گازگرفتگی در پتروشیمی ایلام منجر به مصدومیت ۳ نفر شد خبرهای ضدونقیض از تعداد مصدومان دومین تصادف اتوبوس زائران پاکستانی|علت حادثه اعلام شد توصیه هلال احمر به زائران اربعین؛ ماسک بزنید و با کودکان و سالمندان روبوسی نکنید دومین تصادف خونین برای اتوبوس زائران پاکستانی | ۴ کشته در نی‌ریز فارس (۴شهریور۱۴۰۳) پنج مصدوم در حادثه تصادف ۲ خودروی سواری در جاده کلات به مشهد (۴ شهریور ۱۴۰۳) جزییات آتش‌سوزی یک واحد صنفی در محله طلاب مشهد+تصویر(۴ شهریور ۱۴۰۳) انتصاب دو بانوی دیگر در سازمان محیط‌زیست کشور دستگیری ۳۱ شرور در مشهد مرگ ۲ نوجوان نیشابوری در استخر ذخیره آب کشاورزی در روستای گرینه دستور وزیر آموزش و پرورش برای تشکیل کارگروهی جهت بررسی اعتراضات داوطلبان آزمون استخدامی جاده کندوان و آزادراه تهران - شمال یکطرفه شد (۴ شهریور ۱۴۰۳) آتش سوزی اتوبوس درون شهری در بولوار ساجدی مشهد + عکس و فیلم (۴ شهریور ۱۴۰۳) کشف ۳۶ فقره زورگیری و قاپ زنی تلفن همراه در مشهد جنین‌هایی که زائر اربعین شدند انسولین ایرانی جای خود را در بازار مصرف باز می‌کند روغن کانولا یا آفتابگردان؟ کدامیک بهتر است مصرف کنیم؟ کمبود معلم از طریق نیرو‌های حق‌التدریس و بازنشسته جبران می‌شود از خواص کره بادام‌زمینی برای سلامتی غافل نشوید ادامه پویش «نذر خون حسینی» تا پایان ماه صفر پرداخت حقوق بازنشستگان و پول گندم‌کاران در اولویت کار دولت است خبر جدید برای بازنشستگان تامین‌اجتماعی | احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی صادر می‌شود (۴ شهریور ۱۴۰۳) کاهش دمای محسوس در روز‌های پایانی هفته در مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ۴ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

توصیه هلال احمر به زائران اربعین؛ ماسک بزنید و با کودکان و سالمندان روبوسی نکنید

  • کد خبر: ۲۴۷۲۳۲
  • ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۹
توصیه هلال احمر  به زائران اربعین؛ ماسک بزنید و با کودکان و سالمندان روبوسی نکنید
جمعیت هلال احمر به زائران اربعین توصیه کرد که بعد از بازگشت به کشور، برای جلوگیری از انتقال بیماری‌های احتمالی و عفونی از ماسک استفاده کنند و از روبوسی با کودکان، سالمندان و افرادی که سیستم ایمنی پایینی دارند، خودداری کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، جمعیت هلال احمر طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از ابتدای مراسم پیاده روی اربعین در راستای درمان تخصصی زائران بیمار، بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار خدمت امدادی و درمانی به زائران اباعبدالله در ایران و عراق ارائه کرده است.

در متن اطلاعیه شماره ۸ ستاد اربعین هلال‌احمر آمده است:

«جمعیت هلال‌احمر همچون سنوات گذشته به عنوان متولی اصلی ارائه خدمات امداد و نجات به زائران حسینی در جاده‌های داخلی کشور و تنها متولی ارائه خدمات سلامت و امدادی به زائران در ایام اربعین حسینی در عراق فعالیت دارد.

عملیات اربعین هلال احمر از تاریخ ۱۶ مردادماه آغاز شده و تا ۹ شهریور ادامه خواهد داشت که از روز ۱۶ مردادماه تا امروز ۴ شهریور، در داخل کشور ۳۷ هزار و ۸۲۶ زائر از خدمات امدادی هلال‌احمر بهره‌مند شدند که از این تعداد، ۹۷۸۲ نفر خدمات اسکان اضطراری و ۲۶ هزار و ۴۵۸ نفر خدمات سلامت و درمان در محل دریافت کردند و ۱۵۶۳ نفر نیز به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

همچنین تا امروز ٢ میلیون و ۸۰۲ هزار و ۴۸۲ مورد خدمات داوطلبانه درمانی و سلامت در کشور عراق به زائران ارائه شده که شامل ویزیت زائران بیمار، خدمات پاراکلینیک، انتقال بیماران به مراکز درمانی، نسخ دارویی و مراقبت از سلامت زائران بوده است. در مجموع در داخل کشور و همچنین خاک عراق ٢ میلیون و ۸۴۰ هزار و ۳۰۸ خدمت به زائران ارائه شده است.

در مدت اجرای عملیات امدادی و درمانی هلال‌احمر در اربعین، تاکنون ۲۸۰ زائر بیمار، مصدوم و یا فوتی به کشور بازگردانده شده‌اند. همچنین از مجموع خدمات ارائه شده، ۵۴ هزار و ۷۰۳ خدمت درمانی به زائران گرمازده ارائه شده است.

در زمان بازگشت زائران به کشور، بهتر است که زائران عجله نکنند و در صورت خستگی و خواب‌آلودگی، استراحت کنند.

به زائران توصیه می‌شود بعد از بازگشت به کشور، برای جلوگیری از انتقال بیماری‌های احتمالی و عفونی از ماسک استفاده کنند و از روبوسی با کودکان، سالمندان و افرادی که سیستم ایمنی پایینی دارند، خودداری کنند.

جمعیت هلال‌احمر تا پایان بازگشت زائران از مراسم پیاده‌روی اربعین، آماده ارائه خدمات درمانی و امدادی است.»

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->