صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سخنگوی آموزش و پرورش گفت: در فاصله ماه‌های فروردین، اردیبهشت، خرداد و تیر ۱۴۰۳ به سرایداران مدارس میانگین ماهی یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان مازاد بر حقوق پرداخت کردیم؛ از مرداد، علاوه بر این مبلغ، تا دو میلیون تومان به‌نسبت شرایط به حقوق سرایداران اضافه می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مسئولان وزارت آموزش و پرورش ابتدای اردیبهشت امسال اعلام کردند که سرایداران در آموزش و پرورش با سایر نیرو‌های خدماتی متفاوت هستند؛ بنابراین در سال ۱۴۰۳ علاوه بر حقوق سرایداران مدارس تا دو میلیون تومان مازاد بر پرداختی به آنها از فروردین ماه تعلق می‌گیرد، اما برخی از سرایداران در تماس‌های مکرر با ایرنا گفتند که این مبلغ به آنها پرداخت نشده است و همچنان پیگیر این وعده افزایش حقوق هستند.

در این راستا، علی فرهادی در خصوص افزایش حقوق سرایداران مدارس اظهار کرد: در فاصله ماه‌های فروردین، اردیبهشت، خرداد و تیر به این عزیزان میانگین ماهی یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان مازاد بر حقوق پرداخت کردیم که البته از نظر ما هم کافی نیست.

وی افزود: از مرداد علاوه بر این مبلغ تا دو میلیون تومان به نسبت شرایط به حقوق سرایداران اضافه می‌شود که این موضوع البته به مجرد و متاهل بودن، تعداد اولاد و اینکه در چه مدرسه‌ای با چه جمعیتی مشغول به کار هستند، بستگی دارد و بر اساس میزان خدمت آن‌ها، دو میلیون تومان دیگر هم به آنها پرداخت می‌کنیم.

مابه‌التفاوت ۵ ماه گذشته پرداخت می‌شود

سخنگوی آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا مابه‌التفاوت پنج ماه گذشته به سرایداران پرداخت خواهد شد، عنوان کرد: در حقوق مردادماه علاوه بر رقم یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، مبلغ دو میلیون تومان نیز به حساب آنان پرداخت شد و بقیه مبلغ مابه‌‎التفاوت نیز در ادامه واریز خواهد شد.

اجرای افزایش حقوق سرایداران از مرداد/ کمبود ۴۰ هزار سرایدار در مدارس

فرهادی در خصوص جذب سرایداران در آموزش و پرورش بیان کرد: بسیاری از این افراد، نیرو‌های رسمی یا قراردادی هستند که کد کارمندی دارند و تابع قوانین و مقررات استخدامی، کارهایشان انجام می‌شود.

کمبود ۴۰ هزار سرایدار در مدارس

وی در خصوص جذب سرایداران جدید گفت: بیش از ۴۰ هزار کمبود سرایدار در مدارس داریم، اما به دلیل کمبود معلم و اینکه به ازای هر بازنشسته امکان استخدام یک نفر وجود داشت، بیشتر جذب نیرو برای رفع کمبود معلم به کار گرفته شده است.

سخنگوی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پس از تامین گروه معلم به زودی مجوز جذب سرایدار را هم می‌گیریم، تصریح کرد: امسال در یکی از آزمون‌هایی که سازمان اداری و استخدامی انجام داده است، قرار بود هشت هزار سرایدار به آموزش و پرورش اضافه شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.