آیا مبتلایان به آستیگمات چشمی با لیزیک درمان می‌شوند؟ آیا تنهایی خطر سکته مغزی در سالمندان را افزایش می‌دهد؟ جزییات ربودن مرد جوان توسط ۲ شرور خطرناک اعترافات تکان دهنده مردی که پسرش را به قتل رساند مجازات قانونی پرداخت نکردن شارژ ساختمان چیست؟ آیا رسانه‌های اجتماعی نوجوانان را افسرده می‌کند؟ دستگیری اعضای باند جعل و فروش مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد سرقت‌ میلیاردی باند زنان سارق با نوشیدنی بیهوشی در مشهد! لوازم آرایش فاسد شده چه آسیبی به پوست ما می‌زند؟ + جزئیات سقف قیمت بلیت پرواز‌های داخلی اعلام شد ۵ توصیه راهگشا برای کسانی‌ که در آزمایشات پزشکی، دچار اضطراب می‌شوند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۷ تیر ١۴٠٣) | کاهش چهار تا هفت‌درجه‌ای دمای روزانه معاون رئیس‌جمهور در آیین میثاق خدمت در مشهد: ۱۹۲ هزار نفر در دولت سیزدهم استخدام دستگاه‌های دولتی شدند + فیلم مبلغ ۳ میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان واریز شد + جزئیات (۷ تیر ۱۴۰۳) اعترافات مردی در مشهد که با تحریک دامادش دست به جنایت زده بود + عکس ۴ فایده شگفت‌انگیز نوشیدن آب گرم ترفندهای شستشوی خودرو با کمترین آب و صرف زمان محدود یک هشدار مهم به زنان گیاهخوار راه‌اندازی «دادگاه صلح» در خراسان رضوی
سرخط خبرها

ایران بهترین مراکز درمان ناباروری دنیا را دارد

  • کد خبر: ۲۳۵۲۸۰
  • ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹
ایران بهترین مراکز درمان ناباروری دنیا را دارد
رئیس مرکز تحقیقات سلامت مردان و بهداشت باروری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه ایران بهترین مراکز درمان ناباروری دنیا را دارد، می‌گوید: درمان جویان خارجی به دلیل پزشکان حاذق، تجهیزات به روز پزشکی و همچنین پایین بودن هزینه درمان به ایران می‌آیند.

به گزارش شهرآرانیوز، حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد زوج‌های ایرانی نابارورند. یعنی از هر ۱۰۰ خانوار ایرانی، ۱۰ تا ۱۵ خانوار لذت شیرین فرزنددار شدن را تجربه نخواهند کرد. ناباروری فقط لذت پدر یا مادر بودن را از زوج‌ها نمی‌گیرد بلکه باعث کاهش رشد جمعیت هم می‌شود.

درمان ناباروری در ایران پیشرفت‌های فراوانی داشته است و دیگر لازم نیست زوج‌های نابارور ایرانی برای درمان راهی کشور‌های اروپایی شوند. درباره ناباروری با امیر رضا عابدی رئیس مرکز تحقیقات سلامت مردان و بهداشت باروری دانشگاه علوم پزشکی شهی بهشتی اظهار می دارد:

یکی از مشکلات سلامتی مردان مشکل ناباروری است. دلیل این ناباروری چیست؟

در بحث ناباروری یک زوج، ۵۰ درصد قضیه به خانم مربوط می‌شود و ۵۰ درصد آن به آقا. در بسیاری از زوج‌ها به دلایل متعدد فقط خانم‌ها تحت بررسی پزشکی قرار می‌گیرند و آقای خانواده پس از چند سال به یاد این می‌افتد که باید تحت معاینه قرار گیرد و تازه به پزشک مراجعه می‌کند و متوجه می‌شوند که مشکل از آقا بوده است.

مشکلات ناباروری آقایان طیف وسیعی را شامل می‌شود از بیماری‌های قابل علاج ساده‌ای مانند واریکوسل و بیماری‌های ژنتیک گرفته تا مشکلات هورمونی و نعوذ. بیشتر این بیماری‌ها قابل درمان هستند و ما می‌توانیم آنها را بهبود بخشیم. حتی با تکنیک‌های جدید درمان ناباروری، می‌توان مشکلات باروری را در مردان رفع کرد و آنها می‌توانند بچه‌دار شوند.

