صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی اداره‌کل دامپزشکی خراسان‌رضوی از تشدید نظارت بر تولید و عرضه محصولات دامی استان در ایام پایانی ماه صفر خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر سیدمحمدمهدی احمدی روز چهارشنبه (۷ شهریور ۱۴۰۳) با اعلام این خبر افزود: بدین منظور، اکنون ۶۹ گروه ثابت و ۱۵۵ گروه سیار در استان بر ذبح دام و تأمین و عرضه محصولات دامی نظارت می‌کنند.

وی بیان کرد: این گروه‌ها با حضور ۹۷ دامپزشک، ۱۲۹ بازرس و ۳۴ ناظر شرعی در حال ارائه خدمت به شهروندان هستند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی اداره‌کل دامپزشکی خراسان‌رضوی با تأکید بر ضرورت رعایت بهداشت در هیئت‌های مذهبی در جریان تهیه غذا، گفت: فراورده‌های خام دامی ازجمله تخم‌مرغ، گوشت سفید و قرمز صرفاً باید از فروشگاه‌های مجاز یا کشتارگاه‌های زیر نظارت دامپزشکی تهیه شوند و به تاریخ تولید و انقضا در گوشت‌های بسته‌بندی توجه شود.

وی افزود: همچنین نگهداری مواد پروتئینی در دمای مناسب و رعایت اصول نظافت شخصی و بهداشتی در تهیه موادغذایی از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: طبق برنامه، روند نظارت‌ها در همه بخش‌ها تشدید می‌شود، ضمن اینکه با توجه به شمار بالای زائران پیاده در دهه آخر صفر، در مسیر‌های مواصلاتی مشهد نیز در مواکب و محل استقرار زائران، ناظران دامپزشکی حضور دارند.

احمدی ادامه داد: با توجه به حجم بالای زائران ورودی به مشهد و اهمیت حفظ سلامت آنان، بر روند تهیه، تولید و عرضه گوشت با حساسیت و دقت بالایی، نظارت می‌شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.