صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نماینده مردم نیشابور از پیگیری اعتراض کارگران مجتمع فولاد خراسان نسبت به وضعیت قرارداد‌ها و موضوع واگذاری پروژه‌های این مجتمع به شرکت‌های غیر بومی خبرداد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد رستمی، نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتراض تعدادی از کارگران مجتمع فولاد خراسان در چند روز گذشته، گفت: در حاشیه جلسه‌ای که صبح امروز (پنجشنبه ۸ شهریورماه) با فرماندار ویژه نیشابور داشتیم، وضعیت را جویا شدم و طبق اعلام فرماندار در جلسه‌ای با این کارگران، ایشان اقناع شده و به اعتراض خود پایان داده‌اند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس دوازدهم همچنین با اشاره به اخباری که درخصوص تغییر برخی بند‌های قرارداد کارگران با شرکت‌های جدید منتشر شده، اضافه کرد: در این خصوص هم از فرماندار شهرستان پرسیدم که آیا در قرارداد جدید این کارگران ظلمی اتفاق افتاده یا مسئله خاصی وجود دارد؟ که پاسخ فرماندار نیشابور منفی بود و توضیح دادند ظاهراً این اعتراض از این جهت بوده که کارگران به دنبال تبدیل وضعیت از شرکت پیمانکاری به قراردادی بودند.

رستمی در ادامه از پیگیری موضوع اعتراض این کارگران از مدیرعامل فولاد خراسان خبر داد و گفت: طبق اعلام مدیرعامل فولاد خراسان هم دیروز جلسه‌ای با حضور فرماندار و برخی مسئولان نیشابور برگزار و با کارگران صحبت و اقناع شده‌اند. به گفته مدیرعامل فولاد خراسان جمعاً ۵۰ یا ۶۰ نفر کارگر بودند که معترض بودند که بعد از صحبت و توضیحات مسئولان اقناع شده و از اعتراض دست کشیده‌اند.

وی افزود: مدیرعامل فولاد خراسان تاکید کرد که قرارداد کارگران با شرکت‌های جدید هیچ تفاوتی با قرارداد قبلی در سال گذشته نداشته و ندارد و کارگر قرارداد را با همان حکم با شرکت جدید منعقد می‌کند.

نماینده مردم نیشابور در بیان دلیل اعتراض کارگران مجتمع فولاد خراسان هم بیان کرد: مدیرعامل فولاد خراسان هم مانند فرماندار دلیل اعتراض کارگران را درخواست تبدیل وضعیت آنان از حالت پیمانکاری به قراردادی با شرکت اصلی اعلام کرد؛ که این موضوع هم یک مسئله تقریباً عمومی در کل کشور است و تنها مربوط به این شرکت نیست که تصمیم‌گیری شود آیا شرکت‌های پیمانکاری باشند یا نباشند؟

رستمی در ادامه درباره امکان تبدیل وضعیت کارگران معترض مجتمع فولاد خراسان هم عنوان کرد: طبق اعلام مسئولان فولاد خراسان، در مجموع ۱۰۰۰ نفر کارگر با وضعیت پیمانکاری در مجموعه هست که ۴۰۰ نفر از این نیرو‌های شرکتی پیمانکار دیپلم و سیکل دارند؛ درصورتی که نیرو‌های که با خود فولاد خراسان قرارداد مستقیم دارند، همه آزمون داده و با یک شرایط تعریف‌شده‌ای وارد آن سیستم شده‌اند، بنابراین اگر کسی بخواهد وارد آن شرکت شود، قاعدتاً باید آزمونی بدهد و یک شرایط عادلانه نسبت به دیگر نیرو‌هایی که وارد آن شرکت شده‌اند داشته باشد. برای حل این موضوع باید این مسائل را در نظر گرفته و دقیق بررسی شود.

وی درباره امکان حذف شرکت‌های پیمانکاری در قالب قانون هم عنوان کرد: در مجلس هم این قضیه طرح و بحث شده است. درمجموع مزایا و معایبی دارد، اما جای بحث دارد؛ باید در کمیسیون‌های مختلف مجلس طرح و بررسی شود، یک تحلیل دقیق از آن استخراج و بعد درباره آن تصمیم‌گیری شود.

نماینده مردم نیشابور در پایان درباره چگونگی واگذاری مجتمع فولاد خراسان به شرکت‌های غیربومی هم گفت: نگرانی‌هایی درباره واگذاری مجتمع فولاد خراسان به شرکت‌های غیربومی وجود دارد، که در این خصوص هم از مدیرعامل فولاد خراسان سوال کردم. طبق اعلام وی برای برگزاری مناقصه یک فراخوان عمومی درج در روزنامه داشتند، ۵ مورد در مناقصه بررسی و در نهایت چند مورد را یک شرکت نیشابوری و یک مورد را شرکت یزدی و اصفهانی برنده شده‌اند.

منبع: خانه ملت

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.