صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بیست‌وپنجمین کنگره و جشنواره بین‌المللی رویان شامل سه کنگره تخصصی علوم پزشکی به همراه ششمین دوره جایزه دکتر کاظمی با حضور دانشمندان و پژوهشگران ایرانی و ۱۴ کشور خارجی در مرکز همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی، آغاز‌به‌کار کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، کنگره و جشنواره بین‌المللی امسال رویان در قالب بیست‌وپنجمین کنگره بین‌المللی پزشکی تولیدمثل رویان، بیستمین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی رویان و نوزدهمین سمینار پرستاری و مامایی از امروز (چهارشنبه، ۷ شهریور ۱۴۰۳) به مدت سه روز برگزار می‌شود.

در این رویداد علمی، ۳۳ دانشمند و پژوهشگر بین‌المللی از کشور‌های آمریکا، انگلستان، آلمان، اتریش، ایتالیا، بلژیک، ترکیه، چین، روسیه، ژاپن، سوئد، سوئیس، قطر و هند سخنرانی خواهند کرد. سخنرانی‌ها و مباحث کارگاه‌های تخصصی دو کنگره بین‌المللی پزشکی تولید مثل و فناوری سلول‌های بنیادی به زبان انگلیسی و سمینار پرستاری و مامایی به زبان فارسی ارائه خواهد شد.

ارائه ۱۴ مقاله سخنرانی و ۱۸۶ مقاله پوستر در کنگره تولیدمثل

کنگره بیست و پنجم پزشکی تولید مثل رویان در محور‌های ژنتیک ناباروری؛ بینش‌های جدید در پیش‌بینی و درمان، بیوتکنولوژی جانوری، عفونت و روش‌های کمک‌باروری اخلاق در روش‌های کمک‌باروری، آیا پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) در ART مؤثر است؟ چگونه پیامد‌های روش‌های کمک باروری را ارتقا دهیم؟ رویکرد‌های مهندسی در تولید مثل، ارائه بهترین پوستر و ارائه شفاهی، اندمتروز و آدنومیوز و در نهایت، مسائل پیش‌بینی‌کننده برای مقابله با شکست مکرر لانه‌گزینی و سقط مکرر خود به خودی است، برگزار می‌شود.

در این دوره از کنگره، ۱۸۶ چکیده مقاله به صورت پوستر و ۱۴ مقاله به صورت سخنرانی پذیرفته شده است.

در کنگره پزشکی تولید مثل سال ۲۰۲۴، اجرای برنامه‌های جنبی از جمله انجماد و کشت سلول، جداسازی کشت پاساژ سلولی و تمایز سلول‌های بنیادی مزانشیمی جدا شده از منابع سلولی مغز استخوان بافت چربی و پالپ دندان، کارگاه آشنایی با آنالیز داده‌های ژنومیکس پزشکی Array COH و NGS، کارگاه ابزار تحقیق به منظور توانمندسازی دانشجویان در بدو ورود به آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، کارگاه آموزشی اصول انجام کارآزمایی‌های بالینی، سمینار ایمونولوژی باروری، ارزش روش‌های تصویربرداری در بارداری‌های چند قلویی، کارگاه روش پنجره لانه‌گزینی در سیکل‌های انتقال جنین فریز-ذوب شده در سیکل‌های طبیعی و تحریک شده ملایم و وبینار تازه‌های غربالگری جنین، پیش‌بینی شده است.

ارائه ۴ سخنرانی و ۱۶۹ مقاله به شکل پوستر در کنگره سلول‌های بنیادی

مباحث علمی بیستمین کنگره سلول‌های بنیادی رویان نیز در محور‌های متعددی همچون سلول‌های بنیادی و پزشکی مولکولی، تولید محصولات ATMP، زیست‌مهندسی سلول‌های بنیادی، مدل‌های سه بُعدی in vitro در تحقیقات قلب، مطالعات جدید در حوزه تحقیقات بینایی و چشم، سرطان و درمان مبتنی بر ایمنی‌شناسی، ما چقدر به تحقیقات بالینی بازسازی بافت استخوان و غضروف نزدیکیم؟ و رویکرد‌های نوین پزشکی بازساختی ارائه خواهد شد.

در این دوره از کنگره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، ۱۶۹ چکیده مقاله به صورت پوستر و ۴ چکیده مقاله به صورت سخنرانی پذیرفته شده است.

ارائه ۴۴ مقاله به صورت پوستر و ۲ چکیده مقاله سخنرانی در سمینار پرستاری و مامایی

هم‌زمان با برگزاری این دو کنگره بین‌المللی، نوزدهمین سمینار پرستاری و مامایی نیز در بعدازظهر روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه، هفتم و هشتم شهریورماه ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد.
سخنرانان سمینار امسال، مباحث علمی خود را درباره آخرین دستاورد‌های ناباروری در پروتکل‌های درمان بیماران، نقش عوامل محیطی در ناباروری، آشنایی و مدیریت درمانی بیماران آندومتریوز و حفظ باروری، ارائه خواهند کرد.

معرفی دو برنده ششمین دوره جایزه دکتر کاظمی

در ادامه مراسم افتتاحیه این سه رویداد تخصصی علوم پزشکی و پرستاری رویان، مراسم معرفی و اهدای جایزه به برگزیدگان ششمین دوره جایزه دکتر کاظمی برگزار خواهد شد.

امسال، پروفسور توماس براون، دانشمند برجسته در حوزه سلول‌های بنیادی از کشور آلمان و دکتر نیکولاس ریورون، دانشمند جوان برجسته در زمینه جنین آزمایشگاهی از کشور اتریش به طور مشترک، به عنوان برگزیدگان ششمین دوره جایزه دکتر کاظمی در جشنواره تحقیقاتی بین‌المللی رویان معرفی شده‌اند.

این جایزه با همکاری پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از سال ۲۰۱۰ میلادی تاکنون به ۵ محقق برجسته از کشور‌های آمریکا، آلمان، هلند و ایتالیا اعطا شده است.

در حاشیه برگزاری این کنگره‌های تخصصی، نمایشگاهی با حضور نمایندگان بیش از ۳۰ شرکت دارویی و تجهیزات پزشکی برپا خواهد شد و پنج شرکت برگزیده هم در معرفی محصولاتشان برای درمان ناباروری سخنرانی خواهند داشت.

علاوه بر این، امسال نیز همانند سال‌های گذشته، رقابت‌هایی از جمله مسابقه بهترین خواننده پوستر، بهترین شنونده، بهترین سخنرانی و بهترین ارائه چکیده مقاله به‌صورت حضوری برگزار و در روز پایانی کنگره به برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.