صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در سال تحصیلی گذشته ۸هزار نفر از ۲۱هزار بازمانده از تحصیل، جذب شده‌اند.

«۲۱‌هزار بازمانده از تحصیل» آماری است که مدیرکل آموزش‌و‌پرورش خراسان رضوی درباره سال تحصیلی گذشته اعلام کرد و گفت: تقریبا این آمار مشابه سال قبل‌تر از آن است؛ اما نقطه تفاوت این دو آمار در میزان جذبشان است، در سال گذشته ۸ هزار نفر از تعداد بازماندگان از تحصیل جذب شده‌اند، درحالی‌که آمار جذب در سال تحصیلی قبل از آن ۱۵‌هزار نفر بوده است. ضمن اینکه او معتقد است «آموزش‌و‌پرورش با توجه به مشکلاتی که دارد، آن‌طور‌که باید از پس رفع مشکل بازماندگان از تحصیل برنمی‌آید.»

سیدامیر شوشتری در گفتگو با خبرنگار روزنامه شهرآرا، با اشاره به اینکه طرح شهید محمودوند در حوزه بازماندگان از تحصیل فعال شده است، اظهار کرد:، اما متأسفانه در سال گذشته به دلیل موضوعاتی مانند تغییر وزیر آموزش‌و‌پرورش و تغییر‌و‌تحولاتی که در معاونت‌ها صورت گرفت، آمار بازماندگان از تحصیلی که باید در تابستان جذب می‌شدند، چند ماه قبل از عید به دستمان رسید و به‌همین‌دلیل نتوانستیم به‌موقع عمل کنیم.

او ادامه داد: امیدواریم در سال تحصیلی پیش‌رو، دست‌کم تا اوایل یا نیمه مهر‌ماه که ثبت‌نام‌ها تکمیل و آمار بازماندگان از تحصیل اعلام می‌شود، بتوانیم از طریق نهاد‌هایی که در‌این‌زمینه پیگیری می‌کنند و خیرانی که با آنها ارتباط داریم، جذب بیشتری داشته باشیم.

شوشتری بیان کرد: البته طرح خیلی ویژه‌ای نیز در حوزه بازماندگان از تحصیل، حمایت و جذب حداکثری در سطح ریاست‌جمهوری مطرح شده بود که نمی‌دانیم دیگر پیگیری می‌شود یا خیر. آمار‌هایی را از استان دریافت کردند و می‌خواستند این طرح را به‌صورت آزمایشی از خراسان رضوی شروع کنند.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان با اشاره به اینکه موضوع بازماندگان از تحصیل سه تا چهار متولی غیررسمی دارد، گفت: متولی رسمی این موضوع در اداره‌کل، آموزش ابتدایی است؛ اما بازماندگان از تحصیل ساز‌و‌کار بسیار پیچیده‌ای دارد که این ساز‌و‌کار و امکانات در آموزش‌و‌پرورش نیست، بنابراین این اداره با توجه به مشکلاتی نظیر تأمین نیرو و‌... آن‌طور‌که باید از پسِ آن برنمی‌آید.

او افزود: به‌دلیل اینکه کارشناس باید در مناطق حاشیه شهر، روستا‌ها و... بازدید و تحقیق میدانی داشته باشد تا بتواند کودکانی را که در مدارس ثبت‌نام نکرده‌اند، شناسایی کند، نهاد‌هایی به‌صورت غیررسمی، چه دولتی، چه حاکمیتی و چه مردمی پیگیر هستند تا به ما کمک کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.