صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

اوسیمن، حریف سرسخت سرخابی‌ها در آسیا

  • کد خبر: ۲۴۸۱۸۰
  • ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۲
دو مهاجم پرمشتری فوتبال جهان، یعنی ویکتور اوسیمن نیجربه‌ای و ایوان تونی انگلیسی با باشگاه الاهلی عربستان به توافق رسیدند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ استقلال و پرسپولیس به عنوان نمایندگان فوتبال کشورمان در لیگ نخبگان آسیا در حالی باید خود را آماده حضور در این رقابت‌ها کنند که یکی از رقیبان اصلی آنها در این تورنومنت، یعنی الاهلی عربستان با ترکاندن ۲ بمب نقل و انتقالاتی در آخرین ساعات نقل و انتقالات تابستانی، برای دیگر تیم‌های لیگ نخبگان آسیا خط و نشان کشید.

براساس قرعه‌کشی انجام شده، بازی هر دو نماینده کشورمان با الاهلی در خانه حریف خواهد بود و حالا با ۲ ستاره سرشناسی که به جمع مهره‌های الاهلی اضافه شدند، کار سرخابی‌های پایتخت برای جدال با این تیم عربستانی دشوارتر از قبل هم شده است. پرسپولیس که با خوان کارلوس گاریدو، سرمربی جدیدش هنوز به ثبات فصل‌های قبل نرسیده است، در نخستین هفته لیگ نخبگان آسیا و در تاریخ ۲۶ شهریور در جده به مصاف این تیم عربستانی خواهد رفت و استقلال هم ۱۲ آذر باید خود را آماده مصاف با اوسیمن و یارانش در ورزشگاه خانگی حریف کند.

هایجک اوسیمن در ساعات نهایی نقل و انتقالات

آقای گل دو فصل پیش سری‌آ ایتالیا که نقش پررنگی در قهرمانی ناپولی در آن فصل داشت، از ابتدای تابستان اعلام کرده بود که می‌خواهد به باشگاهی دیگر نقل مکان کند. در روز‌های ابتدایی تابستان این پاری‌سن‌ژرمن بود که به عنوان اصلی‌ترین باشگاه خواهان اوسیمن وارد میدان شده بود. پاریسی‌ها پس از جدایی امباپه با کمبود در بخش هجومی روبه‌رو بودند قصد داشتن ستاره نیجریه‌ای را به ترکیب خود اضافه کنند، اما در نهایت مدیران این باشگاه با مالک ناپولی به توافق نرسیدند تا انتقال اوسیمن به پاریس منتفی شود. در ادامه و تا همین چندروز پیش، چلسی اصلی‌ترین مشتری اوسیمن به شمار می‌رفت.

در شرایطی که روملو لوکاکو، مهاجم بلژیکی چلسی به ناپولی رفته بود، انتظار می‌رفت که آنها شانس خوبی برای خرید اوسیمن از ناپلی‌ها داشته باشند. حتی مذاکرات آنها با مهاجم نیجریه‌ای هم به مراحل نهایی رسیده بود تا همه منتظر اعلام رسمی انتقال اوسیمن به چلسی باشند. با این وجود پیشنهاد هنگفت الاهلی عربستان ناگهان تمام معادلات را به هم زد و ستاره ناپولی در نهایت با تصمیمی عجیب، این تیم عربستانی را به چلسی ترجیح داد. این باشگاه به او دستمزد ۴۰ میلیون یورویی برای هر فصل و قراردادی چهار ساله با بند آزادسازی ۵۰ میلیون یورویی پیشنهاد داده که در سال ۲۰۲۵ فعال خواهد شد. این بند به درخواست خود بازیکن در قرارداد گنجانده شده که اطمینان حاصل شود او می‌تواند دوباره به اروپا بازگردد.

تونی، سرقت دوم الاهلی از چلسی

اوسیمن تنها سرقت الاهلی از چلسی در بازار نقل و انتقالات تابستانی نبود و آنها به لطف دلار‌های بی‌پایان نفتی خود توانستند در فاصله چند ساعت، با دیگر مهاجم موردنظر آبی‌های لندن، یعنی ایوان تونی هم به توافق برسند. مهاجم ملی‌پوش باشگاه برنتفورد که با وجود حضور در این تیم نه‌چندان مطرح، همیشه آمار گلزنی درخشانی در لیگ برتر انگلیس داشته است، در هفته‌های گذشته به یکی از اهداف نقل و انتقالاتی چلسی تبدیل شده بود. با این وجود چلسی که بیشتر درگیر نهایی کردن انتقال اوسیمن بود در مذاکره با تونی تعلل کرد و در نهایت الاهلی توانست این مهاجم ملی‌پوش انگلیسی را هم از چنگ آبی‌های لندنی خارج کند. البته انتقال تونی به باشگاه عربستانی هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است، اما به گزارش اتلتیک، الاهلی هم با برنتفورد و هم با خود بازیکن به توافقات نهایی رسیده است و تنها امضای رسمی قرارداد و اعلام آن باقی مانده است.

حالا با اضافه شدن دو مهاجم زهردار به ترکیب الاهلی، سرخابی‌های پایتخت کار دشوارتری در لیگ نخبگان آسیا برابر این حریف در پیش خواهند داشت و سرمربیان دو تیم باید از همین حالا برای مهار اوسیمن و تونی در جریان جدال با این حریف برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک ببینند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.