صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی گفت: ۹۸۰ هزار نفرشب ظرفیت اقامتی در استان ویژه ایام پایانی ماه صفر تأمین شده که میزبان زائران رضوی است.

سیدجواد موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اعلام این خبر، اظهار کرد: ۱۴ کمیته در ستاد تسهیلات خدمات سفر خراسان‌رضوی با حضور ۶۸ دستگاه اجرایی آمادگی کامل برای میزبانی اسکان و خدمت‌رسانی به زائران را دارد. ظرفیت اقامتی در قالب ۶ هزار و ۱۰۰ مکان اقامتی در سه بخش رسمی، موقت و اضطراری آماده‌سازی شده است.

وی افزود: همچنین ۱۷۰ چشمه سرویس‌بهداشتی در پنج محور منتهی به مشهد آماده‌سازی شده و تمامی شهرداری‌های معین، در مسیر آمادگی کامل را برای میزبانی از زائران پیاده دارند. توصیه داریم زائرانی که از طرق مختلف به مشهد سفر می‌کنند، بلیت برگشت را تهیه کنند تا در زمان بازگشت، به مشکل برنخورند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی ادامه داد: همچنین زائران برای تأمین رفاه و سلامت خود باید از مکان‌های اقامتی دارای مجوز و اطلاع‌رسانی‌شده بهره ببرند. با توجه به گرمای هوا، زائران پیاده و هیئتی باید برای مقابله با گرمازدگی طی مسیر، پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشند.

موسوی با بیان اینکه چهار پایگاه حومه حرم مطهر رضوی میزبان نمایندگانی از تمامی دستگاه‌های نظارتی و خدمت‌رسان هستند، گفت: تشکل‌های مختلف صنفی با استقرار ۱۶۰ بازرس در این پایگاه‌ها، به صورت شبانه‌روزی کار بازرسی و نظارت بر روند ارائه خدمات را انجام می‌دهند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.