مورد پاسخ احتمالی حزب الله یا ایران و چگونگی پاسخ اسرائیل گفتگو خواهم کرد.

نشست دوحه قطر روز‌های پنجشنبه و جمعه ۲۵ و ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ و ۱۶ اوت (آگوست) ۲۰۲۴ به منظور از سرگیری مذاکرات برای دستیابی به توافق آتش بس در غزه و تبادل اسرا با حضور آمریکا، مصر، قطر و اسرائیل برگزار شد. وزیر خارجه آمریکا نیز در نهمین سفر منطقه‌ای خود از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به منطقه خاورمیانه، به سرزمین‌های اشغالی فلسطین، مصر و قطر سفر و با مقامات اسرائیل و نیز رهبران دو کشور مصر و قطر به عنوان میانجیگیران آتش بس میان اسرائیل و حماس دیدار و گفتگو کرد.

دور جدید مذاکرات آتش بس در غزه در مصر برگزار می‌شود و ویلیام برنز مشهور به بیل برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در قاهره پایتخت مصر به سر می‌برد.

جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه به وقت محلی به خبرنگاران در مورد مذاکرات آتش بس غزه گفت: مذاکره کنندگان دیشب در قاهره گفتگو‌های سازنده‌ای داشتند و این گفتگو‌ها امروز ادامه خواهد داشت.

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای بعنوان بیانیه مشترک قطر، مصر و آمریکا پس از مذاکرات دوحه اعلام کرد که مذاکرات آتش بس غزه در دوحه "جدی و سازنده" و در فضای مثبت انجام شد و ادامه مذاکرات در قاهره مصر انجام خواهد شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.