صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

انتقال ۳۴ زائر فوت‌شده اربعین ۱۴۰۳ از عراق به ایران

  • کد خبر: ۲۴۷۳۲۱
  • ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۱
رئیس سازمان امداد‌ونجات جمعیت هلال‌احمر کشور از انتقال ۳۱۰ زائر بیمار و ۳۴ زائر فوت‌شده اربعین ۱۴۰۳ از کشور عراق به ایران خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ بابک محمودی در خصوص امدادرسانی هلال‌احمر در آیین پیاده‌روی اربعین ۱۴۰۳ اظهار کرد: از ۱۵ مردادماه تا ۵ شهریورماه، امدادگران ما در قرارگاه مرزی، به زائران امام حسین (ع) خدمات‌رسانی کردند که در مجموع در این بازه زمانی، ۴۲ هزار و ۲۲۶ نفر از این خدمات بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به افرادی که در عراق دچار سانحه شده بودند، عنوان کرد: در این مدت، ۳۱۰ زائر بیمار و ۳۴ زائر فوت‌شده، از کشور عراق به قرارگاه‌های مرزی هلال‌احمر ایران تحویل داده شدند.

رئیس سازمان امداد‌ونجات جمعیت هلال‌احمر کشور ادامه داد: در این بازه زمانی، ۱۰۱ مورد عملیات امداد‌ونجات ترافیکی به ثبت رسید که ۳۴ نفر در این حوادث آسیب دیدند. از این تعداد، ۲۴ نفر مصدوم و ۱۰ نفر کشته شدند.

محمودی با اشاره به آمار افرادی که به صورت سرپایی درمان شدند، تصریح کرد: ۹ هزار و ۴۱۴ نفر از زائران اربعین حسینی در محل توسط نیرو‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر در محل درمان سرپایی شدند.

وی افزود: در این میان، ۱۰ هزار و ۳۱۰ نفر از زائران نیز اسکان اضطراری داده شدند. همچنین ۲۱ هزار و ۹۱۷ نفر به قرارگاه‌های مرزی ما مراجعه کرده و از خدمات سلامت مانند تست فشار‌خون و قند‌خون استفاده کرده‌اند.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.