صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بازداشت مردی که استاد ترفندهای کلاهبرداری است

  • کد خبر: ۲۴۷۹۱۶
  • ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۶
رئیس مرکز عملیات ویژه پلیس آگاهی فراجا از دستگیری فردی که با ترفندهای مختلف اقدام به کلاهبرداری یا اخاذی از مردم کرده بود، خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سرهنگ ضرغام آذین در تشریح جزئیات این خبر گفت: به دنبال وقوع دو فقره کلاهبرداری از جمله فریب در ازدواج با جعل هویت و نیز اخاذی با ترفند ثبت نام خرید خودرو، رسیدگی به این پرونده در دستورکار کارآگاهان مرکز عملیات ویژه پلیس آگاهی فراجا قرار گرفت.

طبق تحقیقات انجام شده فرد کلاهبردار در یکی از شگرد‌های خود با زنی جوان آشنا شد و خود را دارای مدرک دکترای باستان شناسی و زمین شناسی و مقیم شهر بروکسل در بلژیک معرفی کرده بود. این فرد پس از جلب اعتماد زن جوان با این بهانه که شناسنامه ندارد، با صیغه نامه ۹۹ ساله با او ازدواج کرده بود.

رئیس مرکز عملیات ویژه پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه این فرد برای مخفی ماندن هویت اصلی خود در معاملات و همچنین کلاهبرداری‌ها از کارت بانکی و سیم کارت همسرش استفاده کرده بود، گفت: در ادامه یکی دیگر از شاکیان پرونده نیز عنوان کرد متهم پس از آشنایی با او مدعی شده که در یکی از ارگان‌های نظامی آشنا دارد و می‌تواند بدون قرعه کشی ماشین ثبت نام کند، در همین راستا نیز مبلغ ۲۱۲ میلیون تومان را به حساب همسر این فرد واریز کرده است.

وی با اشاره به اینکه کارآگاهان با توجه به بررسی مدارک فرد کلاهبردار متوجه شدند، مدارک شناسایی متعلق به فردی دیگری است، تصریح کرد: پلیس پس از بررسی و استعلام از سامانه‌های تحت اختیار و سپس با اقدامات اطلاعاتی محل دقیق متهم را در شهر اصفهان مورد شناسایی قرار داده و این فرد را درحین کلاهبرداری از فرد دیگری شناسایی و دستگیر کردند.

 همچنین افسران پلیس آگاهی محل اختفای این فرد را نیز مورد شناسایی قرار داده و پس از آن با شناسایی محل اختفای متهم و انجام بازرسی از این محل مدارک شناسایی افراد مختلف از جمله کارت ملی، کارت بانکی، کارت پایان خدمت و وسایل الکترونیکی، دستگاه اسکیمر و ... را نیز کشف و ضبط کردند.

آذین افزود: پس از مشخص شدن هویت اصلی متهم طبق بررسی از سامانه‌های پلیسی و قضایی مشخص شد وی دارای سوابق متعدد کلاهبرداری در سطح کشور بوده و به بیش از ۴۰ سال حبس محکوم و در حال گذراندن آن است.

رئیس مرکز عملیات ویژه پلیس آگاهی فراجا با اشاره به انجام بازجویی از متهم دستگیر شده، گفت: این فرد در جریان بازجویی‌های انجام شده ۱۱ فقره کلاهبرداری از جمله سه مورد ازدواج با استفاده از جعل هویت شناسائی، کلاهبرداری با استفاده از کارت‌های بانکی و گوشی دیگران، اخاذی از شهروندان با ترفند پیشنهاد خرید خودرو‌های سهمیه‌ای ارگان‌های دولتی، اقدام به بازدید از بانک با استفاده از جعل نامه سازمان بازرسی کل کشور، چندین مورد جعل مدارک شناسائی و همچنین اقدام به کپی از کارت‌های بانکی به وسیله دستگاه اسکیمر اعتراف کرد که ضمن قرار بازداشت روانه زندان شد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.