نکته خیلی مهم در درمان ناباروری این است که آقا و خانم باید به طور همزمان تحت معاینه و بررسی قرار گیرند تا نتیجه بهتری حاصل آید.

در درمان ناباروری در کشور چقدر پیشرفت داشته‌ایم؟

بسیار زیاد. مرکز رویان اکنون به عنوان یکی از ۱۰ مرکز برتر دنیا در زمینه درمان ناباروری شناخته می‌شود. خیلی از کار‌هایی که مربوط به ناباروری است را در ایران انجام می‌دهیم از قبیل اهدای جنین، رحم اجاره‌ای، اهدای تخمک و بسیاری دیگر کار‌ها و اقدامات تشخیصی، چون دی اف آی که در دنیا انجام می‌شود ما در داخل کشورمان انجام می‌دهیم.

مرکز رویان اکنون به عنوان یکی از ۱۰ مرکز برتر دنیا در زمینه درمان ناباروری شناخته می‌شود

در سایر استان‌ها و شهرستان‌ها چه؟ آنجا هم مراکز درمان ناباروری پیشرفته وجود دارد؟

مراکز درمان ناباروری متعددی در سراسر ایران وجود دارد که امکان «ای وی» را دارند مانند مراکز درمان ناباروری رویان، طالقانی، ابن سینا و مراکز درمان ناباروری یزد که به زوج‌های نابارور خدمت رسانی می‌کنند.

از دیگر کشور‌ها چه تعداد برای درمان ناباروری به ایران می‌آیند؟

خوشبختانه یا شوربختانه هزینه درمان در ایران خیلی ارزان است. از کشور‌های عربی مانند عراق و دوبی و همچنین از ترکیه و آذربایجان زوج‌های زیادی برای درمان ناباروری به ایران می‌آیند. گاهی از کشور‌های اروپایی هم می‌آیند. دلیل دیگر مراجعه این درمان‌جویان خارجی اقدامات بسیار پیشرفته و پزشکان حاذقی است که ما در داخل کشورمان داریم. در این زمینه در حد کشور‌های اروپایی هستیم. بهترین مراکز درمان ناباروری را در ایران داریم.

درمان جویان خارجی به دلیل اقدامات بسیار پیشرفته و پزشکان حاذق و همچنین پایین بودن هزینه درمان به ایران می‌آیند در این زمینه در حد کشور‌های اروپایی هستیم. بهترین مراکز درمان ناباروری را در ایران داریم.

هم از نظر تخصص پزشکان پیشرفت داشته‌ایم هم از نظر تجهیزات به روز پزشکی؟

ایران هم از نظر تخصص پزشکان و هم از نظر تجهیزات به روز پزشکی حرف اول را می‌زند، پزشکان ما بلدند با تجهیزات مدرن کار کنند. چیزی که در بسیاری از کشور‌های دیگر وجود ندارد.

 عابدی می‌گوید شاید کمتر از یک درصد پزشکان حقوق کلان داشته باشند که آنها هم بیشتر در زمینه کار‌های زیبایی و جراحی پلاستیک مشغول فعالیت هستند

ناباروری مردان تا چه حد در ایران رایج است؟

حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد زوج‌های ایرانی نابارورند. تعریف ما از زوج نابارور این است: زوج‌هایی که پس از یک سال نزدیکی کردن بدون استفاده از روش‌های جلوگیری از باروری، بچه‌دار نشوند.

بعضی تیپ‌های زگیل‌های تناسلی می‌توانند به سرطان منجر شوند و در خانم‌ها سرطان دهانه رحم و در آقایان طیفی از سرطان‌ها مانند سرطان پنیس را ایجاد کنند

زگیل‌های تناسلی تا چه حد می‌تواند باعث ناباروری شود؟

این زگیل‌ها که متاسفانه بین جوان‌ها شایع هم شده است می‌تواند از طریق مقاربت جنسی اتفاق بیفتد. عامل آن ویروسی است که تیپ‌های مختلفی دارد. بعضی تیپ‌های آن کنسروژن هستند و می‌توانند به سرطان منجر شوند و در خانم‌ها سرطان دهانه رحم و در آقایان طیفی از سرطان‌ها مانند سرطان پنیس را ایجاد کنند که درمان بسیار مشکل و پیچیده‌ای دارند.

