درخواست آنلاین یک میلیون و ۲۰۰ هزار گذرنامه زیارتی برای اربعین ۱۴۰۳ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (دوشنبه، ۵ شهریور ۱۴۰۳) | آغاز روند کاهش دما از چهارشنبه مراکز دیالیز اطراف حرم رضوی آماده خدمت‌رسانی به زائران در دهه پایانی ماه صفر  عدم مدیریت دیابت و مشکلات سر راه آن تشدید برنامه‌های مراقبت مرزی برای جلوگیری از ورود افراد مشکوک به آبله میمونی بیش از ۵۰ میلیون تردد خودرویی در مرز‌های اربعین ثبت شد رتبه اول کمیته امداد خراسان رضوی در جذب سپرده گذاری قرض‌الحسنه طی سال ۱۴۰۲ ۴۵۰ هزار زائر ایرانی هنوز در عراق هستند (۵ شهریور ۱۴۰۳) اجرای طرح مهارت‌آموزی برای حدود ۳ هزار مددجوی کمیته امداد خراسان رضوی تغییرات اقلیمی چه تأثیری بر سلامت روان انسان می‌گذارند؟ بازگشت گسترده زائران اربعین ۱۴۰۳ بدون مشکل ترافیکی در مرز‌ها غیرقانونی‌بودن قطع رابطه استخدامی کارمند قبل از پایان قرارداد با تغییر رأی گزینش دستگیری دو نفر به دلیل کلاهبرداری با پیامک جعلی فرصت‌طلبی کافی‌نت‌ها از ثبت نام وام‌های بانکی و نوبت‌گیری پزشکی زنگ خطر مهاجرت پزشکان زنان و زایمان به صدا درآمد نیاز مشهد به فرهنگ‌سازی برای صرفه‌جویی آبی خودکفایی ۹۷ درصدی کشور در داروسازی با دانش زکریایی کشف جسد توسط کشاورزان در روستای گوجگی عمل پیوند قلب باموفقیت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد (۵ شهریور ۱۴۰۳) اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد به ۵ بیمار زندگی دوباره بخشید (۵ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

دستگیری دو نفر به دلیل کلاهبرداری با پیامک جعلی

  • کد خبر: ۲۴۷۲۶۷
  • ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۲
دستگیری دو نفر به دلیل کلاهبرداری با پیامک جعلی
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت دو تن که با ترفند پیامک‌های جعلی حکم جلب، سهام عدالت، هدیه رئیس‌جمهور و... شهروندان را فریب داده و از آنان کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سرهنگ داود معظمی‌گودرزی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: به دنبال مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتای تهران بزرگ و طرح شکایتی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتای تهران بزرگ قرار گرفت و در جریان تحقیقات اولیه مشخص شد که تمامی این افراد پیامکی جعلی با عناوین هدیه رئیس‌جمهور، بسته اینترنت، حکم جلب و... دریافت کرده و وارد لینک درج‌شده در این پیامک شده‌اند.

وی با اشاره به ترفند مجرمان سایبری در این پرونده، تصریح کرد: در این ترفند عده‌ای از مجرمین سایبری با طراحی و ارسال پیامک حاوی یک لینک آلوده به بدافزار فیشینگ، کاربران را ترغیب به دریافت هدیه ریاست‌جمهوری یا ورود به سامانه ثنا و مشاهده ابلاغیه خود و... در ازای واریز وجوه اندک کرده بودند که در نهایت به کلاهبرداری و برداشت از حسابشان منجر شده بود. در همین راستا کارشناسان پلیس فتا پایتخت بلافاصله اقدامات تخصصی خود را آغاز کرده و با بهره‌گیری از روش‌های فنی و علمی موفق شدند مجرمان را شناسایی کنند.

رئیس پلیس فتای پایتخت ادامه داد: در نهایت پرونده وارد مرحله عملیاتی شده و این مجرمان که دو نفر بودند پس از تشریفات قضایی در یکی از مناطق جنوب تهران در مخفیگاه خود دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شدند. دو متهم پس از انتقال به پلیس فتا تحت بازجویی قرار گرفتند که در جریان آن ضمن پذیرش بزه انتسابی به کلاهبرداری از دست‌کم ۴۷ نفر از شهروندان به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعتراف کردند.

معظمی‌گودزری بیان کرد: برای متهمان دستگیر شده پرونده‌ای تشکیل شد و این افراد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. تحقیقات تکمیلی در خصوص این پرونده نیز همچنان ادامه دارد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->