در حالی که درمان این زگیل‌ها معمولا ساده است و با استفاده از کرایوتراپی انجام می‌شود. «اچ پی وی» یا زگیل تناسلی می‌تواند روی ناباروری هم تاثیرگذار باشد. معمولا آقایان جوانی که زگیل تناسلی دارند اگر به موقع درمان شوند و یک بازه ۶ ماهه را بگذرانند می‌توانند برای درمان ناباروری اقدام کنند و نتایج بهتری بگیرند. در حالی که اگر درمان نشوند این بیماری می‌تواند اثرات منفی روی باروری آنها بگذارد.

واکسن اچ پی وی الان در بازار موجود است و نوع ۹ ظرفیتی آن می‌تواند از بسیاری از سرطان‌ها پیشگیری کند. سن شروع واکسیناسیون اچ پی وی هم معمولا قبل از شروع اولین تماس جنسی است یعنی از سن ۱۱تا ۱۲سالگی.

رابطه بین بیماری‌های مقاربتی و ناباروری چیست؟

بیماری‌های مقاربتی بیماری‌هایی هستند که اکنون بسیار بین آقایان و خانم‌های جوان شایع است. در آقایان معمولا با سوزش و تکرر ادرار و ترشح چرکی همراه است. سوزاک معمولا شایع‌تر است. در این صورت باید هم خانم هم آقا درمان شوند. چون اگر فقط آقا یا خانم را درمان کنیم دومرتبه این بیماری بین آنها اتفاق می‌افتد.

ما استفاده از کاندوم را برای پیشگیری از این بیماری‌ها بسیار توصیه می‌کنیم. به ویژه به آقایانی که مجرد هستند و تماس‌های مشکوک دارند سفارش می‌کنیم حتما از کاندوم استفاده کنند.

سوزاک می‌تواند عوارض بدی برای زوجین داشته باشد. در خانم‌ها باعث چسبندگی لوله‌های رحمی شود که خود این می‌تواند در آینده منجر به ناباروری شود. در آقایان هم می‌تواند باعث عفونت بیضه، چسبندگی لوله منی‌بر و ایجاد مشکلات و تنگی‌های مجرا شود.

یک آزمایش ساده مثل «پی اس ا» بخصوص از سن ۵۰ سالگی به بالا که یکبار باید در سال انجام شود می‌تواند باعث تشخیص به موقع این بیماری شود

چه سرطان‌هایی بین مردان شیوع بیشتری دارد؟

سه سرطان پروستات، ریه و کولون. در مناطق شمال کشور سرطان معده هم بسیار شایع است.

به ویژه سرطان پروستات در آقایان قابل درمان است. یک آزمایش ساده مثل «پی اس ا» بخصوص از سن ۵۰ سالگی به بالا که یکبار باید در سال انجام شود می‌تواند باعث تشخیص به موقع این بیماری شود.

سرطان در این مرحله با یک جراحی یا رادیوتراپی قابل درمان است و بیمار معمولا تا آخر عمر دیگر مشکلی نخواهد داشت. در حالی که اگر مرض به موقع تشخیص داده نشود ممکن است بیمار در سن ۶۰ و ۷۰ سالگی با یک متاستاز بسیار وسیع مراجعه کند و اولا بار سنگینی را به بخش درمان وارد کند و ثانیا دیگر بیماری‌اش قابل درمان نباشد.

به گفته عابدی سالانه گردشگران سلامت بسیاری برای درمان ناباروری به ایران می‌آیند

متاسفانه با پدیده‌ای به نام مهاجرت کادر درمان به کشور‌های خارجی مواجه ایم. آیا پزشکانی داریم که از حوزه درمان ناباروری از ایران مهاجرت کرده باشند؟

شاید کمتر از یک درصد پزشکان حقوق کلان داشته باشند. آنها هم بیشتر در زمینه کار‌های زیبایی و پلاستیک مشغول فعالیت هستند آماری در این زمینه نداریم. ولی یکی از معضلاتی که در این زمینه وجود دارد حقوق پایین کادر پزشکی و مالیات‌های بسیار سنگینی است که در بخش‌های دولتی و خصوصی از آنان اخذ می‌شود.

بیشتر پزشکان کارشان را انجام می‌دهند و پول اضافه هم از بیمار نمی‌گیرند. از نظر مادی به بسیاری از پزشکان و پرستاران ظلم می‌شود و همین سبب آن می‌شود که پس از مدتی سرخورده شوند و از ایران مهاجرت کنند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->